Eronnet isovanhemmat. Alkoiko hurvittelu kausi ja lapsenlapset ei kiinnostaneet enää?

  • Viestiketjun aloittaja harmissaan
  • Ensimmäinen viesti
harmissaan
Meillä kävi näin. Mieheni vanhemmat erosivat ja anoppi alkoi elää kadotettua nuoruuttaan. Sen jälkeen ei ole lapsenlapset kiinnostaneet OLLENKAAN. Ei suostu ottaa ollenkaan hoitoon. "perui" mummoutensa tekstarilla. Ennen hurvittelukautta oli ihana mummo lapsille ja tykkäsi puuhata heidän kanssa. Säälittää lapset, jotka kaipaavat mummoaan ja kyseleevät perään. Olen valehdellut heille, että mummo on matkoilla tai töissä..
 
mie
Ei halua olla missään tekemisissä. Ei edes vaikka mentäis vaan kahville ja hoidettas penskat ite. Hällä vaan kiinnostus loppui tyystin, kun uusi mies ja uudet kuviot.
 
anna mummolle aikaa, varsinkin jos juuri nyt elää uuden ihanan rakkautensa alkumetrejä (ja vaikka ollut edellisessä pitkässä liitossaan pitkäänkin onneton). Käykää joskus kylässä mutta älä painosta ottamaan lapsia hoitoon.
Oletteko tavanneet uuden rakkauden? voi olla sitäkin että miettii mitä poikansa ja pojan perhe miettii asiasta. Oletko miten ilmaissut asiasta hyväksymisesi vai onko hänelle kenties jäänyt ajatus että mummot ei saa erota
 
virus
Mummo saanee itse päättää omat tekemisensä, vai??

Inhoan näitä ajatusmalleja, joissa vanhemmat on ikuisesti velkaa ensin lapsilleen ja sitten lapsenlapsilleen - koskaan ei saisi muuta elämää enää olla!!
 
vieras
Meillä lapset kaipaa myös mummoaan (mun anoppia ) , mutta hänellä tohon "poissa oloon" on syynä pelkästään viina:/ Ainahan se on juonnut, mutta nykyään viinan käyttö on aivan holtitonta, on ihan rapakunnossa koko nainen! Surullista, kaikin puolin!

Me ei voida käydä sielä edes kahvilla, koska koskaan ei tiedä mitä on vastassa! Saattaa olla että mummu makaa omissa "jätöksissään" tms. JA vaikka sinne soittaa ensin ja tiedustelee kuntoa ja mummu kuulostaa selvältä, normaalilta voi tilanne olla ihan eri kun paikan päälle pääsee... Pariin otteeseen ollaan käännytty ovelta takaisin, syystä ettei sisään ole kertakaikkiaan pystynyt menemään!!

Ja minusta on tosi harmillista, ihan syistä riippumatta, se ettei lapset ole tekemisissä isovanhempiensa kanssa. Meillä onneksi se tilanne että appi-ukko ja mun vanhemmat ovat melko lähellä ja heidän kanssaan lapsetkin voivat olla. Ja ihan muutenkin kun vain yökylässä:)
 
clivia
Meillä ei noita ongelmia ole.Lasten isän vanhempia ei ole meidän lapset ikinä kiinnostanu jamun vanhempia kiinnostaa vain mun esikoiseni.Eli meidän lapset on eläneet käytännössä aina ilman isovanhempia.
 
IhanaValo
Tuntuu että on (etenkin ilta- )menot lisääntyneet anopilla, kun erosivat, mutta kyllähän tuo edelleen ottaa meijät vastaan kahvilla käymään..ottais varmaan lapsen hoitoonkin, jos niin sovittais, mut ei oo nyt tarvinnut.
Miulle ihan sama, vaikka pyöriskin taas baareissa kuhan ei ihan holtittomaksi menis meno. On hällä kuitenkin työpaikkakin ja kotona asuvia lapsia, et ei pääse pitkiä putkia ainakaan vetämään.
 
Meillä on anoppi sanonut jo silloin kun odotin esikkoa että hän on jo lapsensa kasvattanut ja antoi ymmärtää ettei hoida meidän lapsia.
Ja tämä oli silloin kun olivat vielä apen kanssa naimisissa.
Nyt kun ovat eronneet... ei ole tilanne siitä muuttunut, Yhtään kertaa eivät ole lapset olleet siellä yökylässä saatika muutamaa tuntia. :snotty:

Itse olenkin ajatellut että kun ja jos joskus olen mummo niin pyrin olemaan todella paljon parempi mummo kun anoppini on ollut.
 
Linda
Ihanaa kuulla kerrankin mummosta, joka uskaltaa ja haluaa elää myös omaa elämäänsä eikä vaan päivystä jatkuvana lastenlasten ilmaisena hoitajana. Ehkäpä jo vuosia kaivannut vapautta ja avioliittokin saattanut olla onneton. ja eipähän ole anoppi liikaa sotkeentumassa miniänkään asioihin, kun on ihan omakin elämä.
 

Yhteistyössä