Ero

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ahdistunut
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ahdistunut

Vieras
Mistä sen tietää millon on aika erota? Minusta on jo kauan tuntunut siltä että olen tässä
suhteessa vain lasten takia ja siksi että ero olisi todella iso juttu myös minulle, koska
olen koko aikuisikäni elänyt tämän miehen kanssa. Kuitenkin toinen tuntuu vain hyvältä
ystävältä, ei rakastetulta. Tuntuu että elän puoliteholla koko ajan ja olen ärtynyt jatkuvasti.
Mietin ja mietin onko tässä järkeä. Lasten takiako jään tähän, kun tuntuu että tulee aivan
järkyttävä syyllisyydentunne jos rikon perheen :(

intohimo katoaa kuulemma 2v vanhasta suhteesta, sen takia ei kuulemma kannata erota koska voi olla ettei uutta kultaa löydykkään ja on parempi elää hyvässä suhteessa ilman intohimoa kun ottaa riski ja lähteä.

Meillä on kyllä keskusteltu paljonkin, siitä ei ole kiinni. Olen jutellut monien ystävien kanssa joilla pitkät suhteet (yli 10v) ja he on sanoneet että kyllä heillä edelleen on se TUNNE vaikka tottakai suhteessa on arki eikä mitään yhtä juhlaa, senhän tietää jokainen. Mulla ei sitä tunnetta ole. Minusta tuntuu että olen tässä suhteessa juurikin lasten vuoksi ja siksi että pelottaa erota.

Mistä sen tietää millon on aika erota? Minusta on jo kauan tuntunut siltä että olen tässä
suhteessa vain lasten takia ja siksi että ero olisi todella iso juttu myös minulle, koska
olen koko aikuisikäni elänyt tämän miehen kanssa. Kuitenkin toinen tuntuu vain hyvältä
ystävältä, ei rakastetulta. Tuntuu että elän puoliteholla koko ajan ja olen ärtynyt jatkuvasti.
Mietin ja mietin onko tässä järkeä. Lasten takiako jään tähän, kun tuntuu että tulee aivan
järkyttävä syyllisyydentunne jos rikon perheen :(

Monesti pidemmän suhteen myötä intohimo helposti muuttuu ns. ystävyydeksi.

Mutta olisit onnellinen. Monien suhteet muuttuvat todella huonoiksi ajan myötä, ja siis tällä en tarkoita intohimon puutetta vaan myös sitä, etteivät kaksi ihmistä yksinkertaisesti vain enää tule toimeen toistensa kanssa.

Se, että teillä on kuitenkin asiat hyvin on pääasia. Ja sitä intohimoakin voi yrittää nostattaa vaikkapa niin, että laitatte lapset hoitoon vaikka koko viikonlopuksi ja annatte kaiken huomion ja aikanne vain toisillenne. Hemmottelette toisianne ja unohdatte kaiken muun mitä normaali perhe-elämän arkeen kuuluu. Ei se intohimoinen puoli suhteesta pysy kunnossa jos sitä ei muista aika ajoin hoitaa.

Kahdestaan ei tunnu hyvältä olla. En millään tavalla nauti kahdestaan olosta, vaikka mukavaahan sen pitäisi olla. Tulee vaan paha mieli kun ei se tunnukkaan kivalta vaikka niin toivoisi.

Yhteistyössä