eroko edessä? mies ei halua toista lasta,minä haluan

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "martta"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"martta"

Vieras
Yksi lapsi meillä on 5v. Minä haluaisin toista lasta,yritettykin sitä jo on yli vuosi tuloksetta. Nyt mies sanoi että ei ehdottomasti halua lisäö lapsia. Kokoajan on tuntunut siltä että alunpein suostui yrittämäänkään minun halun vuoksi vaan.

Selitys miksi ei halua on se että pelkää jotain pahaa tapahtuvan,että lapsi ei olisi terve tm. Mitenkä tästä jatkaisikaan eteenpäin... Itsellä ikää 31 v jo.

Itse en rikkoisi esikoiselta perhettä vaan tyytyisin nykyiseen lapsilukuun. Mikään ei takaa, että saisin koskaan toisen lapsen vaikka eroaisin (ei välttämättä löydy sopivaa uutta kumppania tmv) ja lisäksi ei ole itsestäänselvää, että erotilanteessa esikoinen jäisi äidin luo asumaan vaan voisi joutua "luovuttamaan" hänetkin isälleen esim. vuoroviikoiksi tai ryhtymään itse etä-äidiksi.

• Tykkää
Reactions: astrolabe
Kai tajuat, että vaikka eroaisitte, sinä et ehkä koskaan saisi toista lasta?
Sitten sulla olisi vain yksi lapsi ja lisäksi hajalle revitty perhe.
Olisiko nykytilanne kuitenkin parempi?

Meillä jäi kolmas lapsi - pieni katkeruus asiasta jäänyt, mutta asian kanssa oppii elämään.. Ja pidän tärkeämpänä kahden lapsen ehjää perhettä.

Ei meilläkään mies halunnut toista. Erosimme asian vuoksi. Mies asui puoli vuotta omillaan, mietti elämäänsä ja perhettään. Tuli sitten siihen tulokseen että toinen lapsi ei olisi pilannut mitään. Muutti takaisin kotiin meidän luo, ja nyt, kahden ja puolen vuoden yrittämisen jälkeen meille on tulossa toinen lapsi :)
Ja voi kuinka innoissaan mies kiertelee lastentarvikeliikkeitä, tunnustelee vauvan liikkeitä masun päältä ja kyselee jatkuvasti vointiani :)

Miehetkin voivat muuttaa mielensä. Mieheni lapsiluku oli täysi tavatessamme, vasektomiakin tehty 6-7v aiemmin. Odotan yhteistä esikoistamme rv 14 ja vaikka tän piti olla se iltatähti niin kyllä tuo mies on jo esittänyt useampaan kertaan hennon toiveen vielä yhdestä.

Yhteistyössä