Eroon pömppömahasta?

Kyseessä ei ole siis synnytyksen jälkeinen (tai no, 3 lasta ja nuorin 3v.) maha, vaan lähes aina etenkin iltaisin maha on kauhee pullataikina! Näyttää kuin olisin kohta synnärille menossa :eek: Miten tästä pääsee eroon? Olen kuitenkin muuten pieni ja siro, hoikannäköinen tietyissä vaatteissa, mutta tuo maha on kauhee pömppö! Säännöllinen liikuntakaan ei auta.

Kohtalotovereita?

?
Alkuperäinen kirjoittaja Helmilotta:
Mulla pömppömahan syyksi paljastuikin laktoosi-intoleranssi. Täysin laktoositon ruokavalio pitää iltapömpötyksen melkein kokonaan poissa. Tosin myös jotkin muut ruuat aiheuttavat sitä.
Jossain tutkimuksissa paljastui vai miten?

näin
Mitä on sun säännöllinen liikunta? Juokset 2 kertaa viikossa ja 2 kertaa viikossa salilla ja 2 kertaa viikossa joogassa?

Jos ei, niin vaihda lajia niin pääset pömppiksestä takuulla eroon. Riittävästi proteiineja ruokavalioon.

no
Alkuperäinen kirjoittaja näin:
Mitä on sun säännöllinen liikunta? Juokset 2 kertaa viikossa ja 2 kertaa viikossa salilla ja 2 kertaa viikossa joogassa?

Jos ei, niin vaihda lajia niin pääset pömppiksestä takuulla eroon. Riittävästi proteiineja ruokavalioon.

Mitä kaikkea on proteiinit?

Alkuperäinen kirjoittaja ?:
Mulla pömppömahan syyksi paljastuikin laktoosi-intoleranssi. Täysin laktoositon ruokavalio pitää iltapömpötyksen melkein kokonaan poissa. Tosin myös jotkin muut ruuat aiheuttavat sitä.
Työterveydestä eivät suositelleet varsinaisia testejä, muiden vatsavaivojen vuoksi kokeiltiin ja totesin myös sen pömppömahan johtuneen suurelta osin siitä. (En nyt mikään lautavatsa ole vieläkään..)

?
Työterveydestä eivät suositelleet varsinaisia testejä, muiden vatsavaivojen vuoksi kokeiltiin ja totesin myös sen pömppömahan johtuneen suurelta osin siitä. (En nyt mikään lautavatsa ole vieläkään..)
Eli siis jätit vaan laktoosin kokonaan pois ruokavaliosta? Luulen, et mulla tulee turvotusta laktoosista kans. Jos syön vaikka jäden niin kohta aivan karmee turvotus ja pitää mennä vessaan tyhjentäytymään.. Maha on monesti sekaisin esim. jos olen juustoa syönyt.

hmm
Eli siis jätit vaan laktoosin kokonaan pois ruokavaliosta? Luulen, et mulla tulee turvotusta laktoosista kans. Jos syön vaikka jäden niin kohta aivan karmee turvotus ja pitää mennä vessaan tyhjentäytymään.. Maha on monesti sekaisin esim. jos olen juustoa syönyt.
Anteeksi ap:lle tämä off-topic, mutta juustot on yleensä vähälaktoosisia. Jäde ja turvotus viittaa vahvasti laktoosi-intoleranssiin.

vieras
Pilates ja Callanetics kehiin ja turvottavat ruuat pois. Itse olen hoikka aamuisin, mutta illasta turvotusta tulee... jos päivään sisältyy pullakahveja yms... Kun niitä vältän ja etenkin kasvisruokavaliolla, on illalla sama kuva peilissä kuin aamullakin. Liikunta pitää myös makeanhimoa kurissa että ei pelkästään korsettilihasten takia vaan kokonaisen hyvän olon :)

Yhteistyössä