Erimielisyyksiä miehen kanssa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
En toivo haukkuja, vaan mielipiteitä.
Eli oonko teidän mielestä liian ankara puolisolleni kun sanon että hän on laiska liikkumaan? Hän ei siis harrasta oikein koskaan liikuntaa, viimeisestä kerrasta on varmaan 3 viikkoa. Ja vatsa sen kun kasvaa (josta en rehellisesti sanottuna pidä). Hän suuttuu todella kun otan asian puheeksi, ja sanoo minua ilkeäksi ja pinnalliseksi. Itse taas toivoisin että kumppanini olisi itsestään tykkäävä liikunnallinen mies.
Ja olen yrittänyt hänelle painottaa sitä, että puhun nyt vain hänen "laiskuudestaan" enkä esim. isyydestä, olen sanonut hänelle monta kertaa hänen olevan loisto isä.
Täytyiskö minun vain hyväksyä hänet sellaisena kuin hän on, mahoineen päivineen. Pakko myöntää, että ehkä hivenen on seksuaalinen kiinnostukseni häneen laskenut painon lisäyksen myötä.

Vähän vaikea asia :/
Mun mies on lihonut viimeisen kahden vuoden aikana 10 kg ja on meillä ollut puhetta, että pitäisi laihduttaa. Kumpikin on siis samaa mieltä tästä, mutta se on vähän vaiheessa.
Lihominen tapahtui tupakoinnin lopettamisen jälkeen ja periaatteessa tuo 10 kg ei ole edes kovin paljon, mutta juurikin sen verran, että BMI on vähän yli normaalipainon.
Ei se minua häiritse mitenkään muuten kuin terveyden kannalta (ja eihän tuokaan vielä kovin paha ole).
En minä silti juurikaan viitsi asiasta huomauttaa. Kyllä mies sen itsekin tietää.

Mä kyl kuuntelis jos mun mies huomauttelis noin. Jos ei mennyt atleetin kanssa naimisiin on turha toivoa että se muuttuisi sellaiseksi.

Mun mies on tosi urheilullinen ja timmi mutta antaa mun lössähtää ihan rauhssa ja taas innostua sitten liikunnasta uudestaan, kun jaksan ja sitten urheillaan yhdessä. Kyllä se kunnioitus on tärkeää tässä asiassa. Tein miehelle jo alun perin selväksi ettei ole aerobickuningatar enkä koskaan tule olemaan mutta ei se sitä haitannut.

Mä kyllä huomautan miehelleni kasvavasta mahasta, mutta hän ei siitä suutu vaan toteaa itsekin, että pitäisi aktivoitua tms. Eli ihan luonnekysymys.

En koe itseäni pinnalliseksi tuon asian takia, koska ennen kaikkea olen huolissani mieheni terveydestä: hänellä on lähisuvussa aikuisiän diabetestä ja tuo keskivartalolihavuus on selvä riski siihen. Onneksi hän tajuaa tämän itsekin, kunhan vain saisi jotain aikaiseksikin eikä jäisi puheen tasolle.

Juu ei ei urheilullisesta saa urheilullista, vaikka kuinka sanoisi, mutta kyllä mä itsekin välillä sanon miehelleni, että liikkuisi enemmän. Jaksaminen on kaikinpuolin helpompaa, jos ei hirvittävästi olisi liikakiloja, joten laihtuminenkin olisi suotavaa. Mä itse olen nyt se varsinhyvin huomannut, kun olen saanut 9kk lähes 20kg painoa ruumiiseeni :/ Eli ei se miehenlihavuus ulkonäöllisesti mua haittaa, mutta hänenkin jaksaminen olisi paljon helpompaa, jos laihduttaisi/ei antaisi itsensä lihoa.

Alkuperäinen kirjoittaja piina:
Juu ei ei urheilullisesta saa urheilullista, vaikka kuinka sanoisi, mutta kyllä mä itsekin välillä sanon miehelleni, että liikkuisi enemmän. Jaksaminen on kaikinpuolin helpompaa, jos ei hirvittävästi olisi liikakiloja, joten laihtuminenkin olisi suotavaa. Mä itse olen nyt se varsinhyvin huomannut, kun olen saanut 9kk lähes 20kg painoa ruumiiseeni :/ Eli ei se miehenlihavuus ulkonäöllisesti mua haittaa, mutta hänenkin jaksaminen olisi paljon helpompaa, jos laihduttaisi/ei antaisi itsensä lihoa.

Joo terveys ja ulkonäkö ovat tässä kohtaa eriasia, mutta se terveellisyyskin pitää itse tajuta muuten menee meininki kuin yläasteella, että toinen opettaa ja muut ehittelee paperitolloja seiniin.. ei ihan tervettä parisuhdetta..

Ja ap ei kauniisti kyllä pelkästää terveydestä puhunut vaan ihan omasta pinnallisuudestaan.

Niin juuri, luepa oma tekstisi ajatulsella. Siis SINÄ TYKKÄISIT että miehesi olisi liikunnallinen. Eipä voi onneksi toista puristaa muottiin jonka itse haluaa valaa. Sinun on nyt otettava lusikka kauniiseen käteen ja todettava että itsepä miehesi valitsit. Ellei kelpaa vaihda pois.

Minulle jos mies alkaisi huomauttelemaan painostani (normaalipaino) tai että olen laista (mut kulta muuten sä olet ihan mukava ihminen") niin jopa olisi vakavan riidan paikka.

Yhteistyössä