Epämuodostunut vatsa?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kuoleva
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kuoleva

Vieras
Kertokaahan te joilla on ensimmäinen raskaus takana ja odotatte toista/kolmatta, teidän vatsoistanne?

Mä olin aika pieni ensimmäinen raskauden jälkeen ja nyt kun odotan toista viikolla 10, on vatsani jo todella suuri.. Outo on että ylävatsani on todella kova ja pullea, navan kohdalla tulee löysä kohta ja kuoppa, siitä alkaa sitten se vauvapömppis..

Näyttää siis että mä olisin laittanut navan kohdalle näkymättömän vyön joka tekee mulle kaksi vatsaa.. Mitähän ihmettä?!

No mulla toisessa raskaudessa levisi liivinympärys noilla viikoilla 75:stä 85:een kahdessa viikossa, vaikkei paino noussut. Eikä muuten palautunut raskauden jälkeen. Tuntui todella epämiellyttävältä toi kylkiluiden venyminen. Mullakin oli ekassa raskaudessa pieni maha, toisessa ei. Oiskohan sisäelimet ottaneet varaslähdön ylävatsaan?

En kyllä tajua, mikä muukaan ois saanut mun kylkiluut niin tuskallisesti venymään. Mulla oli kyllä ekassakin raskaudessa kaksiosainen maha. Mulla on aina ollut viimeisillään raskaanakin vyötärö, vaikka muilla vatsa on söpö pallo.

Jännä juttu :o

Tekee mieli lähteä 10 km lenkille tän mahan takia. Tuntuu oudolta kun edellisessä raskaudessa olin 15 kiloa isompi ja vatsa näkyi vasta vkolla 16 eikä ollut mitenkään ruma.

Nyt jo napa venynyt ja tummunut. Yäk. Miten tämmönen voi ahdistaa näin paljon :/

Yhteistyössä