M
"melinda"
Vieras
Suurimmalla osalla lapsettomuus johtuu kai siitä, ettei lapsia synny yrityksistä huolimatta. Minulla oli lapsettomuutta monista eri syistä. Olisin halunnut lapsia nuorena, mutta poikaystäväni oli epäkypsä ja jotenkin odotin, että hän kasvaisi aikuiseksi. Meille tuli kuitenkin ero ja hyvä niin, ei hänestä olisi tullut hyvää isää, ainakaan minun lapsilleni. Näen työssäni päivittäin lapsia ja toisinaan heidän näkeminen teki minut surulliseksi, kun kukaan heistä ei ollut omani. Surin monta vuotta sitä, ettei minulla ollut lapsia. En olisi uskonut, miten kamalan tyhjä tunne siitä tuli. En ollut masentunut, mutta minulla oli koko ajan tunne, että minulla kuuluisi olla lapsia.
Tapailin miehiä muutaman vuoden ajan, mutta kaikissa oli jotain vikaa. Kunnes vihdoin löysin hyvän miehen, mutta seurustelimme aika kauan. Kunnes vihdoin menimme naimisiin ja yritimme lasta. Tottakai oli tarpeellista seurustella ja tutustua toisiimme rauhassa, mutta odottavan aika on pitkä. Sitten minä vihdoin tulin raskaaksi ja tyhjiö täyttyi. Nyt meillä on hartaasti toivottu lapsi. Yölliset heräämiset ja muut ovat rankkoja, mutta kaiken sen väärti. En pelkää haasteita, mitä normaaliin lapsiperheeseen kuuluu. Mikään ei voi olla pahempaa kuin se, että se jää kokematta.
Onko muita, jotka ovat kärsineet tällaisesta lapsettomuudesta syystä tai toisesta?
Tapailin miehiä muutaman vuoden ajan, mutta kaikissa oli jotain vikaa. Kunnes vihdoin löysin hyvän miehen, mutta seurustelimme aika kauan. Kunnes vihdoin menimme naimisiin ja yritimme lasta. Tottakai oli tarpeellista seurustella ja tutustua toisiimme rauhassa, mutta odottavan aika on pitkä. Sitten minä vihdoin tulin raskaaksi ja tyhjiö täyttyi. Nyt meillä on hartaasti toivottu lapsi. Yölliset heräämiset ja muut ovat rankkoja, mutta kaiken sen väärti. En pelkää haasteita, mitä normaaliin lapsiperheeseen kuuluu. Mikään ei voi olla pahempaa kuin se, että se jää kokematta.
Onko muita, jotka ovat kärsineet tällaisesta lapsettomuudesta syystä tai toisesta?