erikoisempi ongelma vauvan nukkumisen kans...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja **
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

**

Vieras
Meillä on 7 kk poju herännyt huutamaan nyt parina yönä. Nukkuu vieressä, tissiä syö muuten mut tässä tilanteessa ei kelpaa. No mä yritän sit kaikkee, eri asentoja, hyssyttelyä sun muuta. Ei vaikutusta. Sit mä laitoin sen istumaan mun kylkeä vasten että valvo sitten.

Ja hitto, huuto lakkaa ja silmät painuu kiinni! Siis nukkuis istuviltaan! Siitä pikkuhiljaa paino pään mun vatsalle, eli nukku niinkun puoli-istuvasti selkä kaarella. Heti jos koitin siirtää niin huuto alko eikä lopu ennen ku laitan takas istuvilteen.

Tähän pääsin kirjottelemaan kun laitoin kaks tyynyä pojan selän alle. Mitä ihmettä mä teen? Eikai vauva tuollasessa asennossa voi nukkua? Siis et kai se on selälle huono?

En tiedä mitään selkeetä vastausta sun pulmaan, mutta mä olen joskus heränny siihen, että mun vatsan päällä nukkuu laps... Ja joskus tyttö heräilee paljon, on levoton ja nousee istualteen ja meinaa nukahtaa istualteen uudelleen. Yleensä siinä vaiheessa on kelvannu tissi ja olen siirtäny parempaan asentoon, ihan napa napaa vasten, imettäessä.

Meillä yhteen aikaan lapsi nukkui kunnon siltakaarella tyyny selän alla. Pahalta näytti, mutta kun kerran siinä asennossa nukutti niin annoin olla. Tuskin tuo sunkaan lapsesi asento haittaa tekee, koska painohan jakaantuu tasaisesti pyllylle ja selälle. Ota kuva muistoksi:)

voihan se olla vaan halu nukkua istuvalteen, mutta onko ollu kipeenä tai mitään,koska ylleensä jos on korvatulehdus vauvat ei tykkää olla makuullaan ja jossain vaiheessa unia yleensä alkaa se järjetön huuto...

Veikkaan että on joko korvissa kipua/painetta, tai joku hammasjuttu häiritsee nukkumista 7 kk.ikäisellä. Jos paremmin nukkuu vähän pystymmässä asennossa, niin tuskin on kovin vaarallista. Meillä nuoremmalla tytöllä oli joskus sellainen kausi että ei suostunut kunnolla pitkällään nukkumaan, ja mä annoin nukkua sitterissä sängyn vieressä. Säädin puoliksi makuuasentoon sitterin. Meni sitten ohi muutamassa yössä, en tiedä mikä kausi oli..

Yhteistyössä