Ero ja qasan vuokrasopparin purku

Ollaan siis vasta muutettu miehen kanssa uuteen yhteiseen asuntoon Qasan kautta, mutta nyt ois semmonen tilanne että mulla meni hermo ja jätän sen sian 😅

Mutta! Voiko tota vuokrasopimusta purkaa mitenkään kun se on määräaikainen? Vuokrasopparissa lukee näin: "AHVL:n mukaan Vuokranantaja tai Vuokralainen ei voi irtisanoa määräaikaista sopimusta kesken sopimuskauden. Tuomioistuin voi kuitenkin myöntää Vuokralaiselle tai Vuokranantajalle irtisanomisoikeuden AHVL:n mukaisesti"

Pittääkö mun käyä jossain käräjillä hakemassa joku lupa et saan purkaa ton sopparin?? Ja riittäiskö ero siihen syyksi? En ymmärrä, enkä voi kysyä keneltäkään tutulta, kun en haluu et ne tietää et oon tämmösessä paskassa tilanteessa 🥲

Sen ainakin tiedän jos muuten vuokrasopimuksen purkaa niin pitää maksaa vuokrasakko, mut tää qasa on mulle ihan uus juttu. Onks siellä sama käytäntö?

Mua hävettää muutenkin ihan sikana kun meijän uus vuokranantaja on aivan ihana, ja yksin mulla ei rahat riitä näin isoon asuntoon jäädä. Ja tuskimpa tuolla mun miehelläkään.

Yhteistyössä