Eräs äiti täällä taas kyselee (Lapsi kipeä)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja diippisdai
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
D

diippisdai

Vieras
Lapsella 3v ollut viime viikon alusta asti nuhailua, perjantaina alkoi yskä (mitä ei lapsen isän mielestä vkl:na ollut..) ja Sunnuntaina kotiin tullessa nousi lämpö 37,5. Maanantaina päivälämpö terveyskeskuksessa 38 ja lapsella armoton yskä,
päästiin kuitenkin vain sairaanhoitaja-harjoittelijalle jolla ei ollut "aikaa" kuunnella keuhkoja tai katsoa korvia, ei tarvitse kun on yskinytkin niin vähän aikaa kuulema. Tultiin sitten kotiin kahden pv (Ma ja Ti) mittaisella sairaslomalla.
Eilen Tiistaina lapsen lämpö oli enää 37, mutta alkaa yskimään heti rasittaessaan itseään..päivän aikana aloillaan ollessaan yskii harvakseltaan kuivan kuuloista yskää, mutta pienen kävelyn jälkeen ei yskästä tunnu tulevan loppua ja yöllä yskä on niin limaista että kuulostaa kuin tukehtuisi kohta limaan?!

Soitin terveyskeskukseen heti aamusta, tämän pv lääkäriajat oli menneet jo..
Viedäkkö yksityiselle, jotta lapsi saa lepäillä vielä kotona vai päiväkotiinko tuo pitäisi muka jo viedä? Siellä ne kai ehtivät kuunnella keuhkot ja katsoa korvatkin?

Noh, mä olen näitä jotka uskovat yskimisen olevan yskän taltuttaja. Jos lämpöä, toki lapsi vielä kotona. Nuha ja yskä sinänsä voivat kestää..... Lapsi kuuluu vielä neuvolaan; soitappa teidän teveydenhoitajalle, mitä hän voisi tehdä.

Anna lapselle höyryhengitystä. Se saa sen yskän irtoamaan. Röheltääkö tai viheltääkö keuhkot hengittäessä? Jos kyllä ja siihen päälle vielä kuumetta, niin veisin lääkäriin, ettei mene keuhkoputkiin.

#4 : Lapselle annettu höyryhengitystä suihkuhuoneessa aiempien ohjeiden mukaan, Röheltää ikäänkuin jotakin meinaisi irrota ja vetäisee sen jotenkin takaisin päin kuulostaen kuin tukehtuisi.

no, varasin minä jo yksityiselle lastenlääkärille ajan, tuleepahan selvyys ainakin.
Eilen valitteli, että yskiessä sattuu tuohon..vähän kuin rintakehän yläosaan, joten tietääpähän tarvitseeko jotakin lääkettä vai onko ihan päikkykunnossa jo. Siellä kun olivat aika tiukkana siinä, ettei "kuumeen jälkeen yskäistä" lasta tarvitsisi sinne viedä.

Minusta ei kuullosta huolestuttavalta, en kuitenkaan hoitoon veisi. Itselläni on just tuollaista yskää nyt. Kuivan kuulloista yskää, mutta itseäni rasittaessa, esim. jos käyn ulkona, alkaa yskiminen ja yöllä tietysti. Lapsilla on alkanut nyt samankuuloinen yskä ja pientä lämpöilyä. Kurkkua myös valittavat.

Vaikeaahan täältä kenenkään on sanoa onko lapsesi kunnossa vai ei.Kyllä sinä varmasti tiedät itse parhaiten. Ja jos asia vaivaa,niin vie lääkäriin äläkä ihmettele.Mutta yskähän voi kestää vaikka kuinka kauan,meillä on välillä kolmevuotiaallakin ollut kuukauden ja kun käytetty lääkärissä,niin ei sille mitään voi. Mutta oman mielenrauhasikin tähden veisin lääkäriin.

Yhteistyössä