\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.10.2004 klo 11:02 äiti kirjoitti:
Mikä olisi paras tapa päästä eroon yösyömisistä kun lapsi 1v3kk herää tissille noin kymmenen kertaa alle tunnin välein yössä. Pullot ja tutit ei kelpaa. Pitäisiköhänlähteä yöksi pois ja jättää lapsi vaikka isoäidin hoiviin jos vaikka niin oppisi nukkumaan vai mikä olisi avuksi....? Kiitos neuvoista!
Olet kirjoittanut aivan minun suulla. Kolme kuukautta sitten meillä oli täysin sama tilanne ja itse olin aivan poikki. Yöt oli yhtä sirkusta. Tulin raskaaksi ja käskettiin lopettaa imetys... onneksi. Kun on pakko niin on helpompi pysyä lujana ettei anna. Ainakin minunlaisen ihmisen joka oli koko ajan odottanut että kyllä se itse lopettaa imemisen mutta ei.
Tuntui jotenkin raskaalta pitää unikoulua ja mietimme miehen kanssa miten olisi korville helpompaa lopettaa imetys.
Aluksi kun poika heräsi niin otimme hänet syliin ja kannoimme jonkin aikaa että hän rauhoittui ja nukahti olkapäätä vasten. Pää-asiassa miehen kanssa vuorotellen (vaikka on töissä). Mutta kyllä itse olin kuitenkin useammin se herääjä ja kantaja. Sovittiin illalla valmiiksi kuka nousee ensimmäiseen itkuun ettei tarvi alkaa kinastelemaan siitä sitten yöllä kun on umpiväsynyt.
Sitten kun lapsi oli jo vähän tottunut ettei saa tissiä niin nostimme vaan syliin ja hän rauhoittui siihen. Joskus poika nukahti minun päälle, varmaan maidon tuoksu lohdutti. Pikkuhiljaa siirryimme siihen että kun poika heräsi niin silitimme häntä tai otimme aivan viereen.
Pikkuvesselit kyllä koettelee vanhempien lujuutta, että jos kuitenki sais. Mutta kyllä ne äkkiä oppii.
Raskasta se tulee olemaan mutta SE KANNATTAA!!!
Meillä on nykyään yörauha koko perheellä ja luulen että poikakin on tyytyväisempi kun on saanut nukuttua kunnolla. Herää ehkä yhden tai kaksi kertaa yössä mutta riittää kun vaan taputtelee pyllylle tai sitten itse tulee aivan viereen. Nukkuu samassa sängyssä. Jälkeenpäin ajatellen olisi ollut ehkä viisasta opettaa poika omaan sänkyyn mutta se on sitten vielä edessä. Itse on aamulla aivan kuin eri ihminen kun on saanut nukuttua.
Voimia urakkaan ja kun urakka on valmis niin kysyt varmaan itseltäs että miksi tätä ei olla jo tehty aikaisemmin. Niin minä tein ainakin.
=)