Epäillään kystaa munasarjoissa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Palapeli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

Palapeli

Vieras
Hei vain.
Olen menossa ultraäänitutkimukseen
Olen 20v tyttö. On ollut aina jossain vaiheessa kuuta viime keväästä saakka paineen, polttelun tunnetta alavatsassa vasemmalla.Nyt nämä on pahentuneet ja olen pikalähetteellä sairaalaan gynegologille. Nyt saanut päälle vielä jotain kouristuksia, ei pysty kävelemään ja paineen takia ei kykene käymään vessassa. Kävellessä se kyllä tuntuu, mutta pahenee jos menee pidemmälle kävelylenkille tms.
Nämä kivut ja muut ei liity kuukautisiin, saattaa tulla ihan missä vaiheessa kiertoa.
Nyt suoraan kuukautisten jälkeen on ollut nämä pahimmat kivut. Kuukautiskierto on ollut erikoinen myös. Niukat kuukautiset oli viime kerralla.
Mikään asento ei oikein tunnu auttavaan paineeseen tai kipuun ja poltteluun. Niin ja vatsa on turvonnut muodottomaksi vasemmalta puolelta.
Kuume heittelee, koko ajan yli 37, että vähintään lämpöilyä, kuumeen puolelle menee sitten myöhempään päivällä. On otettu tulehdusarvo ja hemoglobiini, kummatkin kunnossa.
Mutta tässä odottelen sitä lääkärinaikaa.

Onko kellään kokemuksia ja tai neuvoja?

( Lääkäri ei sanonut muuta kuin, että jos kivut pahenee niin joko terveysasemalle tai ihan sairaalaan illalla. )
Koska tässä on tämä, että liikkuessa sattuu vielä enemmän, onko siinä mitään sääntöä? Kannattaako liikkua, vai mitä tehdä?

Yhteistyössä