eroahdistuksesta..

Eli siis millä ootte saanut eroahdistuksen kuriin? Mun pikkubroidilla on reiska 1v sakeneiti joka on alkanut ulvoon niiden lähdettyä kotoo, hankkivat sille juuri sitruunapannan, mutta jollei se tehoo niin kaivattaisiin vinkkejä..
Mulla kun ei ole koirilla ollut tollasta niin en osaa niitä hirveemmin auttaa..
Kiits jo kaikille etukäteen!

Itse on tullut harrastettua noin niinkuin ennakoivasti (ennenkuin on ulvomiseen asti päästy) sellaista että ::: Koira lenkille ja paljon tekemistä, myös pääkopalle. Kotiin saapumisen jälkeen koira tietty menee nukkuun ja minä hiivin ulos, saapuen kovaäänisesti heti takaisin. Koiraa tulee juuri ja juuri tervehdittyä, hänellä kun ei ole ollut hätää. Toisinaan ei edes jaksa tulla vastaan ja minä olen myös välinpitämätön. Samanlaista tekemistä ehdotan ja toivotan suunnatonta kärsivällisyyttä

Tässä muutama ohje,joita kannattaa kokeilla:
-Koiraa ei kannata huomioida n.15-30 min. ennen lähtöä ja palattaessa (ei edes katsekontaktia)
-Koiralle kannattaa myös jättää luu tms. kun poistuu kotoa,
niin se yhdistää lähdön johonkin mukavaan... ;)

maamuu
\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.03.2006 klo 22:49 SweetCherry kirjoitti:
-Koiraa ei kannata huomioida n.15-30 min. ennen lähtöä ja palattaessa (ei edes katsekontaktia)
Samaa kannatan minä, mutta luttuani jan feeneliä uskon että 5minuuttiakin voi riittää. Eli juuri kuten yllä, ei katsekontaktia, koiralle ei saa puhua, eikä siihen saa kiinnittää mitään huomiota.
Mutta tämä johtajuus asettelu pitäisi mielestäni ottaa huomioon koko elämässä, ei ainoastaan ulos tullessa ja mennessä.

Kannattaa ostaa kongi ja tunkea sen sisään vaikka makaroonilaatikkoa, makkaraa, lihapullaa tms. tai vaikka pakastaa kongi sisässään jotain. Siinä on koiralle tekemistä :)

Lisäksi koira ei välttämätää tarvitse koko asuntoa "vahdittavakseen", tilan rajaaminen auttaa myös. Koiran liikunta nimittäin hoidetaan muualla kuin asunnon sisällä, joten senkään takia se ei tarvitse päivällä hirveän isoa tilaa. :)

konsteja on monia,mutta parhaan lopputuloksen saa kouluttamalla/totuttamalla koira yksinoloon ja sitten kun siihen liittää dap-haihduttimen.
Dap-haihduttimia saa apteekista. Se on sellainen pistorasiaan kytkettävä mömpeli jossa on sellainen "litku" joka sisältää koirien "äitihormonia" (yksi säiliö kestää n.5-6vk ja täyttösäiliöitä saa myös sitten apteekista). Rauhoittaa koiraa stressaavissa tilanteissa esim.eroahdistus,muutto,uusi koti tms.

ystäväni koira oli todella hermostunut jäädessään yksin kotiin (tai oli hänellä myös toinen koira seurana). Se haukkui ja pissaili yksinollessaan mm.omistajan sänkyyn ja sohvaan sekä pureskeli keittiöntuolien jalkoja.

Lopulta oli pakko mennä siihen että ystäväni oli hommattava el.lääk. rauhoittavat koiralle kun ei muu auttanut.

Sitten hän kokeili tuota dap-haihdutinta ja ihan perinteistä yksinjäämis koulutusta niin ongelma oli tiessään viikossa!

Kiitos teille kaikille ihanille jotka vastasitte.. :flower:
Tossa oli jo niin paljon ohjeita että eiköhän niistä jokin tepsi.
Itellänikin on ollut jo 13 vuotta koiria, mutta meille ei ole sattunut tollasta koiraa joka ulvoisi yksinollessaan, niin en osannut auttaa.

Hanskuliini
meillä eroahdistuksen poissaamisesta kulmakivenä oli luontaistuote joka rentoutti koiran. www.kitiska.com sivuilta voi lukea enemmän ja häneltä tilata sekoituksen tehtynä vartavasten omalle koiralle. Meidän koiran kohdalla huomioimattomuus ei toiminut koska sen jälkeen vahti kahta kamalammin milloin karkaamme ovesta. Nykyään koiralle sanotaan hei ennen lähtöä ja sinne se jää sohvalle makaamaan :)

\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.03.2006 klo 22:49 SweetCherry kirjoitti:

<div class="small">[SweetCherry muokkasi tätä viestiä 11.03.2006 klo 22:54]</div>
Tämä oli hyvä neuvo, tilan rajaamista voi koittaa ja kongia. Täytetty kong rauhoittaa koiraa kun taas kaikenmaailman puuha pallot aktivoi ja nostattaa tunnelmaa entisestään..

Yhteistyössä