Eronneet ihan pienten lasten vanhemmat, please kertokaa...

• Viestiketjun aloittaja surusilmä..
  • Ensimmäinen viesti
surusilmä..
Miten teillä menee tapaamiset, onko vielä viikonloppu tapaamisia, siis yö kyläilyjä tai vuoro viikko systeemiä? Miten toimii. Meillä todennäköisesti tulossa ero ja pitäisi miettiä sopivin tapa, lapset 4kk ja 1v3kk.... Yritetty ollaan, mutta kun ei toimi niin ei!?! Ollut koko ajan yhtä vääntöä ja mies henkisesti alistaa minua koko ajan yms.

Apua please! Kokemuksia näin pienten tapaamisista? KUinka lapsi reagoi jos joutuu oleen esim. viikonlopun kokonaan erossa äidistään. Nythän olleet minun kanssa koko ajan koska olen kotona.

Tuskallisia juttuja... kunpa oliskin löytynyt muu keino :(

Boogyman
Meillä on papereissa joka toinen viikonloppu, pariton torstai ja parillinen tiistai...käytännössä isä ottaa kun ottaa. ihan pienen kanssa on omia juttuja mitkä pitää huomioida. Mutta lapset helposti tottuu asioihin.

Meillä aikanaan meni helposti ekan pojan kanssa. Poika oli 1v8kk, kun erottiin pojan isän kanssa. Mies ei oikeen osannut olla pojan kanssa kaksin. Mies haki silloin tällöin poikaa päivisin muutamaksi tunniksi (ja silloinkin olivat useinmiten miehen äidin luona)

Poika tais olla melkeen 5v ennen ku ekaa kertaa oli isällänsä yökylässä (miehellä silloin uusi tyttöystävä saman katon alla) .

Tuosta alkaen poika oli ehkä n.1ktr/2kk isällään yhden yön. Ja mitä isommaksi poika kasvoi, niin yökyläilyt jäi ja poika kävi sitt ite isänsä luona millon huvitti siellä käydä. Nyt poika jo 20v ja käy isällään ehkä kerran viikossa kääntymässä.

Eli meillä toimi tällanen, ettei sovittu mitään tapaamisia tyyliin joka toinen viikonloppu tms.

surusilmä
minä olen ihan varma ettei meillä tule oleen helppoa. mies varmasti tekee asian tosi vaikeeksi.. nuorempaa vielä imetänki, ihan sekin jo rajoittaa varmasti yökyläilyjä.. pelottaa vaan että miten tuo vanhempi sen ottaa ja miten sitten niihin reagoi :/

Kutistunut
Meidän tyttö oli 11kk kun äijän kanssa erottiin. Ihan alusta asti tyttö on viettänyt isällään kaksi viikonloppua/kk.
Ihan mukavasti on heillä tapaamiset menneet, tyttö ei mitenkään erikoisemmin minua kaipaa ollessaan isällään.

surusilmä
Alkuperäinen kirjoittaja Kutistunut:
Meidän tyttö oli 11kk kun äijän kanssa erottiin. Ihan alusta asti tyttö on viettänyt isällään kaksi viikonloppua/kk.
Ihan mukavasti on heillä tapaamiset menneet, tyttö ei mitenkään erikoisemmin minua kaipaa ollessaan isällään.
Mies pelkää itse, että jos vierailut olisivat vaan joka toinen vkl, lapset vieraantuisivat hänetä? Onkohan tässä perää, kun ovat niin pieniä. Haluaisi useita tapaamisia viikossa. Elikkä sehän tarkoittaisi että myös minun olisi todennäköisesti vaikeampi alkaa kasaamaan uutta elämää kokoon. Ero varmastikin kivulias jo muutenkin... Tietty lasten etu tärkein ja heidän etu isään. Mutta ei siitä kyllä nyt tulisi yhtään mitään jos joka toinen päivä mieletöntä järjestelyä miehen tapailujen vuoksi. Ei voitais mitään oikein kunnolla pidemmälle suunnitella... Jos ymmärrätte mitä tarkoitan.

Vieras
Mies on aivan oikeassa, että tapaamisia tulisi olla usein. Joka toinen viikonloppu olevat tapaamiset todella vieroittavat noin pienet lapset isästä ja samoin isäviikonlopun aikana ikävä äitiä voi olla kova. Me saimme neuvon, että lyhyitä tapaamisia usein ja se olisikin ollut hyvä. Isä tosin ei sitten oikein jaksanut niitäkään.

Yhteistyössä