KielikurssiAlkuperäinen kirjoittaja Cruella DeVille:mä oon joskus viihteelläolon jälkee käyny vessas puhuus norjaa![]()
![]()
Mä yritin kanssa sanakirjasta katsoa mutta ilman tulosta. Siinä siis puhutaan (luulisin) koirasta joka on tiineenä ja sen pitäisi matkustaa toiseen maahan synnyttämään. Tai ainakin näin pitäisi tapahtua. Myös mun ymmärtääkseni siinä onnitellaan koiraa syntymäpäivien johdosta etukäteen, koska se ei ole silloin Norjassa.Alkuperäinen kirjoittaja Klonkku:Ekan lauseen sanoista suurin osa on ihan outoja, niit ei ollut edes mun sanakirjassa. Sen verran ymmärsin, et oli jotain kyynärpäästä. Toka on ihan vaan perus syntymäpäivä onnittelu.
"Eisapeita"Alkuperäinen kirjoittaja Turbojurpo:Norjalaiset puolestaan tavaavat vessassa suomea. Sähköpatterissa lukee Må ikke dekkes ja sama suomeksi: Ei saa peittää. Sen suomenkielisen fraasin norjalaiset ainakin osaavat, vaikka ääntämys saattaakin heitellä.
Mä olen ihan pihalla kaikista koira jtuista, vaikka ne lukis suomeksikin :snotty:Alkuperäinen kirjoittaja Saiccu:Mä yritin kanssa sanakirjasta katsoa mutta ilman tulosta. Siinä siis puhutaan (luulisin) koirasta joka on tiineenä ja sen pitäisi matkustaa toiseen maahan synnyttämään. Tai ainakin näin pitäisi tapahtua. Myös mun ymmärtääkseni siinä onnitellaan koiraa syntymäpäivien johdosta etukäteen, koska se ei ole silloin Norjassa.Alkuperäinen kirjoittaja Klonkku:Ekan lauseen sanoista suurin osa on ihan outoja, niit ei ollut edes mun sanakirjassa. Sen verran ymmärsin, et oli jotain kyynärpäästä. Toka on ihan vaan perus syntymäpäivä onnittelu.
Myöskin olin käsittävinäni että tokan lauseen viimeinen sana koskee lantiota. :/ Ja kyynären ymmärsin myös.
* oon ihan pihalla*
Alkuperäinen kirjoittaja Cruella DeVille:mä oon joskus viihteelläolon jälkee käyny vessas puhuus norjaa![]()
![]()
Okei.Alkuperäinen kirjoittaja Klonkku:Mä olen ihan pihalla kaikista koira jtuista, vaikka ne lukis suomeksikin :snotty:Alkuperäinen kirjoittaja Saiccu:Mä yritin kanssa sanakirjasta katsoa mutta ilman tulosta. Siinä siis puhutaan (luulisin) koirasta joka on tiineenä ja sen pitäisi matkustaa toiseen maahan synnyttämään. Tai ainakin näin pitäisi tapahtua. Myös mun ymmärtääkseni siinä onnitellaan koiraa syntymäpäivien johdosta etukäteen, koska se ei ole silloin Norjassa.Alkuperäinen kirjoittaja Klonkku:Ekan lauseen sanoista suurin osa on ihan outoja, niit ei ollut edes mun sanakirjassa. Sen verran ymmärsin, et oli jotain kyynärpäästä. Toka on ihan vaan perus syntymäpäivä onnittelu.
Myöskin olin käsittävinäni että tokan lauseen viimeinen sana koskee lantiota. :/ Ja kyynären ymmärsin myös.
* oon ihan pihalla*
Desverre normænner kan ikkje førstå den :saint:Alkuperäinen kirjoittaja Turbojurpo:Å kaste opp er å snakke norsk. Heh.
Juu, on koirilla kyynärpäät.Alkuperäinen kirjoittaja Turbojurpo:Olisikohan "rønket" rankattu? Gillis varmaankin on rankattu A-vapaaksi kyynärpäiden ja lantioiden osalta (sikäli mikäli koirilla on kyynärpäitä).
Det kan ju varaAlkuperäinen kirjoittaja Turbojurpo:Eikös tuossa pitäisi sanajärjestyksen olla "Desverre kan normænner ikkje førstå den" vaikka se nynorskia onkin?
Mä en kyllä tiedä yhtään. Kopsasin sen tuollaisenaan alkuperäisiltä sivuilta...Alkuperäinen kirjoittaja Turbojurpo:Eikös tuossa pitäisi sanajärjestyksen olla "Desverre kan normænner ikkje førstå den" vaikka se nynorskia onkin?
Halutaan kehua, että on A-luokan kyynärät. Ei siis mitään rakennepoikkeavuuksia niissä.Alkuperäinen kirjoittaja Saiccu:Juu, on koirilla kyynärpäät.![]()
Mä käsitin (haluan siis käsittää) että koira on pulskistunut/lihonut, lantiosta. Sitä en kyllä ymmärrä kuin kyynäret siihen liittyy, koiran tiineys kun ei näy kyynärissä...
Men niin välitä. Ihan hyvin mua ymmärtävät vaikka puhunkin suurimmaksi osaksi ruotsia =) Lapset tosin joskus huomauttelee...Alkuperäinen kirjoittaja Turbojurpo:Minä taas en muusta enää tykkääkään kun en sanoja muista...
Okei. Mä taidankin alkaa pistää sähköpostia Englanniksi sille ihmiselle, jolle narttu on menossa synnyttämään.Alkuperäinen kirjoittaja no:Halutaan kehua, että on A-luokan kyynärät. Ei siis mitään rakennepoikkeavuuksia niissä.Alkuperäinen kirjoittaja Saiccu:Juu, on koirilla kyynärpäät.![]()
Mä käsitin (haluan siis käsittää) että koira on pulskistunut/lihonut, lantiosta. Sitä en kyllä ymmärrä kuin kyynäret siihen liittyy, koiran tiineys kun ei näy kyynärissä...
Niinhän koiria aina kehutan (ei, minä en ymmärrä koirista mitään)
Kaupallinen yhteistyö: Storytel