erikoismaksuluokka poistuu, mitä sen jälkeen?

• Viestiketjun aloittaja miettivä
  • Ensimmäinen viesti
miettivä
EML-sektiota ei ilmeisesti ole mahdollista saada helmikuun 2008 jälkeen. Tietääkö joku onko tilalle tulossa jokin korvaava systeemi, vai jäämmekö me synnytyspelkoiset pelkopolien armoille?

Haluaisin toisen lapsen mutta en ihan vielä, esikoinen on vasta 5kk. Ihanteellinen aika pikkukakkoselle olisi 2009, mutta mitenkähän silloin on mahdollisuus saada sektio muutoin kuin pelkopolin kautta?

samassa tilanteessa
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.12.2006 klo 02:02 miettivä kirjoitti:
EML-sektiota ei ilmeisesti ole mahdollista saada helmikuun 2008 jälkeen. Tietääkö joku onko tilalle tulossa jokin korvaava systeemi, vai jäämmekö me synnytyspelkoiset pelkopolien armoille?

Haluaisin toisen lapsen mutta en ihan vielä, esikoinen on vasta 5kk. Ihanteellinen aika pikkukakkoselle olisi 2009, mutta mitenkähän silloin on mahdollisuus saada sektio muutoin kuin pelkopolin kautta?
Ollaanpa kovin samassa tilanteessa! Mun vauva on 5,5 kk ikäinen, syntyi eml-sektiolla. Toisen lapsen haluaisin joskus, mut en vielä. Arveluttaa kovasti yksityisellä sektioiminen. Entäs jos kaikki ei menekään hyvin? Lastenteholle olisi hätätilanteessa kovin pitkä matka :(
Pelkopolille en haluaisi mennä.

Jos päädyn sektioon yksityisessä sairaalassa, niin tehdäänköhän niitä missään? Huhun mukaan niitä tehtiin joskus Kuopiossa? Tehdäänkö missään muualla?

Täälläkin yksi
Meidän ensimmäinen vauva syntyy keväällä ja olen jo varannut EML-sektion. Minua mietityttää ihan sama juttu kuin teitäkin. Luulen, että mikäli korvaavaa systeemiä ei tule, en hankkiudu raskaaksi enää. Toivotaan siis, että korvaava systeemi tulee! Oletteko muuten miettineet mahdollisuutta mennä ulkomaille synnyttämään, jos muu ei auta?

vieras1
Täällä Oulun alueella ei eml-sektiota enään edes saa, käsittääkseni ei ole saanut pitkään aikaan. Kovasti yritimme asiaa alkuraskaudessa selvitellä, mutta mistään ei saanut suoraa vastausta kunnes yksityisen neuvolan kätilö kertoi, ettei kyseistä systeemiä täällä ole käytössä.

Joten vaihtoehdoksi jäi vain pelkopoli. Kävin kerran, keskustelin 2 tuntia kätilön kanssa ja lääkäri lupasi sen keskustelun perusteella sektion heti ilman käännyttämistä, viikkoja oli silloin 24+risat.

Olin varautunut pahimpaan ja selvisin helpoimmalla. Sektio ei sitten niin helppo tule olemaankaan, mutta parempi vaihtoehto minulle ja vauvalleni. Tiedän täysin mihin ryhdyn kun "valitsin" sektion, minulle on tehty gynekologinen avoleikkaus vajaa 1 ½ vuotta sitten.

Yhteistyössä