erkkerin verhot

Millaiset verhot erkkeriin keittiöön. Ikkunoita on 4. kaks sivuilla ja sit kaks keskellä. Keittiössä on kuultomaalatut koivuovet, tummapähkinä runko, sit vaalea lattia, ruskeilla saumoilla.. minkäväriset ja MILLAISET verhot sopis?

Entä sit olohuoneeseen, kaks isoa ikkunaa, melkein maahan saakka, ja ovi vieressä. Millaiset kannattais laittaa sellaiseen?

Meilläkin erkkeri
Minäkin olen miettinyt tulevia verho juttuja...Tosin taloon laitettiin vasta viime viikolla ikkunat. Meillä erkkeri ylä ja alakerrassa (rinnetalo) erkkerissä neljä ikkunaa ja yksi sivulla toisella sivulla ovi terassille... Kovasti olen miettinyt laskosverhoja tai ns. valelaskosverhoja kun maisemaa (järvi) en haluaisi verhoilla peittää.. :flower:

Harmaillen
Mun miehen siskolla on ainakin erkkerissään (Ikkunoita 2x2x2) ihan ohuet voileet, hieman pitsiset ja siis läpikuultavat.. Väriltään kermanvaaleat. Ne on sijoitettu niin, että alussa ne on sijoitettuna niin, että kutakin ikkunaa peittää yksi (tai kaksi verhoa, maun mukaan) verho ja se on sitten "verhopinnillä" tai oikeamminkin verhotangon rinkulalla "sidottu" keskeltä..

olikohan liian vaikea selitys...? :ashamed:

Mutta näyttävät mun mielestäni juhlavalta ja mahtavalta, tuovat erkkerin oikeuksiinsa kivasti. Eivät silti ole mitkään "prameat"..

Meillä on talossa erkkeri, jossa valtavat 2 metriä korkeat ja 1,2 metriä leveät ikkunat (kaksi päädyssä ja yksi toisella sivulla, toisella sivulla ovi jossa iso ikkuna ja lisäksi vielä kapea 2 m korkea ikkuna.

Mietin aikanaan verhoasiaa myös aika paljon, mutta päädyin sitten ompelemaan verhot itse ja samanlaiset erkkeriin ja olkkariin (jossa samanlaisia isoja ikkunoita 3 kpl). Ostin Ikeasta sellaiset verhotangot, joihin tuli kulmakappaleet, eli tanko kiertaa koko erkkerin. Ompelin ohuesta luonnonvalkoisesta kankaasta 4 lenkkiverhoa, eli joka nurkkaan yhden ja ne on vielä aseteltuna siten, että eivät varsinaisesti edes tule ikkunan eteen. Verhokappoja en edes ajatellut, kun jostain syystä en pidä kapoista ollenkaan. Laskosverhoja ajattelin hetken, mutta päädyin silti pitkiin sivuverhoihin, kun ajattelin niiden olevan tyylikkäämmät... Makuasioitahan nämä ovat, mutta minä vaan ihastuin niihin Ikean kulmakappaleisiin ja mahdollisuuteen tehdä pitkät verhot ilman että tulevat ikkunan eteen.

lumikko
meillä kanssa keittiössä ja olohuoneessa erkkerit. Nyt kaipaisin apua, että mistä saan verhotangot? Joku jo mainitsikin tuossa, että Ikeasta saa sellaisia kulmapaloja. Kun en haluaisi sellaisia tankoja joita joutuu tavallaan laittamaan monta, eli siis niihin kulmiin erilliset.

Myös verhovinkkejä otetaan vastaan!!!

Meidän erkkeriin tulee laskosverhot, en halua mitään pitkiä, oisi pian likaiset kun ruokien kanssa kuitenkin siinä ollaan....Kyseessä siis keittiön yhteydessä oleva ruokailuerkkeri...

Ap:lle vois sopia ruskeat / beiget verhot.....Lisänä tietty sit jotain tehosteväriä mitä muualta asunnosta löytyy....

Olohuoneeseen en sit osaa sanoa, itse pähkäilen samojen ongelmien kanssa...Talo valmistuu noin kuukauden päästä.... :D

Mä luen tätä palstaa tosi harvoin, joten en ole huomannut tuota pyyntöä verhokuvista. Yritän kuvailla tänä iltana ja liitän sitten jotakin jos osaan...

Toki monet kaupat myy noita kulmakappaleita, mutta Ikeassa ne vaan on ihan käsittämättömän halpoja...

Yhteistyössä