Eroon alkoholista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja 30 ja risat
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
3

30 ja risat

Vieras
Olen siis reilu kolmekymppinen perheellinen nainen,ja olen harkinnut jättäväni alkon kokonaan pois elämästäni.
En juo usein,ehkä 6-7 kertaa vuodessa,mutta ongelmani onkin lähinnä se että juon sitten ns.överit jolloin tulee kohellettua ja usein myös rähistyä vaikka sellainen käytös ei ole lainkaan tapaistani noin yleensä.
Mitään sen vakavampaa en ole tehnyt,lähinnä alan kiukutella miehelleni jolloin poden pahaa morkkista monta päivää sen jälkeen.

Kaipaan lähinnä henkistä tukea siinä että miten jatkossa kun tulee kaikenmaailman illanistujaiskutsuja ja suurin osa kavereista ja myös miehen kavereista käyttää alkoholia,tuleeko siinä helposti ilonpilaajan maine kun sanoo että en juo? Tiedän jo valmiiksi että omassa tuttavapiirissä niitä uteluita tulee ainakin alussa.

Olen perusluonteeltani aika ujo enkä selvinpäin käy esim.baareissa tanssimassa,ja yleensäkään en kovin kauan jaksa humalaisia katsella ja kuunnella selvinpäin :)

Jos muita samassa tilanteessa olevia niin kertokaa kokemuksia ja vinkkejä,sekä tuttavapiirin suhtautumista asiaan. Eipä sillä tietysti pitäisi olle väliä mitä muut ovat mieltä mutta tuntuu että nykyisin se alkoholi on niin isossa osassa ihmisten elämää ja ns.peruskauraa että onko sitten alkostakieltäytyjä ihan kummajainen ;)

Mäkin aina mokailen kännissä, nyt ei paljoa tarvii, kun olen raskaana! Oon ajatellut, että jatkossa en lataa niin kovia dotuksia bileillan ja juomisen suhteen, ja sitä myötä en juokaan niin paljoa. Mulla liian voimakas humala ja sen seurauksena mokailut liittyy siis siihen, että kun oon juonut niin harvoin, nin sitten on odotukset korkeella ja päätän, että nyt juhlitaan kunnolla.

Minäkin haluaisin jättää Alkon pois elämästäni ja ostaa kaiken alkoholin pelkästään Virosta. Se on niin pirullinen tämä överikallis monopoli tässä maassa.

En ole sitten vauhdikkaampien nuoruusvuosien jälkeen oikeastaan kaivannut alkoholia. Ei tunnu sopivan itselle ollenkaan. Nuorempana oli kivaa vetää överit kavereiden kanssa, mutta nyt tuntuisi enemmän tai vähemmän oudolta. Aikansa kutakin. :) En ole joutunut selittelemään alkoholittomuuttani sen kummemmin. Kaverit ok asian kanssa. Baarissa otan alkoholittoman tai vettä. Yleensä saan kuittailuja kirkkaiden juomisesta isosta lasista, jos kommentteja tulee.

Minulla aina suunnitelmat että nyt en juo paljon ja muistan juoda loppuillasta paljon vettä mutta jostain syystä nuo lupaukset valuu kurkusta alas sen siderin mukana ;) Enkä ole saanut oikeastaan sellaista iloa irti enää aikoihin kun olen käyny bilettämässä,alkuilta on kyllä aina hauska ja virtaa riittää mutta jopa siinä illan aikan tulee nykyään sellasia ajatuksia että mitähän järkeä tässä taas oli kun hytisen pakkasessa taksijonossa :)

Itse käytän alkoholia, mutta en pidä selvinpäin olevaa kummajaisena. No joskus voi käydä mielessä, että voi raukkaa täällä baarissa meidän idioottien kanssa :D Otat vaan jonku alkoholittoman juoman etkä selittele kummemmin, ei kaikki edes välttämättä huomaa :)

Mä jätin alkoholin 3,5 vuotta sitten, 28 vuotiaana.
En ole kaivannut. Välillä tarjotaan, varsinkin juhlissa, mutta sanon vain että kiitos, mutta en käytä alkoholia. Jos kysytään syytä, sanon haluavani olla outo kummajainen jota kaikki saavat ihmetellä :D ei kysellä enempää sen jälkeen.. ;)

Mä lopetin juomisen, koska en osannut ottaa vain yhtä tai kahta. Aina kunnon känniin asti. Ja sitten kun juominen alkoi pyörimään jatkuvasti mielessä, niin puhalsin pelin vallan poikki. Lähisuvussa alkoholismia, niin osasin olla varuillani.
Ei elämä ilman alkoholia ole vaikeata, itse asiassa jumalattoman helppoa ja mutkatonta! Säästyy monelta harmilta ja mielipahalta.

Sama juttu,en osaa ottaa sitä paria kolmea ja sitten lopettaa,aina pitää vetää ne överit. Nyt on n.1.5kk aikaa viimekerrasta,enkä kyllä ole vielä kaivannutkaan viihteelle lähtöä mutta sekin on vielä edessä kun tulee se tunne että nyt voisi lähteä baariin.. Sitä"pelkään" eniten että miten pidän itseni kurissa.

Elämä on tosiaan paljon mielekkäämpää kun viikonloppuisin on virkeä olo ilman krapulaa,eikä morkkikset paina.

Yhteistyössä