Ero ja omistusasunto

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Ollaan eroomassa miehen kanssa. Meillä omistusasunto puoliksi.
Mies työssä itse en.
Mä muutan viiden lapsen kanssa pois niin miten kannattaa alkaa asioita järkkää?

Tehkää ositus. Onko teillä ollut avioehto? Jos ei, niin suuremmalla todennäköisyydellä asunto ja irtaimisto jaetaan osiin 50/50.
Menettä myös lastenvalvojan luokse ja teette lasten huolto-, tapaamis- ja elatussopimuksen. Siinä kai ne ensisijaisesti tärkeimmät asiat, joista tulee sopia mahdollisimman nopeasti.

LOL "miten kannattais alkaa niiku järkkää asioit tiäxä" LOL

Toivottavasti on avioehto. Mikään ei vituta niin paljon kuin ensin elättää jotain lokkia ja sen jälkeen antaa sille puolet omaisuudesta. Miehen kannattaa palkata mahdollisimman hyvä juristi.

LOL "miten kannattais alkaa niiku järkkää asioit tiäxä" LOL

Toivottavasti on avioehto. Mikään ei vituta niin paljon kuin ensin elättää jotain lokkia ja sen jälkeen antaa sille puolet omaisuudesta. Miehen kannattaa palkata mahdollisimman hyvä juristi.

Suomessa sitä keinoa ei pysty käyttämään helpolla ja niin hyvää juristia tästä maasta ei löydy. Minä en ole juristi, mutta erittäin koulutettu. Toivottavasti pystyn sen tekemään tuon ositus-muutoksen yt itse. Hovoikeuden päätös tulee ensi - seuraavalla viikolla. Katsotaan sitten. Käytin paria - kolmea juristia tänä aikana, ja voin sanoa kokemuksella, että juristit ovat rahareikiä, laiskoja paskiaisia, jotka olevinaan yrittävät, mutta oikeasti eivät. Ottavat ahneuksissaan liikaa asiakkaita, joista eivät ehdi hoitaa yhdenkään asiaa kunnolla. Laskuja kyllä kirjoittavat ajallaan.

Yhteistyössä