Ero, ja mies ei suostu lähtemään.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kumipuu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Kumipuu

Aktiivinen jäsen
27.05.2010
1 672
2
36
Päätin pistää miehen pihalle, mutta ei tää ollutkkaan niin simppeliä. Mies jupisee että en voi heittää häntä pihalle omasta kodistaan ja aikoo asua täällä kunnes saa oman asunnon. Mutta mä haluan sen pois, nyt ja heti.

Kuulostan varmaan tosi niihkeeltä, mutta mä en kestä että se lusmuilee täällä ties kuinka kauan passattavana. Ei siis osallistu kotitöihin tai mihinkään, sotkee ja märisee, varasti mun rahatkin. |O Käy täällä vain virkistäytymässä ryyppyreissujensa välillä.

Joo, mies asuu täällä, mutta vuokrasopimus on mun nimissäni. Onko mulla joku oikeus potkia se pihalle milloin huvittaa? Tolla verukkeellahan se voi pyöriä täällä maailman tappiin. Kantaisin sen omatoimisesti ulos täältä, mutta on mua isompi ja en mä sitä saa sohvasta irtikään.

Nauraako kytät mut pihalle jos pyydän ne poistamaan miehen täältä? Eipä niillä muutakaan tekemistä tässä tuppukylässä ole..

Et valitettavasti voi käskeä edes poliisia hakemaan miestä pois omasta kodistaan. Tosin voit hänen pankkitunnuksilla tehdä hän muuttoilmoituksensa ja sen jälkeen hän ei asu enää sun luona, joten sitten poishaku onnistuu.

Jos vuokrasopimus kerran on sinun nimissäsi, eikös toisen pysty häätämään vaikka poliisin uhalla? En tosin tarkemaan tiedä asiasta. Mutta sinä olet vahvoilla. Anna joku takaraja mihin mennessä miehen pitää hankkia itselleen kämppä, ja vaihdata sitten lukot?

Jos olet tehnyt vuokrasopimuksen, niin sinulla on oikeus pistää mies pihalle. Sillä, onko mies kirjoilla asunnossa, ei ole merkitystä. Kun mies lähtee jonnekin, vaihdatat lukot ja saa hakea tavaransa pois, kun sinulla on siellä tukijoukkoja.

Muuten olisin voinut muuttaa itse pois, mutta just muutin tänne. Oon jopa harkinnut tän asunnon ostoa. En vaan jaksais taas pakata ja etsiä uutta asuntoa, oli jo tarpeeksi vaikeaa löytää tämä. Mihinkään kaupungin kokolattiamatto kämppään en varmana muuta.

Eli mä sitten kattelen tota kusipäätä ja lukitsen kaikki tärkeät kamat johonkin laatiikon jonka kaivan pihalle että pysyn edes rahoissani.

Ja mä tyhmä kuvittelin että senkus päätän että nyt riitti, ja kamat pihalle... :kieh:

[QUOTE="vieras";26788583]Jos olet tehnyt vuokrasopimuksen, niin sinulla on oikeus pistää mies pihalle. Sillä, onko mies kirjoilla asunnossa, ei ole merkitystä. Kun mies lähtee jonnekin, vaihdatat lukot ja saa hakea tavaransa pois, kun sinulla on siellä tukijoukkoja.[/QUOTE]

Ihan tosi? Yritin googlettaa mutten löytänyt oikein mitään..

[QUOTE="vieras";26788553]Et valitettavasti voi käskeä edes poliisia hakemaan miestä pois omasta kodistaan. Tosin voit hänen pankkitunnuksilla tehdä hän muuttoilmoituksensa ja sen jälkeen hän ei asu enää sun luona, joten sitten poishaku onnistuu.[/QUOTE]

Miehen saa ulos ja itse pääsee linnaan. Hyvä ratkaisu.

Ja mieshän ei ihan hevillä päästä kodinhoitajastaan irti, joten sitä ihmettä että hommaa itsellen oman kämpän ei kannata ihan heti odottaa.

Todella typerää jos lain mukaan se voi oleskella "mun" kämpässä miten huvittaa, ja jos en halua elää sikolätissä niin joudun vielä siivoamaan sen sotkutkin. Ja kun selkäni käännän ja meen muksujen kanssa pihalle, niin sisälle tullessa saattaa olla tiessään sekä ukko että telkkari. :headwall:

Ja mieshän ei ihan hevillä päästä kodinhoitajastaan irti, joten sitä ihmettä että hommaa itsellen oman kämpän ei kannata ihan heti odottaa.

Todella typerää jos lain mukaan se voi oleskella "mun" kämpässä miten huvittaa, ja jos en halua elää sikolätissä niin joudun vielä siivoamaan sen sotkutkin. Ja kun selkäni käännän ja meen muksujen kanssa pihalle, niin sisälle tullessa saattaa olla tiessään sekä ukko että telkkari. :headwall:

Jos ei osallistu vuokraan eikä ole nimeä vuokrasopimuksessa, niin miehesi on aika heikoilla, varsinkin jos olette juuri muuttaneet. Sillä ei ole mitään merkitystä onko miehesi ilmoittanut väestörekisteriin asuvansa luonasi. Voisinhan minäkin ilmoittaa asuvani naapurihuoneistossa ja tuolla logiikalla "anastaa" kämpän itselleni.

[QUOTE="vieras";26788637]Miehen saa ulos ja itse pääsee linnaan. Hyvä ratkaisu.[/QUOTE]

Älä ny jaksa. Millä se mies todistaa, että kuka sen muuttoilmoituksen on tehny HÄNEN tunnuksilla? Mä otin exän tunnuksista kopiot kun se nukku ja esim kerran maksoin yhteiset ja hänen nimissään olevat laskut niin että meni tili kuiviin kesken baari-illan. No joo, oli vähän alhaista.

Mutta tuollasessa tilanteessa, kun toinen ei ole yhteistyöhaluinen, niin kaikki keinot on sallittuja. Tilanne voi valitettavasti jatkua kuukausikaupalla. Mulla on sellanen mielikuva, että vaikka omistaisit asunnon, jossa toinen on kirjoilla, et voi sitä potkia noin vaan pellolle, vaan tarvitaan häätö tms.

[QUOTE="vieras";26788645]Ei ole tosi, vaikka monet naiset haluaisivatkin, että miehillä ei ole mitään oikeuksia. Koti on koti, kun olet hänet kirjoille asuntoon hyväksynyt. Ei ihan kaikella ole 14 päivän palautusoikeutta.[/QUOTE]

Olisikin, ton palauttaisin mielelläni sinne mistä tulikin.

Mutta onhan tämä munkin koti. Pitääkö vaan alistua kohtaloonsa ja hyväksyä että toinen vie mun lompakosta kaiken käteisen?

Avioliiton voimassa ollessa toinen puolisoista tai molemmat yhdessä voivat hakea yhteiselämän lopettamista puolisoiden kotipaikan käräjäoikeudesta. Hakemus ei edellytä avioeron hakemista eikä se itsessään johda avioeroon. Yhteiselämän lopettaminen ei vaadi perustetta, mutta sitä käytetään usein perheväkivallan seurauksena. Yhteiselämän lopettamisen yhteydessä tuomioistuin voi hakemuksesta päättää siitä, kumpi puolisoista saa jäädä asumaan yhteiseen kotiin ja velvoittaa toinen muuttamaan pois.

http://www.vaestoliitto.fi/parisuhde/tietoa_parisuhteesta/avio-ja_avoliiton_lakitieto/avioero/

Ehm, haluaisin toistaa itseäni kun ei näytä ihmiset noteeraavan, asia on juurikin niin yksinkertainen kuin: vuokrasopimuksessa vain ap:n nimi, miehellä ei ole mitään sanansijaa lähtemiseensä.

Avoliiton aikana kumpikin puoliso voi ostaa, myydä tai tehdä muita omaa omaisuuttaan koskevia päätöksiä ilman toisen suostumusta. Poikkeuksena on yhteisen asunnon vuokra, jonka maksamisesta molemmat vastaavat ja joka toisaalta voidaan irtisanoa vain yhteistuumin silloinkin, kun vuokrasopimus on tehty toisen nimiin.

Yhteistyössä