erikoisluvalla laivalle...Auttakaa mua keksimään jotain!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "apuva"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"apuva"

Vieras
Oltaisiin miehen ja lasten kanssa lähdössä viking linen risteilylle (helsinki-tukholma). Mukaan otettaisi mielellään hänen 17v sisko Nanny tehtäviin, et voitas välillä kahdestaan käydä miehen kanssa vaikka syömässä tai illalla yökerhossa (ei oikeesti olla käyty moneen vuoteen missään kahdestaan ja nyt harvinainen tilaisuus kun toi sisko lähtis vahtimaan lapsia..)

MUTTA viking lineltä kysyttiin asiaa ja meinasivat että voivat antaa joskus erikoislupia jos matkalla on esim jokin tarkoitus tai jotain..muussa tapauksessa emme voi toimia valvojina.

Mitä me nyt keksittäs matkan aiheeksi että saataisiin se lapsenvahti messiin?? :)

Tosiaan, lukaisin Viikkarin sivuilta, ja siellä sanottiin näin:
Kuka voi toimia holhoojana yksittäisille henkilöille, jotka eivät täytä ikärajavaatimuksia?
Vanhemmat, holhooja (myös äiti- ja isäpuoli)
Isovanhemmat
Vanhempien sisarukset (täti, setä, eno), paitsi Cinderellan risteilyillä Tukholma-Maarianhamina

Käsittämätöntä..

Meette tapaamaan sukulaisia tai Nannyn ruotsiin muuttanutta ystävää? Nanny ei muuten pääsisi kun vanhemmat ei oo siinä kunnossa että pystyisivät matkustamaan. Jotain selitystä kehiin vaan :)

Nuo ovat muuttuneet ihan siksi, että teini-ikäiset ottivat valvojikseen täysiikäisiä sisaruksia jotka eivät todellakaan mitään valvoneet vaan päin vastoin teinit ryyppäsi yhdessä näiden "valvojien kanssa".

Painottakaa sitä että mukana on myös PIENIÄ lapsia eli ei ole mikään ryyppyreissu tulossa (siis jos kaikki "aikuiset" ovat suht saman ikäisiä, niin tuota varmaan pelkäävät).

Jokin tapaaminen tukholmassa, pääsykoe(?), työnhaku kesätöihin, tai muuta "virallista". Tuskin sisko pääsisi yksinään menemään ollenkaan, vai pääseekö? Te lähdette siis saattamaan kun olette sopivasti lomalla juuri silloin.

voisko se 17 olla niiden teidän lasten 'kaveri'. vikingin sivuilta:
Lasten ja nuorten toverit mukana matkalla?
Kun omat vanhemmat (isä/äiti), holhooja (myös äiti-/isäpuoli) tai isovanhemmat ovat mukana matkalla, yhteensä kolme lasten toveria saa matkustaa perheen mukana.

Juu ymmärrän kyllä sen, että laivalle eivät halua teinilaumoja rymyämään, mutta luulisi tosiaan, että voisivat tässä asiassa vähän joustaa kun me ollaan itse jo 25vuotiaita ja lapset 1v ja 4v niin kenen kanssa se tyttö siellä edes rymyäisi :D

Kotiin ei häntä pyydetä lapsenvahdiksi kun halutaan lapsetkin lomalle mukaan ja tuossa tulisi tuolle teinillekkin kesälomareissu samalla niin hänen vanhemmatkin pääsee vähemmällä :)

Varaatte äitisi nimellä yhden lipun jonka yhteyteen ostatte siskonne lipun. Äitisi käy sitten liput lunastamassa ennen lähtöä ja te jatkatte matkaa. (Tai kuka ikinä asuukin Helsingissä ja täyttää vaaditut kriteerit)

Häh? Ei kai teidän matkanne syytä kaipaa, vaan sen nannyn. Eli soita vielä yhtiöön ja kerro että nannyn pitää päästä laivalle, koska se on HÄNELLE työmatka. Sano, että on ihmisoikeuksien vastaista että teidän, aikuisten ihmisten pitää perustella lomamatkaa jotenkin. On ihan ok, että alaikäisiä ei oteta laivalle noin vain, mutta erikoisluvan pitää koskea häntä eikä teitä.

[QUOTE="vieras";23741406]Varaatte äitisi nimellä yhden lipun jonka yhteyteen ostatte siskonne lipun. Äitisi käy sitten liput lunastamassa ennen lähtöä ja te jatkatte matkaa. (Tai kuka ikinä asuukin Helsingissä ja täyttää vaaditut kriteerit)[/QUOTE]

tätä en kyllä suosittele, voivat laivaan mennessä tarkastaa että tämä äiti on mukana...

[QUOTE="kkk";23741416]Ai en mä tiennykään, että en oliskaan kelvannu siskon valvojaks, ku olin hänen kanssa laivalla tammikuussa. Mä 29v. ja sisko 14v.[/QUOTE]

Olitteko Siljalla vai Vikingillä?

Yhteistyössä