Eri ammattien palkat

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "mä"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Joka alalla pystyt tienaamaan hyvin ja huonosti. valitse ennemmin ala josta pidät ja tee työsi hyvin ja tähtää korkealle, niin tienaat hyvin. Ei mistään hommasta makseta hyvin ellet ole työssäsi tosi hyvä.

Huonopalkkasissa töissä olen ollu.

Elokuvateatterinhoitaja, palkka 8€/tunti (töitä iltaisin muutama tunti, tein tätä opiskelujeni ohessa).
Eläintenhoitaja, palkka 1135€/kk.
Siistijä, palkka 7,53€/tunti.

Ja näistä viel verot pois.

Joka alalla pystyt tienaamaan hyvin ja huonosti. valitse ennemmin ala josta pidät ja tee työsi hyvin ja tähtää korkealle, niin tienaat hyvin. Ei mistään hommasta makseta hyvin ellet ole työssäsi tosi hyvä.

Varmasti monella alalla on näin. Sitten taas on joitain, jossa jokaiselle saman koulutuksen omaavalle ja saman työmäärän tekevälle maksetaan prikulleen saman verran; oli mies tai nainen, teki työnsä hyvin/tunnollisesti/huolellisesti/taitavasti tai ei, eikä oikein ole suuria ylenemismahdollisuuksiakaan. Ja silti tällaisellakin alalla voi tienata ihan hyvin tai ainakin selvästi keskimääräistä paremmin.

Tässä tapauksessa kaipaisin vinkkejä, miten lähihoitajana pääsee kunnon palkoille. Työni teen kyllä siten, että voin olla itsestäni ylpeä, mutta palkassa se ei ole näkynyt.

Itseäni kiinnostaa myös lähihoitajien palkat. Varmaan parhaiten saa nousemaan tekemällä joko yötyötä viikko töitä, viikko vapaata systeemillä, tai sitten esim. keikkailemalla ja panostamalla viikonloppuvuoroihin ja yötöihin viikolla. Näin ajattelin itse toimia, kunhan nyt pääsisin aloittamaan koulun ja valmistumaankin parin vuoden päästä :)

[QUOTE="aapee";26535452]Tässä tapauksessa kaipaisin vinkkejä, miten lähihoitajana pääsee kunnon palkoille. Työni teen kyllä siten, että voin olla itsestäni ylpeä, mutta palkassa se ei ole näkynyt.[/QUOTE]

Minä en oikein allekirjoita tuota, että hyvin työnsä tekemällä saa myös hyvän palkan. Noinhan se tietysti pitäisi ideaalimaailmassa mennä, mutta kyllä se käytännössä menee ihan toisella tavalla. Monissa tilainteissa riittää, että on röyhkeä ja tuntee oikeat ihmiset.

Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;26535551:
Minä en oikein allekirjoita tuota, että hyvin työnsä tekemällä saa myös hyvän palkan. Noinhan se tietysti pitäisi ideaalimaailmassa mennä, mutta kyllä se käytännössä menee ihan toisella tavalla. Monissa tilainteissa riittää, että on röyhkeä ja tuntee oikeat ihmiset.

Ja minä olen aika varma, että osa aloista on sellaisia, ettei palkkaukseen voi itse juurikaan vaikuttaa. Kuten tämä hoitoala.

Itseäni kiinnostaa myös lähihoitajien palkat. Varmaan parhaiten saa nousemaan tekemällä joko yötyötä viikko töitä, viikko vapaata systeemillä, tai sitten esim. keikkailemalla ja panostamalla viikonloppuvuoroihin ja yötöihin viikolla. Näin ajattelin itse toimia, kunhan nyt pääsisin aloittamaan koulun ja valmistumaankin parin vuoden päästä :)

Lähihoitaja olen ja toimin kehitysvammaisten ohjaajana. Meillä kaikki saa samaa palkkaa, koulutus olkoon sitten lähäri, sosionomi tai sairaanhoitaja. Pk-seutu, ei ikälisiä, 2-vuorotyö (jotkut tekee myös yötä, ketkä haluaa), palkka 2200 + lisät. Hyvin vaativia asiakkaita, mutta fyysisesti kevyttä työtä. Ei syötettäviä, vaipatettavia tai nosteltavia. Väkivallan uhkaa jonkin verran, mutta tykkään paljon :)

It-alalla tienaa hyvin, alkupalkka lienee yli 2500, mutta alle 3000. Itsellä pitkä kokemus alalta, ja palkka yli 4500. Tähän asti töitä on riittänyt hyvin, tiedä sitten, mikä on tilanne, kun Nokialta irtisanottuja tulee pilvin pimein markkinoille.

Mä olen ns. peruskoulutukseltani yo-merkonomi ja tein tilitoimsitossa töitä 2200e/kk palkalla. Nyt valmistuin viime joulukuussa tradenomiksi ja samalla sain töissä ylennyksen ja palkka nousi reilusti. Nyt kuukausipalkka on 3480e.