Eroko enää ainoa vaihtoehto?

• Viestiketjun aloittaja Rikonko perheen?
  • Ensimmäinen viesti
Rikonko perheen?
Olen tässä nyt pyöritellyt eroa mielessä jonkin aikaa. En vaan enää jaksa pyörittää tätä perhettä yksin.

Mies on yrittäjä ja on tavoitettavissa 24/7. Sen lisäksi hän järjestää jatkuvasti itselleen tekemistä ja menoja. Milloin on kavereiden kanssa baari-ilta jonka jälkeen maataan seuraava päivä tekemättä mitään. Milloin lähtee viikon harraste reissulle. Itse pääsen max. kaksi kertaa vuodessa ulos jonka mies kostaa menemällä sitten itse useita kertoja enemmän.

Monesti ollaan asiasta keskusteltu, mutta muutosta ei ole eikä tule. Vieläkö mun pitää jaksaa tätä?

Mimmi
Toi on kyl raskasta. Yx tuttavaperhe aivan samanlainen. Ukolla aina menoja. Sitten kun vaimo uhkaa erolla parkuu kintuissa et älä jätä. Mun mielestä pitää elää itselleenkin. Elämä on lyhyt!

Rikonko perheen?
Alkuperäinen kirjoittaja tähtihedelmä:
kysyykö sun miehes sulta luvan omiin menoihin? ja sä annat? miten se voi olla tavoitettavissa 24/7 yrittäjänä jos puolet ajasta on harrasteisa tai ryypiskelee?
Mies kyllä "kysyy" menoilleen siunausta, mutta se mitä vastaan on ihan yhden tekevää koska mielipiteeni tai sanomiseni ei siihen vaikuta. Hän menee kun niin päättää. Mies toimii yrittäjänä ja riittää että on puhelimitse tavoitettavissa ja läppäri kulkee mukana jotta pääsee töihin käsiksi sitä kautta.

Rikonko perheen?
Alkuperäinen kirjoittaja SuukkoSuulle:
Kannattaisi puhua miehen kanssa tilanteestanne ja siitä, ettet ole tyytyväinen.
Puhuttu on monen monituiset kerrat. Joka kerta lupaa muuttaa käytöstään ja huomioida myös että minä saan vapaa-aikaa, mutta lopputulos on edelleen sama; hänellä on omat menot.

Alkuperäinen kirjoittaja Rikonko perheen?:
Alkuperäinen kirjoittaja tähtihedelmä:
kysyykö sun miehes sulta luvan omiin menoihin? ja sä annat? miten se voi olla tavoitettavissa 24/7 yrittäjänä jos puolet ajasta on harrasteisa tai ryypiskelee?
Mies kyllä "kysyy" menoilleen siunausta, mutta se mitä vastaan on ihan yhden tekevää koska mielipiteeni tai sanomiseni ei siihen vaikuta. Hän menee kun niin päättää. Mies toimii yrittäjänä ja riittää että on puhelimitse tavoitettavissa ja läppäri kulkee mukana jotta pääsee töihin käsiksi sitä kautta.
okei. mietiskelin vaan että jos läppärin ja puhelimen lähelläolo riittää bisneksien pyöritykseen ni tottahan säkin voit lähteä?? jos mun mies tekis aina päänsä mukaan, en minäkään kyselis lupia omille menemisille. ilmottaisin vaan että sori, nyt sun menot tais peruuntuu koska mä olen aikasemmin sopinu jo muuta.

meillä on nykyään sellanen käytäntö että keittiössä roikkuu yhteinen almanakka johon molemmat merkkaa omat menonsa. se joka ehtii ensin, se menee. paitsi jos on kyseessä jotain elintärkeetä, häät, hautajaiset tai synnytys. jos ei muista merkata, ei auta inistä että olisin tänään ollu menossa...

Rikonko perheen?
Alkuperäinen kirjoittaja hannamaria:
Olen tässä nyt pyöritellyt eroa mielessä jonkin aikaa. En vaan enää jaksa pyörittää tätä perhettä yksin.

Mies on yrittäjä ja on tavoitettavissa 24/7. Sen lisäksi hän järjestää jatkuvasti itselleen tekemistä ja menoja. Milloin on kavereiden kanssa baari-ilta jonka jälkeen maataan seuraava päivä tekemättä mitään. Milloin lähtee viikon harraste reissulle. Itse pääsen max. kaksi kertaa vuodessa ulos jonka mies kostaa menemällä sitten itse useita kertoja enemmän.

Monesti ollaan asiasta keskusteltu, mutta muutosta ei ole eikä tule. Vieläkö mun pitää jaksaa tätä?
se ristiriita on just tossa, että jos vapaa-aikaa on vähän, niin senkin vietätte erikseen. Kauanko teillä on ollu tollee, ettette viihdy yhdessä?
Yhdessä ei juurikaan liikuta. Alku vuosina käytiin yhdessä pikkujouluissa ja muissa juhlissa, mutta lapsen syntymä muutti sen. Nykyään mies menee yksin. Olen ihan sopusuhtainen eikä minua tarvitse hävetä.

Rikonko perheen?
Alkuperäinen kirjoittaja hannamaria:
Yhdessä ei juurikaan liikuta. Alku vuosina käytiin yhdessä pikkujouluissa ja muissa juhlissa, mutta lapsen syntymä muutti sen. Nykyään mies menee yksin. Olen ihan sopusuhtainen eikä minua tarvitse hävetä.
Toi ei liity mitenkään ongelmiin. Vaikka toinen lihois kymmeniä kiloja, niin se ei aiheuta ongelmia, vaikka jotkut käyttääkin sellasta tekosyynä. Ja vaikka pysyy missimitoissa, se ei takaa etteikö ongelmia olisi.

Koita keksiä joku kiva juttu mihin mies tulis yhdessä sun kanssa? Ei se oo mikään parisuhde että elellään vaan kämppiksinä...
Olen ehdottanut pyöräilyä, lenkkeilyä, sulkapalloa, keilausta ja vaikka mitä yhteiseksi harrastukseksi, mutta kun ei. Mikään ei käy.

En enää jaksa yksin yrittää...

Yhteistyössä