ergo kantoreppu

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nanna
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

nanna

Vieras
Hei kaikille! Onko kellään kokemusta ergo kantorepusta? harkitsen sellaisen ostoa kun ainakin kuvien perusteella vaikuttaisi helppokäyttöiseltä. Miten on - onko tällä kevyttä kantaa (esim. liinaan verrattuna)? Viihtyyko vauvanne tai lapsenne tässä hyvin? Onko se kuinka vaikea asettaa selkään itse?

Poika on nyt 3 kk ja painaa n. 8 kiloa. Ilmeisesti ergolla saa alkaa kantaa vasta hieman vanhempaa, n. viisikuista. Kuinka isoa lasta olette vielä kantaneet ja millaisia aikoja?

Paljon kiitoksia vastauksista!

Uuden mallisessa Ergossa voi/saa kantaa jo kolmikuista jos hankkii lisävarusteena olevan pehmusteen. Tosin niin pientä on huono kantaa kun hän jää repun sisään kokonaan ja jalat joutuvat aukeamaan todella auki. Eli kantaisin kyllä vielä liinassa sen ikäistä. Itse siirryin kantamaan Ergolla n. 7kuisena.

Kantaminen on jotakuinkin yhtä kevyttä kuin liinalla, tosin liinan saa ehkä hitusen paremmin muovattua ylle (trikoisen ainakin). Ergo taas on helpompi ja nopeampi. Jaksamisen suhteen ei ole tullut vielä rajaa vastaan, tosin missään tuntikausien vaelluksilla en ole käynytkään.

10 kuukauden ikäistäni en saa vielä yksin selkään. Mutta en ole kokenut edessä kantamistakaan vielä ongelmalliseksi. Suosittelen ostamista!

Meillä on ollut uudenmallinen ergo käytössä noin 4 kk lähtien, ilman mitään pehmustetta, sellaisesta ei ollut ostettaessa mitään puhetta. Toimi mielestäni jo silloin hyvin, tosin meillä on kyllä aika kookas tyttö. Olen kantanut edessä ja n. puolen vuoden iästä lähtien myös lonkalla, mikä on mielestäni myös kätevää. Selkäön en ole vielä kokeillut. Vauva viihtyy siinä niin pitkään kuin vaan pidän ;)Suosittelen lämpimästi!

Meille hankittiin Ergo, kun tyttö oli jo yli vuoden ikäinen, painoi reilut 10kg. Harmittaa, kun ei tultu hankkineeksi aiemmin, koska tyttö kasvoi ulos BabyBjörnin rintarepusta jo paljon aiemmin. Vielä 1,5-vuotiaalla Ergo toimi loistavasti metsäretkillä ja kävelyillä, myös pienikokoisella kantajalla.

Yhteistyössä