Epiduraali

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tirlittan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Tirlittan

Jäsen
23.07.2004
134
0
16
Täällä raskausviikkoja 38+4, eli synnytys lähenee..

Tuosta edellisestä synntystyskyselystä tuli mieleeni, että kuinka moni ei ole saanut apua epiduraalista ja MIKSIKÖHÄN?!?

Minulla kaksi lasta, eka meni luomuna ihan ilokaasun voimalla ja oli hyvä kokemus. Mutta tokaa synntystä nopeutettiin ruuhkan vuoksi oksitosiinilla ja kalvojen puhkaisulla. Kivut olivat tosi hurjat sen jälkeen ja sain epuduraalin. Siitä ei kuitenkaan ollut mitään hyötyä?!? Miksiköhän se ei aina onnistu?!?

Jännittää tämä kolmas synnytys eniten, kun viimeksi oli niin paha kokemus.. :( :\| :/

Mulla oli sama juttu, että ei auttanut epiduraali juuri mitään. Mä olin kanssa tipassa, mutta tuskinpa siitä johtui... Kätilö veikkasi muistaakseni, että ois johtunut siitä, kun mulla ei supistukset tuntuneet ollenkaan mahalla, vaan enempi selässä ja ihan siä kohdunsuulla mun mielestä. Lisäksi se epiduraalin laitto ei onnistunut ekasta kerrasta, vaan piti laittaa kaksi kertaa. Mun selässä oli jotain "erikoista" lääkärin mielestä...

Jäi muaki arveluttamaan vähä toi asia, jos vielä itsensä joskus uudestaanki salista löytää... :whistle:

Mutta ihan hyvä kokemus mun synnytys silti oli. ;)

mulla supistukset tuntuu aina selässä ja emättimen- sekä reisien seudulla. auttoi epiduraali tosi hyvin. jäi ihanat muistot. eli ei varmaankaan tuo supistusten kipupaikka ehkä vaikuttais. en tiiä missä "mätännyt". ensimmäisenä tulis mieleen että liian aikaste laitettu tai väärin.?

Miulla auttoi kun se laitettiin ajoissa ja vaikutus kesti loppuun asti, joten kipuja ja särkyjä ei tuntunut, kyljet ja selkä alkoi olla jo "tööt" ;)

Mulla kanssa epiduraali tehosi hyvin joskin eka kanyyli oli rikki ja laittaminen oli tuskaa. Sitten kun lääkäri hoksasi missä on vika ja otti uuden kanyylin niin hups vaan, en edes tuntenut laittamista.

Veikkaisin että jos epiduraali ei auttanut, cocktaili on joko yksinkertaisesti liian laimea tai sitten lääke on sellainen jolla vaan ei ole vaikutusta sinuun.

Mulla epiduraali toimi ihan jätte hyvin, sain jopa nukuttua puolitoista tuntia ja hups, kun heräsin oli paikat auki ja eikun ponnistamaan! Tietysti siihen ponnistusvaiheen kipuun ei epiduraali auttanu mutta muuten kyllä.

Riippuu laittajasta paljon ja osuuko oikeaan kohtaan ja annetaanko oikaan aikaan.Tosin olen huono kokemuksesta kertoja,sillä kaksi ekaa synnytin luomuna.Nyt odotan kolmatta ja mietin tuota epiduraalia,kun kehuvat sitä usein "taivaalliseksi".....

mulla autto aika hyvin, mutta onko teillä alkanut puudutteen laiton jälkeen kutina? mulla alko ja oisin voinu raapia mahan ja selän verille kun kutisi niin paljon. mahtaako olla allerginen reaktio vai mikä? sairaalassa eivät ottaneet asiaan mitään kantaa..

Yhteistyössä