eriarvoiset lapsenlapset/hankala anoppi

14.11.2009
226
0
16
Kirjoitin purkaukseni jo kerran mut taitaa tunteet käydä niin kuumana että kone tilttas... :headwall:

Jos nyt sais lyhenneltyä jotenkin...

Eli oltiin viikko sitten miehen porukoilla käymäs samaa aikaa miehen siskon ja siskontytön 2,5v kanssa. Anoppi on tosi tuulella käyvä ihminen, voi olla toisena päivänä sun paras kaveri ja toisena toivoo sun kuolemaa. No nyt oli jälkimmäisen vuoro, mitään hän ei mulle koko vierailun aikana sanonut ja hyvin osoitti tunteensa mua kohtaan. No sisänsä mä olen tähän jo tottunut mutta nyt sen sai kokea sit meidän pojatkin 1v ja 2v. Anopilla on iltatähti 2,5v tyttö ja se oli aika villillä tuulella ja kiusasi kuopustamme koko ajan, töni, paino maahan, konttas päälle, repi vaatteista jne. Mitenkään ei anoppi kieltänyt tytärtään, mä sit jossain vaiheessa otin pojan syliin ja kun tää pikkutäti tuli siihenki repii niin sit nätisti sanoin ettei oteta nyt sukkia pojalta pois. Anopilta sain murhaavan katseen ja sit se alkoi lässyttää tytölleen kuinka se on rakas jne...
Olkkarissa kun istuttiin menivät anopin kaikki 3 paikalla olevaa lastenlasta sen jalkoihin mut mitenkään ei huomannut meidän poikia, puhui vain mummin prinsessalle ja muisti sit et mummilla on mummin prinsessalle jotain ja toi sille värityskuvan ja sanoi että tuo prinsessalle niitä lisääkin. Ei mitenkään huomioinut meidän esikoista joka myös tykkää piirtää/värittää.
Kotia kun lähdettiin niin puin kuopusta lattialla ja pikkutäti tuli siihen katselemaan, ei mitenkään häiritsevästi niin en katsonut tarpeelliseksi sanoa mitään. Anoppi sit sanoi "tule rakas pois sieltä, älä häiritse sellasia kenellä on pipo kireellä". Ajattelin vaan et just, kenelläköhän se pipo kireellä on...
Seuraavana päivänä soitti sit tälle aikuiselle tyttärelleen ja kysyi miksi mä olin ollut niin kiukkunen hänen pienelle tyttärelleen. Ja totesi että he ei tytön kanssa tule meidän kuopuksen 1v synttäreille jotka vietetään ens viikonloppuna (tulee siis sen vuoden täyteen vasta ens viikolla).
Mulla meni niin kuppi nurin että laitoin anopille viestin missä kirjoitin etten ole ollut kiukkunen hänen tyttärelleen, kielsin vain repimästä pojan sukkia, ei muuta ja jos hän on kuitenkin sitä mieltä niin ei ole edes tervetullut synttäreille.

Eilen yritin sit laittaa anopille viestii että jos haluaa kuitenkin tulla synttäreille niin voisiko mun kanssa selvitää ja sopia tän sotkun niin vastausta ei tullut.

Mun pojat ei tarvitse tollaista mummia. Ja jos ei aijo pyytää käytöstään anteeksi niin ei tarvitse sit koskaan olla pojanpoikiensa elämässä mukana.

Tää oli vain tällainen vaahtoaminen kun olen niin ärsyyntynyt...

Ja ens kuussa vietettäville esikoisen 2v synttäreille kutsua en edes aijo laittaa.

anna olla ei ne sun kiukulla muutu... mulla kesti jotain 20 v ymmärtää tämä ja toki meidänkin lapset tarvitsis isovanhempia kun ovat ainoat mutta kun ei niin ei ...oikeudenmukaisuuteen kuten mihinkään oikein tekemiseen ei voi ketään pakottaa :(

Minä en katselis tuollasta käytöstä ollenkaan.En myöskään olis tekemisissä.
Mun anopilla on kans iltatähti ja oli samanlainen silloin kun lapsi oli pieni.Hänen lapsensa ei koskaan muka tehnyt mitään vaan kaikki oli muiden lasten syytä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
mä en olisi tuollaisen kanssa missään tekemisissä! anna paskan olla ja viettää prinsessansa kanssa hyyyvä elämä...mitä sun miehes tuumaa tilanteesta?

Mies ei halua puuttua mun ja anopin riitoihin, mutta on mun kanssa samaa mieltä ja sanoi että parempi vaan meille kaikille jos ei tarvi olla hänen äidin kanssa missään tekemisissä.
Mun mies on korvaamaton apu isälleen (ja usein myös äidilleen) tekee siellä hommia monena iltana viikossa ja viikonloput usein kokonaan. Sanoi että jos ukki jättää tulematta poikamme synttäreille ja lähtee mummin paskoihin mukaan niin saa pärjätä sitten jatkossa ilman mieheni apua. Musta oli niin helpottava kuulla toi eilen mieheltä :) Kun siis anoppi eilen räyhäs että jos ei ole meijän pojilla mummia niin ei ole sitten ukkiakaan. Ja siis mun mies sanoi että seuraavan kerran ku äitinsä soittaa ja pyytää korjaa autoo tai muuta vastaavaa niin ei meinaa mennä.

Anoppi siis eilen sit vastaili mun viesteihin ja sanoi ettei ole mulle anteeksi pyyntöä velkaa. Selitti käytöksensä niin että tekee kahta työtä niin ei sen jälkeen jaksa vieraita, mä kuulemma ymmärrän JOS joskus palaan töihin, se ei hyväksy että olen hoitovapaalla kun en halua laittaa viel poikia hoitoon, vaikka hän ei itsekkään suostu laittaa omaansa hoitoon, mut mä en sysää noita kenellekkään ku töihin palaan vaan päiväkotiin saavat mennä. Sanoinkin sille et miten kaikille muille se pysty olee asiallinen paitsi mulle ja pojille niin ei vastausta tullut. Teki mieli sanoo että ei kannata töitä tehdä jos ei ole siihen oikeasti kykeneväinen mut en sit viittinyt, mies sanoi että olis pitänyt sanoo ku se olis ollu täysin totta. Anopilla kun ei ole kaikki kotona, tekee tosiaan paljon töitä mutta pikkuprinsessaansa ei ole laittanut hoitoon kun se maksaa ja sit menettää kodinhoidontuen. Nyt tätä tyttöä hoitaa anopin ex eli mieheni isä joka ei ole lapsen isä, miehen sisko jolla on oma tyttö 2,5v ja poika viikon vanha ja anopin vanha äiti ja aikaisemmin myös mä, mut siihen en enää suostu.

Mun tosiaan pitäis olla välittämättä mut jotenkin vaan silti ärsyttää... Ja valmiiks jo ottaa päähän tulevat ristiäiset joissa on pakko olla samaa aikaa anopin kanssa.

täh. siis tekeekö miehesi töitä äitinsä uudelle puolisolle vai omalle isälleen? sori kun en ymmärtänyt.
Inhoittava nainen, katkera paskahousu. Ei pitäisi kuulua hänelle että sinä hoidat lapsesi.

Alkuperäinen kirjoittaja siis:
täh. siis tekeekö miehesi töitä äitinsä uudelle puolisolle vai omalle isälleen? sori kun en ymmärtänyt.
Inhoittava nainen, katkera paskahousu. Ei pitäisi kuulua hänelle että sinä hoidat lapsesi.

Siis omalle isälleen, ei anopilla ole uutta puolisoa, muksu on saanut alkunsa kun nää asu viel saman katon alla mut anopil suhde toiseen (ja siis isästä ei voi erehtyä kun on egyptiläinen niin lapsi on aika tummahipiäinen kanssa) , mutta vaikka vanhemmat ovat eronneet niin ovat silti koko ajan yhdessä. Anopilla oma koti, mutta on silti tyttärensä kanssa koko ajan ex-miehensä luona eli mieheni isän. Aina korostaa kuinka hän inhoaa tätä exää ja on opettanut jopa tyttärensä sanomaan exää ukiksi kun muutkin lapset sanoo.

No meillä on kans perheongelmia mutta tässä anoppi ei ole se pääpiru. Nimittäin mun miehen veli sai lapsen (nyt 2kk) sellaisen 20-vuotiaan naisen kanssa ja synnytystä edeltävällä viikolla jätti tän mun lankoni ja muutti äitinsä luo Kotkaan (välimatka n. 400km). Ei vastaa viesteihin eikä soittoihin lainkaan. Lankoni ei siis ole nähnytkään lastaan. :( Sillä on vakituinen työ, omakotitalo ja upea lastenhuone laitettuna, mutta tämä lapsen äiti vaan lähti ihan tyhjästä. Nyt oli toissapäivänä laittanut langolleni tekstiviestin: "ristiäiset on pidetty, jätän tytön äidilleni, muutan pois." Eikä mitään muuta. Ei nimeä eikä sitä mihin muuttaa. Ilmeisesti lapsi on nyt jäänyt mummunsa hoitoon?? Lankoni menee tänään poliisiasemalle selvittämään oikeuksiaan lapseen. Lapsen isäksi oli ilmoittanut lankoni sosiaalityöntekijälle. Onneksi.

Jaksamista vaikean tilanteen kanssa sinulle! Parempi elää ilman anoppia, ties mitä se puhelisi pojillenne kun he vähän kasvavat...

Alkuperäinen kirjoittaja perheongelmia täälläkin:
No meillä on kans perheongelmia mutta tässä anoppi ei ole se pääpiru. Nimittäin mun miehen veli sai lapsen (nyt 2kk) sellaisen 20-vuotiaan naisen kanssa ja synnytystä edeltävällä viikolla jätti tän mun lankoni ja muutti äitinsä luo Kotkaan (välimatka n. 400km). Ei vastaa viesteihin eikä soittoihin lainkaan. Lankoni ei siis ole nähnytkään lastaan. :( Sillä on vakituinen työ, omakotitalo ja upea lastenhuone laitettuna, mutta tämä lapsen äiti vaan lähti ihan tyhjästä. Nyt oli toissapäivänä laittanut langolleni tekstiviestin: "ristiäiset on pidetty, jätän tytön äidilleni, muutan pois." Eikä mitään muuta. Ei nimeä eikä sitä mihin muuttaa. Ilmeisesti lapsi on nyt jäänyt mummunsa hoitoon?? Lankoni menee tänään poliisiasemalle selvittämään oikeuksiaan lapseen. Lapsen isäksi oli ilmoittanut lankoni sosiaalityöntekijälle. Onneksi.

Jaksamista vaikean tilanteen kanssa sinulle! Parempi elää ilman anoppia, ties mitä se puhelisi pojillenne kun he vähän kasvavat...

just. mikä sinä olet kertomaan miksi kukakin on lähtenyt. pysy vaan pois ja raha ei tee hyvää isää. se että on huone valmiina ei tee isää.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
siis olette te uskomattomia!!! KASVAKAA AIKUISEKSI!!

Siis joo tiedän olevani herkästi räjähtävä jne, mut ei mun tarvi sietää anopilta tollaista käytöstä eikä erityisesti lapsien mummiltaan ja kai mun mies saa olla äidilleen suuttunut kun pistää omien lastensa lapset eriarvoiseen järjestykseen?

Ja ihan siksi vaahtoan asiasta täällä että saan mieleni purettua ettei tule lapsille/lasten kuullen asiasta paljon puhuttua kun ei se niiden vika ole että mummi tollainen.

Mulla on tälläiset välit mun omaan äitiin. Annan olla koska me ei vaan tulla toimeen. lasten kannalta todella kurjaa koska jossain vaiheessa kyselevät kumminkin mummin ja papan perään. Mutta koska mä en jaksa sitä ikuista nalkutusta tai arvostelua vertailua muihin sisarruksiin kuunnella niin näin meillä.

minusta asiat pitää selvittää heti eikä hetken päästä ja kasvotusten. Näin minä teen anopin kanssa. Eli jos tölväisee tai sanoo jotain typerää niin sanon siitä ihan heti ja selvitetään asia.

Alkuperäinen kirjoittaja just:

just. mikä sinä olet kertomaan miksi kukakin on lähtenyt. pysy vaan pois ja raha ei tee hyvää isää. se että on huone valmiina ei tee isää.

ei se raha hyvää isää tee, mutta vaikuttaisi että isä todella haluaisi elää lapsensa kanssa niin varmasti tämä kyseinen isä olisi parempi vanhempi kuin äiti joka on lähtenyt lapsensa luota. kyllä vauva kuuluu vanhemmilleen ei isovanhemmilleen.

Alkuperäinen kirjoittaja just:

Ai, mieheni veli olisi ollut todella hyvä isä. He olivat 2 vuotta yhdessä ja tämä neiti lähti aivan yhtäkkiä. Lankoni on absolutisti ja tupakoimaton. Perhearvot ovat kummallekin veljekselle hyvin tärkeitä. Ehkä tämä lapsen äiti sitten kyllästyi koko äitiyteen ja kaipasi vapautta elämäänsä. :( Mutta surullinen olen lankoni puolesta. :(

Yhteistyössä