Eri sukupuolta olevat sisarukset?

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Laitoin tämän ensin aihe vapaa palstalle mutta täältä saa ehkä asiallisempia vastauksia.

Onko eri sukupuolta olevilla sisaruksilla teidän kokemuksenne mukaan lainkaan seuraa toistaan? Leikkivätkö ollenkaan yhdessä? Entä onko kenelläkään aikuisena läheiset välit eri sukupuolta olevaan sisarukseen?

Tulevalle isosiskolle on siis syntymässä muutaman vuoden ikäerolla pikkuveli ja mietyttääkö tuleekohan sisaruksilla olemaan läheiset välit keskenään vai ei. Toki asiaan vaikuttaa moni muukin asia kuin sukupuoli mutta itselläni on kokemusta vain siskosta.
 
vierailija
Laitoin tämän ensin aihe vapaa palstalle mutta täältä saa ehkä asiallisempia vastauksia.

Onko eri sukupuolta olevilla sisaruksilla teidän kokemuksenne mukaan lainkaan seuraa toistaan? Leikkivätkö ollenkaan yhdessä? Entä onko kenelläkään aikuisena läheiset välit eri sukupuolta olevaan sisarukseen?

Tulevalle isosiskolle on siis syntymässä muutaman vuoden ikäerolla pikkuveli ja mietyttääkö tuleekohan sisaruksilla olemaan läheiset välit keskenään vai ei. Toki asiaan vaikuttaa moni muukin asia kuin sukupuoli mutta itselläni on kokemusta vain siskosta.
No kyllä mä oon leikkinyt mun veljen kanssa aika paljon lapsena. Riideltiin myös paljon mutta silti oli ihanaa aikaa. Meillä oli myös yhteiset kaverit joiden kanssa leikittiin. Ikä ero on 3,5 vuotta. En koe että olisi ongelma jos on tyttö ja poika.
 
Minulla ikäeroa omaan veljeeni vajaat kaksi vuotta. Meistä on ollut valtavasti iloa toisillemme koko elämämme ajan ja olemme läheisiä! Vaikka pienempänä mielenkiinnon kohteet saattoivat välillä olla hyvin erilaisia, leikimme silti paljon yhdessä. Opimme tekemään kompromisseja (leikitään ensin mitä sinä haluat, sitten mitä minä haluan) ja leikkitaidot kehittyivät. Toki meillä oli myös paljon yhteisiä mielenkiinnon kohteita, kuten esimerkiksi pelit ja roolileikit. Ja nuorempi sisarus aluksi varsinkin ihannoi isompaansa, mikä vaikutti myös yhteisiin tekemisiin. Toki nuorempi löysi oman tahtonsa myös matkan varrella 😁

Kuten kaikki sisarukset, olemme riidelleet ja tapelleet myös paljon. Mutta itse koen sisarussuhteeni todella rakkaaksi ja tärkeäksi enkä usko, että se olisi yhtään parempi, vaikka sisarukseni olisi ollut kanssani samaa sukupuolta.
 

Yhteistyössä