Erilainen ratkaisu rankkaan perhe-elämään

Heippa!
Ajattelin perustaa oman ketjun niin saa paremmin näkyvyyttäkin eikä huku tuonne muiden viestien sekaan. Eli kyselisin lähinnä onko muilla perheellisillä ollut sellaista ratkaisua jossa joko isä tai äiti vuokraa/ostaa toisen asunnon jossa käy ns. lataamassa akkujaan tai muuten vain haluaa rauhassa tehdä omia asioitaan ja juttujaan?

Itse isänä olen päätynyt tähän ratkaisuun pitkän harkinta-ajan jälkeen. Meillä on suur uusioperhe..2v tyttö, 5v poika ja 9v. adhd poika joka on vaimoni edellisestä suhteesta.
Syy tähän itselläni on, että 5 vuotta tätä huisketta katsottuna ja erittäin vähän omaa tai vapaa-aikaa saaneena masennuin ja ahdistuin sekä itsetuhoiset ajatukset kävivät jokapäiväisiksi. Koitin kuitenkin lääkkeiden avulla että jaksaisin olla isänä vielä tässä perheessä.

Kävin psykiatrin luona monesti ja sain lääkkeet jotka toimivat yllättävän hyvin, mutta silti en kestä tätä jatkuvaa sirkusta täysin, se on syönyt minua jo pitkään henkisesti. Vähän aikaa sitten kävin niin syvässä masennuksessa ja silloin päätin että hommaan jonkun yksiön tästä läheltä jonne pääsen tekemään omia juttuja ja rauhoittumaan. Muuten kaikki toimii samaan tapaan. Olemme siis naimisissa ja muutoin parisuhde menee hyvin mutta jos en saa muutamia omia vapaapäiviä töiden lisäksi elämääni viikossakaan niin sit se on suora ero tai masennus pahenee..

Eli liekkö muilla vastaavia järjestelyjä tai joskus ollut vai olenko ainoa. Jos on niin miten on teillä toiminut..hyvät ja huonot puolet? Kiitos!
 
Meillä oli exän kanssa niin että kun oltiin yhdessä mutta exällä oli oma asunto jossa vietti aina välil öitä. Meillä oli tuolloin 1 lapsikin.
Molemmat sai itelleen omaa aikaa toisistaankin tarpeen tullessa :D meijän suhde kyllä päätyi muihin asioihin jotka ei ollut enään kiinni siitä omasta ajasta.

Tuommonen kyllä toimii monilla! Pitää vaan olla semmoset järjestelyt mitkä passaa molemille. Esim meillä oli niin että jos lapsi vaik sairasti niin molemmat oltiin mun luona, tai kun jommast kummast tuntu et haluu olla itekseen niin sai sit olla jos se oli ok toisellekkin.

Mut meillä tuo ei useinkaan toiminu ku exä teki usein niinkun lystäs ,eli oli välil poissa pidempäänkin ku sovittu tai semmosina aikoina kun oli pitäny olla mun luona,exä... mutta varmasti toimii semmosilla jolla suhde vakaamalla pohjalla ku mitä meillä oli :) kuhan saatte semmosen järjestelyn että molemmat tyytyväisiä.
 
Meillä oli exän kanssa niin että kun oltiin yhdessä mutta exällä oli oma asunto jossa vietti aina välil öitä. Meillä oli tuolloin 1 lapsikin.
Molemmat sai itelleen omaa aikaa toisistaankin tarpeen tullessa :D meijän suhde kyllä päätyi muihin asioihin jotka ei ollut enään kiinni siitä omasta ajasta.

Tuommonen kyllä toimii monilla! Pitää vaan olla semmoset järjestelyt mitkä passaa molemille. Esim meillä oli niin että jos lapsi vaik sairasti niin molemmat oltiin mun luona, tai kun jommast kummast tuntu et haluu olla itekseen niin sai sit olla jos se oli ok toisellekkin.

Mut meillä tuo ei useinkaan toiminu ku exä teki usein niinkun lystäs ,eli oli välil poissa pidempäänkin ku sovittu tai semmosina aikoina kun oli pitäny olla mun luona,exä... mutta varmasti toimii semmosilla jolla suhde vakaamalla pohjalla ku mitä meillä oli :) kuhan saatte semmosen järjestelyn että molemmat tyytyväisiä.

Kiitos<3 Joo kiva kuulla, että muutkin tekee noin.. koska omasta mielestä se on varmasti parempi ratkaisu kuin avioero jos muuten on asiat hyvin!!
 
Jotkut naiset saattaa epäröidä tota paljonkin, kun pelkäävät että sinne toinen veis vieraita naisia tai alkais elään ns poikamies elämää :D tämmösis tilanteissa voi vaik antaa vara avaimen muijalleen että tuo jonkin sortin mielenrauhaa. Mun mielestä ihan ymmärrettävät syytkin miksi tuota kokeilla,sitäpaitsi voi tehä ihan hyvää vaihtelua parisuhteelle kun ei oo yhdessä 27/7 ! Tsemppiä! :)
 
  • Tykkää
Reactions: TMV2016
Ei ole kokemusta, mutta nostan hattua siitä, että olet hoitanut masennustasi ja olotilaasi noin konkreettisesti ja aktiivisesti. Mikään ei ole pahempaa kuin katsoa kotonaan masentunutta aikusta, joka ei tajua olevansa masentunut, saatikka että tajuaisi hoitaa itsensä kuntoon. Yleensähän se "ei-masentunut" joutuu siitä lähtemään ja saa syyt yms. niskoilleen. Hienoa toimintaa!
 
Kunhan sitä omaa aikaa on molemmille, esim. vuoroviikoin, ettei toinen hoida yksin koko sirkusta aina kun toinen tarvii rauhaa. Akkujen lataaminen varmaan olis kiva vaimollesikin. Sitten molemmat kärsii sirkuksen välillä yksin ja saa välillä tehdä omia juttujaan rauhassa.
 
  • Tykkää
Reactions: Nessu87

Yhteistyössä