eronneet..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja miettii eroa..
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

miettii eroa..

Vieras
miksi olette eronneet? oliko helppo päätös jos oli oma päätös erota? itse olen kuukauden jo miettinyt eroanko vai enkö.. on ollut parisuhdeväkivaltaa alkoholia pettämistä nyt on seesteisempi kausi mutta vanhat asiat pyörii päässä niin uskallanko vielä yrittää vai lähdenkö lasten kanssa pois..

Seesteisellä kaudella voisi olla parempi lähteä kun kaikki energia ei ole mennyt, kuten myrskyisellä jaksolla. Jokainen on tietysti erilainen, mutta itse lähtisin tuosta suhteesta.

[QUOTE="Kenguru";22803650]Seesteisellä kaudella voisi olla parempi lähteä kun kaikki energia ei ole mennyt, kuten myrskyisellä jaksolla. Jokainen on tietysti erilainen, mutta itse lähtisin tuosta suhteesta.[/QUOTE]

niinhän se on haluaa vain uskoa aina jos tämä sittenkin toimisi .. kahdeksan vuotta yhdessä kuusi vuotta kestänyt nuita mitä mainitsin jo.. nyt reilu kuukausi seesteisempää..

[QUOTE="aloittaja";22803675]niinhän se on haluaa vain uskoa aina jos tämä sittenkin toimisi .. kahdeksan vuotta yhdessä kuusi vuotta kestänyt nuita mitä mainitsin jo.. nyt reilu kuukausi seesteisempää..[/QUOTE]

Niin, voithan katsoa "vielä kerran" jos tuntuu että asiat olisivat muuttuneet. Luulen, että itsekin jo tiedät miten tässä tulee käymäään lopupelissä. Voimia Sinulle kaikkeen!

[QUOTE="Kenguru";22803722]Niin, voithan katsoa "vielä kerran" jos tuntuu että asiat olisivat muuttuneet. Luulen, että itsekin jo tiedät miten tässä tulee käymäään lopupelissä. Voimia Sinulle kaikkeen![/QUOTE]

kiitos :) taidan tietää .. vaikeaa vain kun kuitenkin välittää toisesta..

Ajattele asiaa niin että miehesi ei välitä sinusta, kerta tuommoista on tehnyt useita kertoja. Jos sinä välität hänestä, niin mietippä, sinä et ole hänen arvoisensa! <3

huomenta! sanokaa nyt joku oudompi mielipide lähdenkö vai enkö.. minä en saa itse päätettyä koko ajan mietin mutta ratkaisua en saa.. monta kertaa olen lähtenyt mutta aina olen palnnut miten saan voimaa itseeni tehdä päätöstä- lähdenkö vaiko en.. ja jos lähden miten saan itseni niin vahvana pysymään etten palaa..

No onko teidän suhde sellainen kuin parisuhteen pitäisi olla tai voiko siitä semmoinen kehittyä? Sama vastaus kelpaa myö siihen että kannattaako jatkaa.

minkälainen on "terve" suhde? tasavertainen tämä ei ole, pelot eivät pitäisi kuulua parisuhteeseen, minä olen enimäkseen vastustuussa lapsiista "mieskin'' on semmoinen joka ei osaa hoitaa asioita.. sekin minua mietityttää että miten se pärjää kun sen ei ole ikinä tarvinut itse hoitaa mitään..

[QUOTE="aloittaja";22807051]huomenta! sanokaa nyt joku oudompi mielipide lähdenkö vai enkö.. minä en saa itse päätettyä koko ajan mietin mutta ratkaisua en saa.. monta kertaa olen lähtenyt mutta aina olen palnnut miten saan voimaa itseeni tehdä päätöstä- lähdenkö vaiko en.. ja jos lähden miten saan itseni niin vahvana pysymään etten palaa..[/QUOTE]

No, kenenkään muun on loppupeleissä paha sanoa kysymykseesi juuta taikka jaata (ei pahalla)
Mieti vielä hetki, mieti menneitä, hyviä ja huonoja. Kumpaa on enemmän? Minkä asteista väkivaltaa? (en hyväksy kyllä minkäänlaista) Onko kerrasta kyse vaiko jatkuvaa fyysistä ja psyykkistä?
Onko teillä lapsia? Jos on, mieti onko heille oikein jäädä väkivaltaiseen/huonoon suhteeseen. Mieti omaa jaksamistasi, vieläkö jaksat ottaa saman kierroksen uudelleen vaikka tietäisit mitä vastaan tulee? Ja pahimmassa tapauksessa lyö myös lapsiaan, jos ei vielä niin joskus.

Oletteko puhuneet? Paljonko? Oletetaan että olette. Voisiko olla niin että mies puhumisen ansiosta yhtäkkiä lopettaa (varsinkin jatkuvan) pahoinpitelyn? Vai jatkuuko se taas tulevaisuudessa? Haluatko itsellesi sitä?
Miehes on pettänyt sua, monestikko? Ajatteletko, että se on loppu? Ehkä kerta voi olla se yksi kerta mutta jos on useempi taustalla, mä pelkään että ei jää siihen vaan koska sä pyydät. Alkoholi on vaarallinen aine, joka altistaa noille molemmille ja kynnys hakata vaimoaan selvänäkin, matalenee. Onko lyöny sua selvänä?

Paljon tekstiä enkä tiedä oliko siinä mitään järkevää... Mutta mieti nyt että oletko 100% varma että haluaisit jäädä.

Vielä yksi kysymys. Luotatko mieheesi kaiken tän jälkeen? Epäilen ja luottamuspula on se mikä syö ihmistä sisältä. Aina pieni ääni sanoo, kun mies lähtee että mihinkä se mahtoi mennä ym. Ethän sä itselles halua tuollasta elämää? Näitä on hyvä pohtia ja sitten päätyä ratkaisuun.

No, kenenkään muun on loppupeleissä paha sanoa kysymykseesi juuta taikka jaata (ei pahalla)
Mieti vielä hetki, mieti menneitä, hyviä ja huonoja. Kumpaa on enemmän? Minkä asteista väkivaltaa? (en hyväksy kyllä minkäänlaista) Onko kerrasta kyse vaiko jatkuvaa fyysistä ja psyykkistä?
Onko teillä lapsia? Jos on, mieti onko heille oikein jäädä väkivaltaiseen/huonoon suhteeseen. Mieti omaa jaksamistasi, vieläkö jaksat ottaa saman kierroksen uudelleen vaikka tietäisit mitä vastaan tulee? Ja pahimmassa tapauksessa lyö myös lapsiaan, jos ei vielä niin joskus.

Oletteko puhuneet? Paljonko? Oletetaan että olette. Voisiko olla niin että mies puhumisen ansiosta yhtäkkiä lopettaa (varsinkin jatkuvan) pahoinpitelyn? Vai jatkuuko se taas tulevaisuudessa? Haluatko itsellesi sitä?
Miehes on pettänyt sua, monestikko? Ajatteletko, että se on loppu? Ehkä kerta voi olla se yksi kerta mutta jos on useempi taustalla, mä pelkään että ei jää siihen vaan koska sä pyydät. Alkoholi on vaarallinen aine, joka altistaa noille molemmille ja kynnys hakata vaimoaan selvänäkin, matalenee. Onko lyöny sua selvänä?

Paljon tekstiä enkä tiedä oliko siinä mitään järkevää... Mutta mieti nyt että oletko 100% varma että haluaisit jäädä.

Vielä yksi kysymys. Luotatko mieheesi kaiken tän jälkeen? Epäilen ja luottamuspula on se mikä syö ihmistä sisältä. Aina pieni ääni sanoo, kun mies lähtee että mihinkä se mahtoi mennä ym. Ethän sä itselles halua tuollasta elämää? Näitä on hyvä pohtia ja sitten päätyä ratkaisuun.

paljon viisasta tekstiä.. väkivaltaa on monen asteista ollut,kerran poliisitkin kävi,miehelle sakkotuomio siitä..on lapsia kaikki alle kouluikäisiä..ne mua pelottaakin menevätkö sekaisin jos lähetään ja jätetään isi..

puhuttu on mutta aina lupaa ei enään koskaan tee niin mutta itse en saa pelkoa mielestä että mitä jos lyökin joskus niin pahasti että henki lähtee.. monesti on vikitellyt muita naisia ne suhteet on kestäneet muutaman kuukauden, sitten yksi sänkyseikkailu josta jäi rysän päälle kiinni..

selvänäkin on lyönnyt,enemmän selvänä kuin humalassa.. en luota mieheeni mutta haluan aina uskoa että kyllä tämä tästä paranee.. kiitoksia sinulle kun pistit ajatukset järkeväksi kun luen nyt mitä olen vastannut sinulle niin mietin voiko sairaampaa suhdetta olla :(

[QUOTE="aloittaja";22807093]paljon viisasta tekstiä.. väkivaltaa on monen asteista ollut,kerran poliisitkin kävi,miehelle sakkotuomio siitä..on lapsia kaikki alle kouluikäisiä..ne mua pelottaakin menevätkö sekaisin jos lähetään ja jätetään isi..

puhuttu on mutta aina lupaa ei enään koskaan tee niin mutta itse en saa pelkoa mielestä että mitä jos lyökin joskus niin pahasti että henki lähtee.. monesti on vikitellyt muita naisia ne suhteet on kestäneet muutaman kuukauden, sitten yksi sänkyseikkailu josta jäi rysän päälle kiinni..

selvänäkin on lyönnyt,enemmän selvänä kuin humalassa.. en luota mieheeni mutta haluan aina uskoa että kyllä tämä tästä paranee.. kiitoksia sinulle kun pistit ajatukset järkeväksi kun luen nyt mitä olen vastannut sinulle niin mietin voiko sairaampaa suhdetta olla :([/QUOTE]

tarkoitan tuolla että lapset menee sekaisin että ne kuitenkin rakastavat isäänsä mitä sanon niille että miksi äiti vei ne isin tyköa pois ???

[QUOTE="aloittaja";22807093]paljon viisasta tekstiä.. väkivaltaa on monen asteista ollut,kerran poliisitkin kävi,miehelle sakkotuomio siitä..on lapsia kaikki alle kouluikäisiä..ne mua pelottaakin menevätkö sekaisin jos lähetään ja jätetään isi..

selvänäkin on lyönnyt,enemmän selvänä kuin humalassa.. en luota mieheeni mutta haluan aina uskoa että kyllä tämä tästä paranee.. kiitoksia sinulle kun pistit ajatukset järkeväksi kun luen nyt mitä olen vastannut sinulle niin mietin voiko sairaampaa suhdetta olla :([/QUOTE]

Lapset selviää hyvin jos äiti on vahva! Onko sulla mitään tukiverkkoa? Nyt kun luin tämän, uskaltaisin suositella sitä että lähtisit, sun ja lapsien takia.
Näkeekö lapset näitä riitoja? Jos näkee niin tosi toosi huono juttu! Lapset pahimmassa tapauksessa ottavat tästä suhteesta mallia vanhemmalla iällä ja se voi tarkottaa sitä, että pojista tulee väkivaltaisia ja naisista "alistuvia" (Jos tollasta sanaa nyt voi edes missään käyttää) ja kaikkein pahinta on se, että he voivat ajatella asian olevan ihan okei, olihan heidänkin vanhemmillaan tällaista.
Se kammottaa että seuraava askel on luultavasti lapsiin kajoaminen tai se että menee liian pitkälle sun kanssa (lyö tajuttomaksi tai jopa vahingossa tappaa) Olisi hyvä ainakin pitää niin pitkä tauko, että näkee muuttuuko mies. Monet miehet eron edessä kiristää ja uhkailee, mutta siihen halpaan ei kannata mennä. Jos alkaa uhoamaan, poliisin juttusille ja heti.

Pelasta itsesi ja lapsesi, vielä kun se on mahdollista! :hug:

Se lähtö luultavasti on pahin ja sitten jo helpottaa. Toivottavasti en laukonut mitään loukkaavaa!

[QUOTE="aloittaja";22807098]tarkoitan tuolla että lapset menee sekaisin että ne kuitenkin rakastavat isäänsä mitä sanon niille että miksi äiti vei ne isin tyköa pois ???[/QUOTE]

Kyllä lapset sen ymmärtää ja se on vanhemmuuden raskaita puolia, tehdä niinkuin on lapsille parasta vaikka välillä se tarkoittaisikin isin jäämistä eri osoitteeseen. Mutta usko mua, se on teille kaikille parasta varsinkin tuossa teidän tilanteessa!
Voivathan he kuitenkin jatkossa nähdä.

Lapset selviää hyvin jos äiti on vahva! Onko sulla mitään tukiverkkoa? Nyt kun luin tämän, uskaltaisin suositella sitä että lähtisit, sun ja lapsien takia.
Näkeekö lapset näitä riitoja? Jos näkee niin tosi toosi huono juttu! Lapset pahimmassa tapauksessa ottavat tästä suhteesta mallia vanhemmalla iällä ja se voi tarkottaa sitä, että pojista tulee väkivaltaisia ja naisista "alistuvia" (Jos tollasta sanaa nyt voi edes missään käyttää) ja kaikkein pahinta on se, että he voivat ajatella asian olevan ihan okei, olihan heidänkin vanhemmillaan tällaista.
Se kammottaa että seuraava askel on luultavasti lapsiin kajoaminen tai se että menee liian pitkälle sun kanssa (lyö tajuttomaksi tai jopa vahingossa tappaa) Olisi hyvä ainakin pitää niin pitkä tauko, että näkee muuttuuko mies. Monet miehet eron edessä kiristää ja uhkailee, mutta siihen halpaan ei kannata mennä. Jos alkaa uhoamaan, poliisin juttusille ja heti.

Pelasta itsesi ja lapsesi, vielä kun se on mahdollista! :hug:

Se lähtö luultavasti on pahin ja sitten jo helpottaa. Toivottavasti en laukonut mitään loukkaavaa!

lapset ovat muutamia nähneet..sitä minäkin pelkään että saavat "mallin" mitä pitää ns.parisuhteessa toimia.. et sanonut mitään loukkaavaa.. olen jo menettänyt muutaman ystävänkin tämän takia kun ovat niin väsynneitä tähän että aina annan mahdollisuuden mutta palaan silti.. äiti on ainoa tukiverkostoni sen luokse lähdemmekin.. sitä pelkäänkin että vahingossa tappaa.. kerran minulla jo pimeni päässä näin niitä kuuluisia tähtiä kun sain iskun.. lähtö on pahin ja se etten taas palaisi tänne, vaan uskaltaisin aloittaa uuden elämän eri paikassa.. aina se saa mut palaan kun ajattelen että se muuttuu ja ei pärjää ilman minua.. mutta sitten parin päivän päästä pelot palaa..

[QUOTE="aloittaja";22807125]lapset ovat muutamia nähneet..sitä minäkin pelkään että saavat "mallin" mitä pitää ns.parisuhteessa toimia.. et sanonut mitään loukkaavaa.. olen jo menettänyt muutaman ystävänkin tämän takia kun ovat niin väsynneitä tähän että aina annan mahdollisuuden mutta palaan silti.. äiti on ainoa tukiverkostoni sen luokse lähdemmekin.. sitä pelkäänkin että vahingossa tappaa.. kerran minulla jo pimeni päässä näin niitä kuuluisia tähtiä kun sain iskun.. lähtö on pahin ja se etten taas palaisi tänne, vaan uskaltaisin aloittaa uuden elämän eri paikassa.. aina se saa mut palaan kun ajattelen että se muuttuu ja ei pärjää ilman minua.. mutta sitten parin päivän päästä pelot palaa..[/QUOTE]

Menet äidillesi ja olette siellä kuukauden ilman sen kummalisimpia yhteydenottoja miehees. Lapsien varmaankin täytyy heitä päästä tapaamaan mutta uskoisin että kuukauden päästä osaat jo kunnolla katsoa tilannettanne toisen silmin katsottuna ja ymmärrät ettei se ole hyvä juttu. Paljon voimia ja rohkeutta sinne niin sinulle kuin lapsille. Ei ole helppoa ei, mutta järkevää ja ehdotonta takaaksesi sun ja lasten turvallisuuden!

Kyllä lapset sen ymmärtää ja se on vanhemmuuden raskaita puolia, tehdä niinkuin on lapsille parasta vaikka välillä se tarkoittaisikin isin jäämistä eri osoitteeseen. Mutta usko mua, se on teille kaikille parasta varsinkin tuossa teidän tilanteessa!
Voivathan he kuitenkin jatkossa nähdä.

voihan ne nähdä mutta yöksi en uskalla antaa.. se ei saa näitä nuorempia nukkuun kerran koetti ja heti hermostu.. ja alkoholia kun ottaa niin ei välttis herää öisin.. vuoteen ei ole päivisinkään ollut lasten kanssa yksin.. yhdessä olo on iltaisin sitä että isi koneella tai pelaa pleikkaria vanhimman kanssa.. ei ole koskaan leikkinyt lasten kanssa lattialla..esikoisen aikaan taisi leikkiä mutta nuorempien kanssa ei..

Menet äidillesi ja olette siellä kuukauden ilman sen kummalisimpia yhteydenottoja miehees. Lapsien varmaankin täytyy heitä päästä tapaamaan mutta uskoisin että kuukauden päästä osaat jo kunnolla katsoa tilannettanne toisen silmin katsottuna ja ymmärrät ettei se ole hyvä juttu. Paljon voimia ja rohkeutta sinne niin sinulle kuin lapsille. Ei ole helppoa ei, mutta järkevää ja ehdotonta takaaksesi sun ja lasten turvallisuuden!

kiiitos sinulle.. ajattelinkin olisiko parempi vain olla vastaamatta sen puheluihin kun soittelee ettei saa taivutettua mua takaisin..toivon että lapset isompana kiittävät ratkaisustani eivätkä syytä minua..

[QUOTE="aloittaja";22807138]voihan ne nähdä mutta yöksi en uskalla antaa.. se ei saa näitä nuorempia nukkuun kerran koetti ja heti hermostu.. ja alkoholia kun ottaa niin ei välttis herää öisin.. vuoteen ei ole päivisinkään ollut lasten kanssa yksin.. yhdessä olo on iltaisin sitä että isi koneella tai pelaa pleikkaria vanhimman kanssa.. ei ole koskaan leikkinyt lasten kanssa lattialla..esikoisen aikaan taisi leikkiä mutta nuorempien kanssa ei..[/QUOTE]

Sun täytyy ottaa puheeksi lastenvalvojalla tuo asia, koska muuten he määräävät aika varmaan myös ihan yövierailut jos miehesi niin haluaa.. Olet tiukkana tän asian kanssa niin kaikki tulee vielä selväksi ja oot taas onnellinen. Sä et ole tollasta kohtelua ansainnu!

[QUOTE="aloittaja";22807148]kiiitos sinulle.. ajattelinkin olisiko parempi vain olla vastaamatta sen puheluihin kun soittelee ettei saa taivutettua mua takaisin..toivon että lapset isompana kiittävät ratkaisustani eivätkä syytä minua..[/QUOTE]

Sen verran vielä että kannattaa olla yhteydessä vain ja ainoastaan lastenvalvojan kautta. Ei muuten, koska siinä voi käydä niin että palaat taas takaisin koska miehesi lupaa olla se unelma josta olet haaveillut ja voisinpa sanoa että niin ei tule käymään jos lähtö tilanne on tuo.

Yhteistyössä