eroamisesta ja hoitopaikka uudelta paikkakunnalta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ketuttaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

ketuttaa

Vieras
Nyt kyselisin onko kohtalo tovereita tai tietoisia miten asiat oikeasti kuuluisi mennä

Eli olen eroamassa miehestäni ja meillä on 1 vee lapsi joka on toisessa kunnassa hoidossa kun missä tällä hetkellä asumme kun omasta kunnasta ei järjestynyt hoitopaikkaa.

ja nyt hain siitä kaupungista johon olen muuttamassa hoitopaikkaa lapselle koska lapsi jää asumaan kanssani,mutta olenkin 4kk " jonossa" koska kyseinen kaupunki katsoo että heillä ei ole tarvetta järjestää lapselle kiireellisesti hoitoa..no joudun sitten jättämään lapsen miehen luo kirjoille jotta voi pitää nykyisen hoitopaikkansa koska muuten olisi ilman hoitoa jos siirtäisin sen kirjoille kanssani samaan paikkaan niin kuin oli tarkoitus..
ja kun saan hoitopaikan uudesta kaupungista voin vasta sitten ottaa lapsen virallisesti asumaan kanssani..

ja tämä taas tuottaa ongelmia huoltajuus sopimuksien ja elatus apujen kanssa..ensin minä maksan miehelle ja sitten se taas alkaa maksamaan mulle kunhan se hoito järjestyy..

voi oikeasti tämä mennä näin oikein???

vähän sapettaa tälläinen järjestely..toivottavasti tästä tilityksestäni saa selvää..

olen kyllä töissä vakiutuisesti..ja olen ollut kyseisessä kaupungissa töissä jo ennen sinne muuttoa.
nyt työ matka täältä vanhasta kunnasta 70km suuntaansa niin katsoin että on järkevää muuttaa samaan paikkaan kun työpaikka

mulle sieltä kaupungista sanottiin että laittaa hoitopaikka hakemusta eteempäin vaikka lapsi ei olekkaan samassa paikassa kirjoilla kun ei ollut muutakaan vaihtoehtoa..että sitten vaan muutat kirjat samaan paikkaan kun minä niin se saa sen hoidon..luoja ties koska

Eikös kunnan velvollisuus ole järjestää hoitopaikka 2viikon kuluessa tarpeen ilmenemisestä vai miten se nyt menee. Eli eikun "kovistelemaan" et hoitopaikka tarvitaan HETI! Siis ethän sinä jättäisi lasta entiseen hoitopaikkaan jos olisitte perheenä muuttamassa uudelle paikkakunnalle.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.04.2007 klo 18:10 vieras kirjoitti:
Eikös kunnan velvollisuus ole järjestää hoitopaikka 2viikon kuluessa tarpeen ilmenemisestä vai miten se nyt menee. Eli eikun "kovistelemaan" et hoitopaikka tarvitaan HETI! Siis ethän sinä jättäisi lasta entiseen hoitopaikkaan jos olisitte perheenä muuttamassa uudelle paikkakunnalle.

Peesi. Valitusta tekemään, tai oikaisua, tai mikä lie. Kun haet paikkaa saat siihen kirjallisen vastauksen, josta näet sitten mihin voit valittaa tai hakea oikaisua... pakko sinun on lapselle hoitopaikka saada heti.

ja se tässä asiassa vielä eniten ihmetyttää lapseni mummo on toisessa kaupungissa päiväkodissa hoitajana ja oli kysynyt omalta pomoltaan että toimiiko kyseinen kaupunki oikein,jossa pomo oli vastannut että ei toimi vaan lapselle olisi järjestettävä hoito mahdollisimman pian että siellä yritetään nyt vaan pissittää nuorta äitiä..

no mummo tästä tuohtuneena soitti hoitopaikkojen johtajalle sinne minne olen muuttamassa ja valitti niin siellä vaan äijä muputtaa jotakin että ei meidän tarvitse ja plaa plaa..no etsitääs nyt kuitenkin se hakemus ja katsotaan voisiko asialle jotaan tehdä.aaarg mä nään niin punasta.

tuntuu tosi kivalta erota kun tulee vielä tälläiset vastoin käymiset kun muutenkin on niin "vaikeaa"

näin niissä suurissa kaupungeissa kohdellaan sinne muuttavia lapsi perheitä

kitooooos

mä tein alussa vaan iltatöitä, joten mies hoiti muksuja illat. yhtäkkiä mul sanottiin et työt loppuu ellet voi tehdä aamuja. no vein hakemuksen viereiseen päiväkotiin ja se johtaja höpisi jotain 4kk. mä kysyin et anteeks mitä, tää asia on kiireellinen, johtaja siihen et katos vaan. parin viikon päästä on paikka jos ei täällä niin 3kilsan päässä. mä soittelin jokatoinen päivä tarhaan ja kyselin. 1viikko meni ja paikka oli lähitarhassa.

Niin ja eihän nyt toki ole lapsen (varsinkin kun kyseessä vielä noin pieni) edun mukaista et ensin asuu isän luona ja sit taas muuttaakin äidin luo. PS. mulla muuten itellä samanmoinen työmatka ja koko ajan olen saanut kuulla "ihmettelyä ja taivastelua et eikös niitä töitä löytyis lähempää". No tämä nyt oli kyllä ihan asian vierestä.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.04.2007 klo 18:10 vieras kirjoitti:
ei ole 2 viikkoa vaan oliko 3 vai 4 kk kun on hoitopaikka oltava jos ei ole todella hyviä perusteluja miksi tarvitsee. mutta juuri tälläinen tilanne on se hyvä peruste

Yhteistyössä