Erkki Tuomioja kaivaa maata SDP:n kannatuksen alta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Erkki Tuomioja julkaisi vetoomuksen rajalakia vastaan facebookissa, ja sen on allekirjoittanut 289 henkilöä.

Tuomiojahan kaivaa maata Lindtmanin ja muun SDP:n eduskuntaryhmän jalkojen alta selvästi.

Tuomioja kaivaa maata myös SDP:n kannatuksen alta. Kolmansien maiden elintasosiirtolaisten oikeudet menevät näköjään suomalaisten köyhien, pieni- ja matalatuloisten, opiskelijoiden, vammaisten ja pitkäaikaissairaiden oikeuksien ohi, joita ei vastaavalla kiihkolla puolustettu kun valiokunnissa ajettiin sosiaaliturvan heikennyksiä ilman yhteisvaikutusarvioita, sekä työläisten työelämäheikennyksiä vietiin läpi helposti. Tällaista vääntöä ei Tuomiojalla ollut suomalaisten puolesta. Venäjällä turvallisessa maassa itärajalle tuotetut ovat opiskelu- tai työviisumeilla, he eivät ole pakolaisia kuten mm. Ukrainan pakolaiset.

Arvostan vanhaa konkaria Erkki Tuomiojaa. Monessa liemessä keitetty poliitikko osaa ajatella asioita monelta kantilta. Olin kerran kuuntelemassa torilla hänen kirjallisuustilaisuudessa kirjansa julkaisun tiimoilla. Laineet lyövät korkealla demareissa rajalain takia.
Demareiden kannattaa uskoa oiieusoppineita vaikka se tekee kipeää.
Olen aikoinaan taistellut oikeudessa. Myöhemmin kuulin jutistin sanoneen ettei hänen urallaan ole ollut vastaavaa tapausta. Olen varma ettei tulekaan yhdenkään jutistin kontolle. Minun oikeustajussa kuunnellaan vain sydäntä ja raamatun oikeaa tulkintaa.
Sitäkin kirjaa voi lukea miten itselle parhaalta tuntuu. Kyseisen tapauksen kohdalla noudatin katolisen kirkon tulkintaa. Muuten en olisi saanut sielulleni ikinä rauhaa.
Jos Suomen eduskunta vahvistaa järjettömän lain, pystyykö yksikään jaa-äänestäjistä elämään itsensä kanssa? Minä en pystyisi.

Miksei Tuomioja puolustanut samalla tarmolla suomalaisten perustuslaillista oikeutta riittävään sosiaaliturvaan? Leikkaukset käsiteltiin erikseen, ei yhteisvaikutuksin.

Yhteistyössä