Eroko edessä?

Olemme olleet naimisissa mieheni kanssa 2 vuotta, yhdessä 6. Itse olen 24 ja mies 31. Ongelmanamme on jatkuva riitely, joka yltyy vain pahemmaksi kerta kerralta. Meillä on myös vajaa 2-vuotias lapsi. En haluaisi tämän enää joutuvan todistamaan riitojamme. Lapsi pelkää riitelyämme, eikä ihme, haluaisin lähteä tämän kanssa pois mieheni luota, koska yhteiselämämme ei vain tunnu onnistuvan.
Olimme pitkään suhtkoht onnellinen pari, mutta ajan kuluessa minusta rupesi tuntumaan, että miehelläni on elämässään miljoona muuta asiaa minun lisäkseni, eikä hänellä enää riitä aikaa eikä halua olla kanssamme. Olemme puhuneet asiasta, mies on itsekin myöntänyt ongelman, ja luvannut jättää aikaa meillekin. Tosiasiassa emme ole tehneet mitään suhteemme hyväksi enää pariin vuoteen, mies ei vain suostu mihinkään ehdotukseeni.
Nyt olemme ruvenneet riitelemään yhä pahemmin ja pahemmin. Tänään tuli sanaharkkaa, kun mies meni ominpäin kassiani penkomaan, vaikka sanoin että antaisi sen olla. Menin toiseen huoneeseen rauhoittumaan ja nappasin käteeni paperin jonka repäisin. Mies hermosti tästä täysin ja tuli raivoissaan hyppimään sängylle hajottaen sen tahallaan.
Muutenkin hän suuttuessaan tuhoaa tavaroita ja syyttää sitten minun provosoivan häntä moiseen käytökseen. Ja kielenkäyttö on aivan kamalaa, mies syytää niskaani pahimmat loukkaukset mitä keksii, sanoo mitä tahansa loukatakseen minua. Kuitenkin väittää rakastavansa ja haluavansa elää jatkossakin kanssani. Olen aivan ymmälläni hänen käytöksestään. Mielestäni rakkaalle ihmiselle ei huudeta törkeyksiä ja loukkauksia. Muutenkin mies tuntuu kohtelevan minua kuin ilmaa, ellei sitten huuda jostakin. En muista milloin olisi tullut vapaaehtoisesti jotain nättiä sanomaan, tai edes jutelleen muuten vain kanssani. Sanoo vain olevansa hiljainen. Tosiasiassa meillä ei mielestäni ole enää mitään puhumista keskenämme, olemme kuin ventovieraat, ei muuta kuin ruokaostokset tai televisiokanavan sopiminen. Emme tee mitään yhdessä, olemme mielestäni kasvaneet täydellisesti erillemme, mutta mies väitää kaiken olevan omasta mielestään kunnossa.
Itse olen kovastikin yrittänyt purkaa tilannetta johonkin suuntaan, yrittänyt keskustella, tai keksiä yhteistä tekemistä, mitä tahansa, mutta ei mies vain lähde mukaan. Nykyisin tuntuukin turhalta edes yrittää, ja lähtöaikeet ovat kovasti ruvenneet pyörimään mielessä. Mutta miten lähtöni vaikuttaisi lapseen, ja miten pärjäisin taloudellisesti omillani? Mieheni käy töissä, ja itse olen ollut lapsen kanssa kotona.
Olenko vain yliherkkä, niin kuin mieheni väitää, vai onko muidenkin parien arki tälläistä? Mies väittää minun olevan hullu, kun en ole tyytyväinen suhteeseemme, mutta minusta tämä ei enää tunnu normaalilta.

HEi! Tuli oikein surullinen mieli, kun luin juttuasi. :( Musta tuntuu, että jos oikein vakavasti miettii jo eroa (niin minäkin tekisin sinun asemassasi) ja tuntuu että lapsi kärsii, niin mä varmastikin lähtisin. Lapsi kärsii kuitenkin enemmän siitä riitelystä kuin siitä, että molemmat vanhemmat ovat tolpillaan omilla tahoillaan. Kakkoseksi jääminen raastaa henkisesti. (kokemuksen syvä rinta ääni puhuu). Mä olin aikanani aivan rikki ja jälkeenpäin ajateltuna ja eromme hetkellä, puhuimme exäni kanssa, että paras asia mikä tehdään toisillemme, on päästää toinen menemään.
Jos oikeasti tuntuu, että mikään ei auta ja mies ei suostu esim. parisuhdeterapiaan tai joku vastaava, niin lähde. Tämä ei varmastikaan ole se asia, minkä halusit kuulla. Se on vaikeeta!! Mutta vaikeampaa sulla varmasti on, jos jatkuvasti joudut "alistumaan" kakkoseksi ja jatkuvasti sinua kiusataan henkisesti. Sillä sitähän se on! Jos puhuu ja peruu sanojaan, haukkuu jne. Mieti mitä se tekee omalle itsetunnollesi? Lapsesi varmasti tarvitsee onnellisen äidin, eikä sellaista, joka on jatkuvasti epävarma itsestään ja tekemisistään...varmasti myös sanomisistaan...
Mä en sano, että se olisi helppoa!Ei totisesti ole, millään saralla.
Mutta ajattele tulevaisuuttasi eteenpäin! Missä olet mahdollisesti kolmen vuoden päässä? Edelleen rikkinäisenä rikkinäisessä suhteessa vai kenties onnellisena itsenäisenä naisena omassa kodissasi lapsesi kanssa?
Toivottavasti tuo ei kuulostanut kliseeltä..
Mä tahdon antaa sulle suuren suuren :hug: ja uskon että teet oikean ratkaisun, oli se sitten mikä tahansa.

Heips.. Mietin aivan samoja asioita kuin sinä. Yhdes oltu tosin 8v ja lapsia 3 kappaletta. En vaan enää jaksa paapoa ja passata myös miestä joka on päälle 30v ja enemmän kakara kuin lapset yhteensä. Alkoholi on myös suuressa osin kuvassa mukana. Joka viikonloppu pe, la ja jopa su. Välillä jopa viikolla jos tulee esim. jalkapalloa. Tää ei oo oikeen ihmisen elämää enää. Lapsia kyl käy sääliks, mut ei auta ku tuntuu et oma pää hajoaa kohta.

Dr Phil sanoi joskus, että lapsen on parempi olla särkyneeSTÄ kodiSTA kuin särkyneeSSÄ kodiSSA. Välillänne oleva rakkaudettomuus heijastuu lapseenkin ja hänen tunne-elämänsä kehitykseen.

Elin itsekin joskus tuommoisen räyhäpussin kanssa, yritin sinnitellä ja odotin asioiden muuttuvan jos tarpeeksi yritän. Jos toisella ei ole motivaatiota aitoon muutokseen (eihän hän edes oivalla minkään olevan pielessä!), niin muutosta tilanteessasi ei myöskään tapahdu.

"Kerran vain se käy, se kerran kirpaisee,
kun väärästä kyydistä jää..."

Yhteistyössä