Mäkään en muuten tiedä ketään joka olisi "ehtinyt saada" epiduraalia toisessa synnytyksessä. Toisaalta ihan hyvä sekin ettei tarvitse kauaa kärvistellä, ovat saaneet kyllä jonkun muun sitten "tilalle" (nopeammin vaikuttavan, en muista millään nimeä).Alkuperäinen kirjoittaja 03.11.2005 klo 07:30 maria kirjoitti:joo toi sama kysymys on mietityttäny, koska yks kaveri oli tehny tutkimusta ystäväpiirissä ja sano et kellekkään ei ollu "ehitty" antaa toisen lapsen kanssa...niin olis kiva kuulla et onko se tosiaan näin
Siis miten voi synnyttää alakautta jos on laitettu spinaali? Siinähän on tunto pois rinnasta alaspäin. Minulle on kaksi sektiota tehty ja molemmat spinaalipuudutuksessa. Olen usein tätä ihmetellyt.Alkuperäinen kirjoittaja 03.11.2005 klo 09:28 hollo kirjoitti:joissaki paikoissa annetaan spinaali...näin oon kuullu... =)
Varmaan sitä ainetta laitetaan vähemmän?Alkuperäinen kirjoittaja 03.11.2005 klo 12:47 viiri kirjoitti:\Siis miten voi synnyttää alakautta jos on laitettu spinaali? Siinähän on tunto pois rinnasta alaspäin. Minulle on kaksi sektiota tehty ja molemmat spinaalipuudutuksessa. Olen usein tätä ihmetellyt.Alkuperäinen kirjoittaja 03.11.2005 klo 09:28 hollo kirjoitti:joissaki paikoissa annetaan spinaali...näin oon kuullu... =)
Täällä kans ei kakkoselle ( ei kyllä ensimmäisellekään) ehditty antaa mitään kivunlievitystä kun oli niin nopee. Ja tän kolmannen kansssa jänskään että ehdinkö edes sairaalaan, matkaa kuiteski reilu 60 km.. ja sit pelottaa ihan HURJASTI ne kivut kun ne oli edellisessä synnytyksessä niin kamalia! toivottavsti hengissä selviän.Alkuperäinen kirjoittaja 03.11.2005 klo 17:02 Sabira kirjoitti:No, mä oon niitä tapauksia, että toinen synnytys oli niin nopea etten epiduraalia ehtinyt saada...Enkä paljon muutakaan kivunlievitystä. Synnytys oli siis tosi nopea, mikä oli kyllä vaan hyvä asia. Ilokaasun avulla synnytin ja happeakin sain, siinä kaikki! Nyt tässä odotellaan kolmatta synnytystä...Saa sitten nähdä, että ehtiikö tässäkään kivulievityksiä saada...!
öö.. kyllähän epiduraalillakin lähtee tunto alavartalosta. Ei se yleensä estä ihmistä tuntemasta ponnistuksen tarvetta.Alkuperäinen kirjoittaja 03.11.2005 klo 12:47 viiri kirjoitti:\Siis miten voi synnyttää alakautta jos on laitettu spinaali? Siinähän on tunto pois rinnasta alaspäin. Minulle on kaksi sektiota tehty ja molemmat spinaalipuudutuksessa. Olen usein tätä ihmetellyt.Alkuperäinen kirjoittaja 03.11.2005 klo 09:28 hollo kirjoitti:joissaki paikoissa annetaan spinaali...näin oon kuullu... =)
Joo, olihan se aika hurjaa mullakin...! Ja mulla toi ponnistusvaihe vähän pitkittyi, tuntui jossain vaiheessa ettei se vauva tule ulos ollenkaan...Aika karmeaa se ponnistaminen oli...! Mutta onneksi nää synnytykset on aina yksilöllisiä, ettei tulevasta koitoksesta etukäteen tiedä...Parempi ettei sitä turhaan etukäteen siis jännitä! :hug:Alkuperäinen kirjoittaja 04.11.2005 klo 13:58 lilliputti-83 kirjoitti:\Täällä kans ei kakkoselle ( ei kyllä ensimmäisellekään) ehditty antaa mitään kivunlievitystä kun oli niin nopee. Ja tän kolmannen kansssa jänskään että ehdinkö edes sairaalaan, matkaa kuiteski reilu 60 km.. ja sit pelottaa ihan HURJASTI ne kivut kun ne oli edellisessä synnytyksessä niin kamalia! toivottavsti hengissä selviän.Alkuperäinen kirjoittaja 03.11.2005 klo 17:02 Sabira kirjoitti:No, mä oon niitä tapauksia, että toinen synnytys oli niin nopea etten epiduraalia ehtinyt saada...Enkä paljon muutakaan kivunlievitystä. Synnytys oli siis tosi nopea, mikä oli kyllä vaan hyvä asia. Ilokaasun avulla synnytin ja happeakin sain, siinä kaikki! Nyt tässä odotellaan kolmatta synnytystä...Saa sitten nähdä, että ehtiikö tässäkään kivulievityksiä saada...!