Epilepsia ja synnytys

Moi,

Haluaisin kuulla kokemuksia jo synnyttäneiltä ja myös raskaana olevilta koskien epilepsiaa ja synnytystä (odotusaikaa).

Minulla on huomenna synnytystapa-arvio, johtuen epilepsialääkityksestäni.
En aluksi edes tajunnut, että tuo arvio tehdään nimenomaan epilepsiani takia, mutta nyt kun sen tiedän, niin on alkanut jännittämään se, että miten yleistä on saada kohtaus synnytyksen yhteydessä?

Kertokaahan kokemuksianne, jotka ootte käynyt tuossa aynnytystapa-arviossa epilepsian takia!?

Ja millä perusteilla voidaan päätyä sektioon? Jos on saanut odotusaikana kohtauksia niin ilmeisesti silloin harkitaan enemmän sektiota, kuin niitten kohdalla jolla raskaus ollut kohtaukseton. Vai miten on?
Ilmeisesti kuitenkin pyritään alatiesynnytykseen jos mahdollista?

Itselläni ei ole ollut kohtauksia, mutta viime viikkoina on ollut paniikinomaisia tuntemuksia..nuorempana kun minulla oli myöskin paniikkihäiriö.

Synnytys ei itsessään pelota, mutta olisi kiva kuulla kokemuksia tästä asiasta.

outiko 36+0
 
Minulla on epilepsia. Saan tajuttomuus-kouristus kohtauksia. Molemmat synnytykset on alakautta, koko raskauden ajan söin lääkkeitä. Ei minulle ainakaan tarjottu sektiota epilepsian takia. Ihan normaali alatiesynnytys. Ja aina on "helpompaa" synnyttää alateitse, ei ole niin kipeä ja paraneminen on nopeampaa. Olet varmaan jo synnyttänyt ja toivottavasti synnytyksesi sujui hyvin =)

Päivi 5+2
 

Yhteistyössä