Eronneet! Tapaamisjuttuja...

• Viestiketjun aloittaja Tumpula
  • Ensimmäinen viesti
T ehti harmautua
Alkuperäinen kirjoittaja Horuksen silmä:
Mä itse päätyisin ratkaisuun 50-50. Eli lapset viikon tai kahden pätkissä vuoroin isällä ja vuoroin äidillä.
Muiden kuvioita sivusta seuranneena huomannut sen parhaimpana ratkaisuna.
Erityisesti tästä mä kaipaisin kokemuksia. Suunnitteilla olisi tälläinen ratkaisu nimittäin.

HS ehti harmaantua
Alkuperäinen kirjoittaja T ehti harmautua:
Alkuperäinen kirjoittaja Horuksen silmä:
Mä itse päätyisin ratkaisuun 50-50. Eli lapset viikon tai kahden pätkissä vuoroin isällä ja vuoroin äidillä.
Muiden kuvioita sivusta seuranneena huomannut sen parhaimpana ratkaisuna.
Erityisesti tästä mä kaipaisin kokemuksia. Suunnitteilla olisi tälläinen ratkaisu nimittäin.
Mä voin laittaa sulle paremmalla ajalla viestiä aiheesta. Sen mitä asiaa vierestä seuranneena tiedän.

ex ei koskaan suostunut lastenvalvojalle vahvistaan tapaamissopimusta joten sitä ei ole. aluks ei halunnu tavata ollenkaan ja kielsi myös sukulaisiaan tapaamasta.
kun suurin järkytys oli erosta poistunu ni se suostu (??) tapaan lasta. ehdotin ensin että ois tavannu ainakin jokatoinen vkonloppu,mutta eihän se koskaan onnistunu. se vaan ryyppäs. kuitenkin pidin huolta että lapsi tapas rakkaita isovanhempiaan.
kaikkee on sattunu ja tapahtunu vuosien aikana. nykyään ei tyttö käy isovanhemmillakaan kun sillon kun ex hakee tytön päiväksi. ei yöksi.
ehkä asiat viä muuttuu kun lapsi kasvaa ja eritoten ex kasvaa.
kaikki on aina menny päin persettä eikä koskaan mikään toimi.
mulle valehdellaan eikä koskaan kunnioiteta pyyntöjä eikä käskyjä.

joka toinen viikonloppu ja sitten niillä viikoilla kun ei ole viikonloppu tapaamista on kaksi iltatapaamista ja niillä viikoilla kun on viikonlopputapaaminen olisi yksi iltatapaaminen viikossa. olisin tyytyväinen tuohon määrän, mutta niin "paljon" ei isänsä lapsia tapaa.

Meiilä on myös päädytty 50-50 ratkaisuun. Lapset ovat siis vuoroviikoin kummankin vanhemman luona. Pitkäaikaista kokemusta ei ole sillä erosimme vasta syyskuussa, mutta tosi hyvin on tähän asti toiminut. Tietysti ymmärrän että se saattaa hämmentää lapsia kun koko ajan ollaan periaatteessa menossa. Meillä on se hyvä puoli että asumme samassa pihapiirissä exän kanssa joten lapsilla on kuitenkin koko ajan sama elinympäristö ja samat kaverit lähellä.

On tämä kyllä mielestäni hyvä ratkaisu meidän tilanteessa. Molemmat vanhemmat ovat edelleen täysipainoisesti mukana elämässäeikä kukaan jää "perheen ulkopuolelle". Ei meistä kumpikaan olisi suostunutkaan etävanhemmaksi joten tämä oli ainoa vaihtoehto.

Tumpula, jos teillä on tämä tilanne edessä ja haluat jutella näistä asioista niin laita vaan yv:tä. Aika tuoreita juttuja vielä mullekin.

Yhteistyössä