Epäspesifi emätintulehdus

  • Viestiketjun aloittaja Anja
  • Ensimmäinen viesti
sss
Sinulla kuitekin Flagyl auttaa hetkeksi. Muhun ei tepsi. E-pillerit (ja seksin) jätin pois minäkin, mutta nyt kuukauden kuluttua ei ole mitään merkkejä paranemisesta -rinnat tuli kylläkin kipeiksi ja leukaan näppylöitä... Jos joku ihmeparantuminen tulee niin ilmoitan välittömästi täällä keskustelussa, ilmoitathan sinäkin:)
Maikkuli

Niin, no ei minulla oikeastaan tuo Flagyl juurikaan auttanut. Ja puolen vuoden sisällä 12 antibioottikuuria syöneenä en enää yhtään turhaa kuuria syö. Inhottava vaiva kyllä... toisaalta joskus muutokset vie aikaa, eli kestää ensin että lääke (e-pillerit) poistuu elimistöstä ja sen jälkeen vielä, että elimistö tottuu "uuteen tilaan". Ja jos seksin jättämisellä, ruokavaliolla, e-pillereillä ei huomaa olevan positiivista vaikutusta niin turha on itseään kiduttaa eli pidättäytyä kaikisesta kivasta ;) Olis kyllä mahtavaa jos tähän joku ratkasu tulis. Stressaa ihan hirveesti aina kun on oireet päällä ja sitten jos ei ole niin saa koko ajan pelätä, että millonhan ne taas alkaa. Toisaalta ehkä pitäis vaan yrittää elää asian kanssa ja olla liikaa ajattelematta, sillä psyykkeelläkin on osansa fyysisten oireiden ilmenemisessä. Ja en tosiaankaan nyt tarkoita, että vaiva olisi psyykkinen, mutta mieli on aina yhteydessä kehoon.
Lupaan tulla kertomaan jos löydän parantavan tai oireita hyvin lievittävän keinon :)
 
Viimeksi muokattu:
kumiton
Itse olen käynyt kokeneella yksityisellä gynellä epäspesifisen takia ja hän on vakuuttanut, että miestä ei tarvise hoitaa, jos ei ole oireita!! Ja kuulemma voi kestää vuodenkin että bakteerikannat tottuvat toisiinsa. Eli jos suhde on uusi niin kannattaa odotella...

Nyt ne kemiat sitten kai alkoi sopia yhteen eli bakteerikannat tottui toisiinsa sillä enää ei ole ollut hajuja, ehkä ihan pikkuisen.
Tai sitten miehen sperma oli niin "vanhaa" koska ei ollut ollut aikoihin naisen kanssa, mutta kai joskus masturboinut.
Tein tuossa hiljattain kun haju vielä oli mahtava etikkahuuhtelun (jostain luin sellaisesta), eli tippa etikkaa veteen ja pumpulilla pesaisin alapäätä, ja aloin juomaan gefiluspiimää. Kai nekin sitten auttoivat.
 
Viimeksi muokattu:
Tyttönen
Kerran jouduin menemään gynekologille kun valkovuoto muuttui rusahtavaksi ja haisevaksi.
Menin sinne ja todettiin emätintulehdus, sain flagyl comb puikkoja joita käytin 7 päivää, ja paraninkin. Nyt hieman yli 6 kk siitä sama juttu uudelleen. Minnekkään lääkärikeskukseen ei pääse yhteyteen puhelimitse kun aina on ruuhkaa. Tulee taas vähän semmonen tunne että haluaisi nopsaan päästä tarkistamaan asian. En tiedä mikä tulehdus oli kyseessä mutta onko teillä ollut samanlaisia oireita?
 
ritu
Hei, mulla on kotona tuota otsonoitua oliiviöljyä, jota olen joskus iho-ongelmiin ostanut. Uskaltaako sitä oikeasti laittaa limakalvoille?! Tuoksuu niin voimakkaalle...

Olen käyttänyt sitä miedointa otsonoitua oliiviöljyä limakalvoille jo pitkään, eikä ärsytä yhtään. Olen levittänyt öljyä alavatsalle ja limakalvoille, enkä ole tarvinnut enää lääkkeitä laisinkaan.
 
Viimeksi muokattu:
sss
Olen käyttänyt sitä miedointa otsonoitua oliiviöljyä limakalvoille jo pitkään, eikä ärsytä yhtään. Olen levittänyt öljyä alavatsalle ja limakalvoille, enkä ole tarvinnut enää lääkkeitä laisinkaan.

Kiitos vinkistä! :) Täytyy kokeilla. Hienoa jos tämä auttaisi, koska lääkkeitä en mieleellään käytä. Flagyl tappaa hyvätkin bakteerit, jonka jälkeen ollaan taas hiiva-epäspesifikierteessä... :(
 
Viimeksi muokattu:
maaikkuuliu
Täällä taas. Syön yhä naisten maitohappobakteeria ja juon 2 litraa vettä päivässä +puolukoita lusikallinen satunnaisesti. Lisäksi käytin kolmen kapselin hiivakuurin sitä D:llä alkavaa lääkettä ja nyt tulehdus on rauhoittunut ainakin hieman. Eli haju on vähentynyt. Olisko sittenkin ollut hiivaa, vaikkei mitään valkovuotoa ollutkaan näkyvissä. Tiedä häntä, mutta enempää lääkkeitä ja keinoja ei oliskaan enää ollut käytettävissä. Toivotaan että homma pitää, ensi viikolla kylpylälomalle siipan kanssa, että josko pitkästä aikaa jotain suhinaakin saisi aikaan..

Lopputulema: Käyttäkää kaikki mahdolliset lääkkeet ja keinot, joku auttaa taatusti!!
 
sss
Tämän takia en uskalla enään käyttää dalacinia tai flagylia:

. MAHDOLLISET HAITTAVAIKUTUKSET

Kuten kaikki lääkkeet, Dalacinkin voi aiheuttaa haittavaikutuksia. Kaikki eivät kuitenkaan niitä saa.

Dalacinin käytön yhteydessä on esiintynyt seuraavia haittavaikutuksia alle 10 prosentilla potilaista. Haittavaikutukset on esitetty sen mukaan, mihin vaikutus kohdistuu.

Virtsatiet ja sukupuolielimet: erilaiset emättimen ja hävyn tulehdukset ja häiriötilat; kuukautishäiriöt; kipu emättimessä; epäsäännöllinen tai jatkuva kohtuverenvuoto kuukautisten väliaikana; virtsaamisvaikeudet; emätinvuoto; virtsatietulehdus; epänormaali synnytys; kohdun limakalvosirottuma (endometrioosi); virtsan liian suuri sokeri- tai valkuaisainepitoisuus.

Koko elimistö: yleistynyt hiivasieni-infektio; sieni-infektiot; yleistynyt tai paikallistunut vatsakipu; bakteeri-infektio; vatsakouristukset; päänsärky; kipu lantion alueella; pahanhajuinen hengitys; tulehduksesta johtuva turvotus; ylähengitystieinfektiot; yleistynyt kipu; selkäkipu; vatsan pingotus ja allergiareaktiot.

Ruoansulatuskanava: ripuli; pahoinvointi; oksentelu; ummetus; ruoansulatushäiriöt; ilmavaivat ja ruoansulatuskanavan häiriöt.

Iho: kutina (vartalolla tai emättimessä); erilaiset ihottumat; punoitus; ihon hiivasieni-infektio ja nokkosihottuma.

Keskushermosto: pyörrytys ja huimaus.

Umpieritys: kilpirauhasen liikatoiminta.

Hengitystiet: nenäverenvuoto.

Aistit: makuaistin muutokset.

Lisäksi mikrobiologisten kokeiden poikkeavia tuloksia on esiintynyt.

Jos havaitset sellaisia haittavaikutuksia, joita ei ole tässä selosteessa mainittu, tai kokemasi haittavaikutus on vakava, kerro niistä lääkärillesi tai apteekkiin.

5. DALACININ SÄILYTTÄMINEN
Ei lasten ulottuville eikä näkyville.

Älä käytä pakkauksessa mainitun viimeisen käyttöpäivämäärän jälkeen. Viimeinen käyttöpäivämäärä tarkoittaa kuukauden viimeistä päivää.

Säilytä huoneenlämmössä (15 - 25°C). Ei saa jäätyä.

Lääkkeitä ei tule heittää viemäriin eikä hävittää talousjätteiden mukana. Käyttämättömien lääkkeiden hävittämisestä kysy apteekista. Näin menetellen suojelet luontoa.
 
opossumi
on todella mukavaa huomata, etten ole vaivani kanssa yksin. viime kesäkuussa löytyi papakokeista epänormaalia bakteeri kantaa joten lääkäri määräsi vagi-c kuurin. en ollut huomannut tätä ennen minkään laisia ongelmia joten tulokset tulivat yllätyksenä. Helvetti repesikin sitten heti vagi-c kuurin jälkeen. Aluksi olin hyvin hämmentynyt ja en tiennyt mikä minua vaivaa. Ravasin eri lääkäreillä ronkittavana ja sörkittävänä ja lähetettiin joka kokeeseen paitsi tietenkin siihen missä olisi bakteeri näkynyt. Vihdoin löysin lääkärin joka tiesi tarkalleen mikä minua vaivaa. On tullut pienoinen kammo myös gynekologilla käymiseen tämän takia, sillä tutkiminen ja näytteiden otto sattui/sattuu hyvin paljon. Viimeiset 9kk on kuitenkin ravattu erilääkäreillä ja soiteltu joka paikkaan ja syöty vaikka mitä lääkkeitä. Ensimmäinen flagyl kuuri auttoi, mutta vaiva palasi 1kk jälkeen takaisin. Sitten taas uutta flagyl kuuria kehiin eikä vaikutusaika ollut taas kummoinen. Kolmannella kerralla flagyl ei auttanut enää ollenkaan, ja tästä tuskastuneena suuntasin taas lääkäriin joka määräsikin sitten 2 kuuria flagylia ja sen jälkeen 2kk apteekin tuotteita kuten vagi-c, lactal ja gynocapseja. Nyt onkin sitten yli 2kk mennyt ja mitään ei ole tapahtunut. Säännöllisesti olen käyttänyt myös ceridalia. Viikonpäästä on aika naistenklinikalle joten todella toivon että saisin tähän jonkilaisen avun.

Pillereitä olen syönyt kohta 2v ihan sen vuoksi sillä kuukautiseni olivat niin epäsäännölliset. Parhaimmillaan kuukautisvuotoa oli 4vk, joten en oikein tahtoisi pillereistäkään luopua. Pillerimerkkiä kuitenkin vaihdoin n. 5kk sitten, mutta en ole huomannut että siitäkään olisi apua ollut. Syön myös säännöllisesti suunkautta otettavia maitohappobakteeri valmisteita. Rupeaa toivo jo pikkuhiljaa loppumaan. Kirvelee pissatessa, kutisee jatkuvasti, pahanhajuista vuotoa ja limakalvot ovat ihan hajalla. Seksin sattuminenkin sattuu melkein joka kerta, eikä tee hyvää parisuhteelle ja oma kiinnostus seksiin on hyvin pohjalukemissa, vaikka siitä ennen nautinkin. Kaiken lisäksi nyt on vielä ruvennut pissattamaan jatkuvasti, eikä virtsarakon tulehdus tule ainakaan kyseeseen. Myös oikeanpuolen alavatsa on turvonnut ja särkee aina sillontällöin. Myös alaselässä tuntuu inhottavaa painetta aina välillä. Ahdistus on tällä hetkellä suuri ja toivonkin kovin että mitään vakavaa ei löytyisi. Onneksi 2kk odottelun jälkeen kuitenkin ottavat minut naistenklinikalle. Olenkin miettinyt voisiko bakteeri levitä myös munasarjaan? toivottavasti ei ole kystaa tai mitään. :( ahdistus on todella suuri ja kasvaa päiväpäivältä. toivottavasti joku auttaisi :(((
 
epätoivoinen
Hei, osaisiko kukaan kertoa että voiko itselläni olla myös tuo emätintulehdus. Ainoat oireet ovat inhottava poltteen tunne emättimessä (ulkoisesti) ja ehkä myös hieman lisääntynyt valkovuoto, haise ei omasta mielestäni mitenkään oudolle. Papassa kävin tänään ja odottelen noita tuloksia. Selviääkö papassa jos on? Mulla alko tää polte virstiksen jälkeen, joten epäilen antibioottien aiheuttaneen sen? Voiko mahdollista? nyt tarvis jonku kokeneen neuvoja? kiitoos! :)
 
sss
Apua! Nyt menee taas hermot kun kutisee vaan kokoajan eikä tiedä mitä tämä on. Hiiva lääkkeen (flukonazol) söin noin pari viikkoa sitten mutta ei kyllä paljoa auttanut. Ei siis ilmeisesti hiiva...? Toinen vaihtoehto epäspesifi, mutta ihmetyttää kun ei ole paljoa vuotoa ja se ei haise. Ainut oire on vaan kutina ja pieni polttelu seksin jälkeen. Limakalvot pitäis olla ihan hyvässä kunnossa, ei haavoja ja sitäpaitsi öljyän ne päivittäin. Viime kesänä kun oli samanlaisia oireita, testeissä näkyi clue-soluja, eli kuitenkin bakteerivaginoosi kyseessä. Kai sitä pitäis taas lääkärille mennä ja pyytää testit, mutta sekin on niin hemmetin vaikeeta tk:n kautta, kun niin nihkeesti labroihin suostuvat laittamaan. Yksityisellä se onkin sitten yli 100 e keikka. Menee hermot :( Tietääkö kukaan voiko olla hiivaa vaikka ei ole vuotoa ja limakalvot hyvässä kunnossa tai onko mahdollista että on bakteerivaginoosi vaikka ei ole hajua? Kaikki keinot alkaa kyllä olla nyt kokeiltu. Onkohan tää kutina vaan mun päässä :S
 
punajäkälä
Apua! Nyt menee taas hermot kun kutisee vaan kokoajan eikä tiedä mitä tämä on. Hiiva lääkkeen (flukonazol) söin noin pari viikkoa sitten mutta ei kyllä paljoa auttanut. Ei siis ilmeisesti hiiva...? Toinen vaihtoehto epäspesifi, mutta ihmetyttää kun ei ole paljoa vuotoa ja se ei haise. Ainut oire on vaan kutina ja pieni polttelu seksin jälkeen. Limakalvot pitäis olla ihan hyvässä kunnossa, ei haavoja ja sitäpaitsi öljyän ne päivittäin. Viime kesänä kun oli samanlaisia oireita, testeissä näkyi clue-soluja, eli kuitenkin bakteerivaginoosi kyseessä. Kai sitä pitäis taas lääkärille mennä ja pyytää testit, mutta sekin on niin hemmetin vaikeeta tk:n kautta, kun niin nihkeesti labroihin suostuvat laittamaan. Yksityisellä se onkin sitten yli 100 e keikka. Menee hermot :( Tietääkö kukaan voiko olla hiivaa vaikka ei ole vuotoa ja limakalvot hyvässä kunnossa tai onko mahdollista että on bakteerivaginoosi vaikka ei ole hajua? Kaikki keinot alkaa kyllä olla nyt kokeiltu. Onkohan tää kutina vaan mun päässä :S

Kokeilitko sitä otsonoitua oliiviöljyä?
 
Viimeksi muokattu:
sss
Alkuperäinen kirjoittaja punajäkälä;10840558:
Kokeilitko sitä otsonoitua oliiviöljyä?

Kokeilin, mutta ei auta :( Otan nyt kunnon hiivahoitokuurin, jos ei mee ohi niin kai se on pakko vielä flagyl-kuuri kokeilla. sit jos ei niillä helpota niin tää on varmaan vaan joku tulehduksien jälkeinen ärsytystila..
 
maaikkuuliu
Mielestäni voi olla hiivaa tai epäspesifi, joten kumpaankin kannattanee ottaa hoidot. Polttelu ja virtsaoireet voisivat viitata myös klamydiaan, mutta se on varmaan poissuljettu heti ekalla lääkärikäynnillä. Valkovuotoa ei minulla ollu juurikaan, mutta hiivakuurin jälkeen mm. hajuoire katosi. On nämä ihmevaivoja.

Ongelmani poistuivat lopulta, kuten edellä kerroin monien lääke- ja omatoimihoitojen jälkeen, joten en vieläkään voi tietää varmuudella mikä vaivat lopulta aiheutti. Runsasta vedenjuontia jatkan yhä, sillä epäilen sen olleen hyväksi oireiden häviämiselle. Huomenna torstaina menen jälkitarkastukseen ja toivon todella että kaikki on nyt kunnossa.

Ei muuta kun kovaa yrtittämistä vaivan parantumiseksi!



Apua! Nyt menee taas hermot kun kutisee vaan kokoajan eikä tiedä mitä tämä on. Hiiva lääkkeen (flukonazol) söin noin pari viikkoa sitten mutta ei kyllä paljoa auttanut. Ei siis ilmeisesti hiiva...? Toinen vaihtoehto epäspesifi, mutta ihmetyttää kun ei ole paljoa vuotoa ja se ei haise. Ainut oire on vaan kutina ja pieni polttelu seksin jälkeen. Limakalvot pitäis olla ihan hyvässä kunnossa, ei haavoja ja sitäpaitsi öljyän ne päivittäin. Viime kesänä kun oli samanlaisia oireita, testeissä näkyi clue-soluja, eli kuitenkin bakteerivaginoosi kyseessä. Kai sitä pitäis taas lääkärille mennä ja pyytää testit, mutta sekin on niin hemmetin vaikeeta tk:n kautta, kun niin nihkeesti labroihin suostuvat laittamaan. Yksityisellä se onkin sitten yli 100 e keikka. Menee hermot :( Tietääkö kukaan voiko olla hiivaa vaikka ei ole vuotoa ja limakalvot hyvässä kunnossa tai onko mahdollista että on bakteerivaginoosi vaikka ei ole hajua? Kaikki keinot alkaa kyllä olla nyt kokeiltu. Onkohan tää kutina vaan mun päässä :S
 
Viimeksi muokattu:
Eätoivoinen
Alkuperäinen kirjoittaja epätoivoinen;10839130:
Hei, osaisiko kukaan kertoa että voiko itselläni olla myös tuo emätintulehdus. Ainoat oireet ovat inhottava poltteen tunne emättimessä (ulkoisesti) ja ehkä myös hieman lisääntynyt valkovuoto, haise ei omasta mielestäni mitenkään oudolle. Papassa kävin tänään ja odottelen noita tuloksia. Selviääkö papassa jos on? Mulla alko tää polte virstiksen jälkeen, joten epäilen antibioottien aiheuttaneen sen? Voiko mahdollista? nyt tarvis jonku kokeneen neuvoja? kiitoos! :)
???? Osaako kukaan sanoa ??
 
sss
Alkuperäinen kirjoittaja Eätoivoinen;10844926:
???? Osaako kukaan sanoa ??

Musta tuntuu, että epäspesifillä bakteeritulehduksella (bakteerivaginoosi) voi olla tosi kirjavat oireet. Viimeksi kun se multa todettiin, ei ollut hajua. Vain kutinaa ja polttelua. Nyt samanlaiset oireet --> aloitan tänään 10 päivän flagyl comp kuurin ja syötän lääkkeitä myös miehelle. Jos ei tällä vaivat lopu, niin kyse on jostain muusta... Hiiva siis hoidettu ja sp-taudit on testeillä pois suljettu. Mitä jää enään jäljelle? Bv tai jokin ärsytystila.
 
maaikkuuliu
Minä tosiaan tuossa aiemmin ehdottelin kaikkia mahdollisia keinoja ja lääkkeitä käyttöön, onhan jonkun pakko auttaa. Epäspesifistä tulehdustilasta ei minun kohdallani ainakaan ollut mitään näyttöä PAPAssa, sillä minulla oli luokkaa 1 pari kuukautta sitten ja oireet olivat jo silloin olemassa. Flagylit ja muut mitä pyynnöstä sain silloin eivät parantaneet tulehdusta tai mikä ikinä olikaan vaan sain kuukausi sitten kohdunlimakalvon tulehduksen.

Kävin eilen, torstaina, kohdunlimakalvon ja emätintulehduksen jälkitarkastuksessa ja uutinen oli ikävä. Vaikka oireet olivat poistuneet, lukuunottamatta pieniä nipistelyjä alavatsassa, eivät lääkkeet eli 10 pv Flagyliä kummastakin päästä ja suunkautta otettava antibioottikuuri, olleet autaaneet täysin. Pahin tulehdus oli poissa, mutta kohdunsuu on vereslihalla ja siellä on haava, josta tulehdus voi alkaa uudestaan. Sain 7 pv antibioottivoidekuurin (nimeä en muista Datcyl tms.). Kolmen kuukauden kuluttua taas jälkitarkastukseen. Lääkäri tosin epäili että voin sairastua kuurin jälkeen kohtutulehdukseen tms. jolloin takaisin lääkärille. Mikäli kestän kolme kuukautta terveenä hyvä, ellen niin kohdun suulla oleva haava pannaan umpeen sähköisesti. En tiedä mitä se tarkoittaa, mutta stressin sain heti pelkästä ajatuksesta.

Oletteko käyneet gynegologilla vai yleislääkärillä? Minä maksan itseni kipeäksi yksityisen gynen takia, mutta muut lääkärit eivät ole vaivaani löytäneet, joten maksan mielelläni. Ajattelin että ehkäpä jollakulla teistä muista kanssasisaristakin on haava kohdusuulla tai muualla sillä aluellaa ja siksi vaiva vain jatkuu ja jatkuu. Tästä oireena on ilmaantunut minimaalinen verivuoto yhdynnän aikana, mikä on erikoista sillä minä en vuoda paljoa edes kuukautisten aikana. Oma gynegologini kertoi että niin kauan kuin ko. haava on olemassa, on myös olemassa avoin reitti bakteereille eli tulehdustila on alituinen riski ja siksi olen koko ajan kipeä.

Suosittelen erikoislääkärillä käyntiä, jos vaan mitenkään mahdollista. Terveyskeskuksessa olen juossut näiden vaivojen takia viime syksystä ja vasta nyt alkaa asiat selviämään, joskaan ei vielä olekaan parantunut täysin.




Musta tuntuu, että epäspesifillä bakteeritulehduksella (bakteerivaginoosi) voi olla tosi kirjavat oireet. Viimeksi kun se multa todettiin, ei ollut hajua. Vain kutinaa ja polttelua. Nyt samanlaiset oireet --> aloitan tänään 10 päivän flagyl comp kuurin ja syötän lääkkeitä myös miehelle. Jos ei tällä vaivat lopu, niin kyse on jostain muusta... Hiiva siis hoidettu ja sp-taudit on testeillä pois suljettu. Mitä jää enään jäljelle? Bv tai jokin ärsytystila.
 
Viimeksi muokattu:
sss
Minä tosiaan tuossa aiemmin ehdottelin kaikkia mahdollisia keinoja ja lääkkeitä käyttöön, onhan jonkun pakko auttaa. Epäspesifistä tulehdustilasta ei minun kohdallani ainakaan ollut mitään näyttöä PAPAssa, sillä minulla oli luokkaa 1 pari kuukautta sitten ja oireet olivat jo silloin olemassa. Flagylit ja muut mitä pyynnöstä sain silloin eivät parantaneet tulehdusta tai mikä ikinä olikaan vaan sain kuukausi sitten kohdunlimakalvon tulehduksen.

Kävin eilen, torstaina, kohdunlimakalvon ja emätintulehduksen jälkitarkastuksessa ja uutinen oli ikävä. Vaikka oireet olivat poistuneet, lukuunottamatta pieniä nipistelyjä alavatsassa, eivät lääkkeet eli 10 pv Flagyliä kummastakin päästä ja suunkautta otettava antibioottikuuri, olleet autaaneet täysin. Pahin tulehdus oli poissa, mutta kohdunsuu on vereslihalla ja siellä on haava, josta tulehdus voi alkaa uudestaan. Sain 7 pv antibioottivoidekuurin (nimeä en muista Datcyl tms.). Kolmen kuukauden kuluttua taas jälkitarkastukseen. Lääkäri tosin epäili että voin sairastua kuurin jälkeen kohtutulehdukseen tms. jolloin takaisin lääkärille. Mikäli kestän kolme kuukautta terveenä hyvä, ellen niin kohdun suulla oleva haava pannaan umpeen sähköisesti. En tiedä mitä se tarkoittaa, mutta stressin sain heti pelkästä ajatuksesta.

Oletteko käyneet gynegologilla vai yleislääkärillä? Minä maksan itseni kipeäksi yksityisen gynen takia, mutta muut lääkärit eivät ole vaivaani löytäneet, joten maksan mielelläni. Ajattelin että ehkäpä jollakulla teistä muista kanssasisaristakin on haava kohdusuulla tai muualla sillä aluellaa ja siksi vaiva vain jatkuu ja jatkuu. Tästä oireena on ilmaantunut minimaalinen verivuoto yhdynnän aikana, mikä on erikoista sillä minä en vuoda paljoa edes kuukautisten aikana. Oma gynegologini kertoi että niin kauan kuin ko. haava on olemassa, on myös olemassa avoin reitti bakteereille eli tulehdustila on alituinen riski ja siksi olen koko ajan kipeä.

Suosittelen erikoislääkärillä käyntiä, jos vaan mitenkään mahdollista. Terveyskeskuksessa olen juossut näiden vaivojen takia viime syksystä ja vasta nyt alkaa asiat selviämään, joskaan ei vielä olekaan parantunut täysin.

Kurjalta kuulostaa sun tilanne! :( Onneks oot saanut nyt kuitenkin ammattiapua ja tilannetta seurataan ja hoitokeinot löytyy. Minä kävin vajaa kuukaus sitten gynellä ultrasssa kun oli vuotohäiriöitä e-pillereiten vaihdon takia. Silloin ei löytynyt mitään poikkeavaa. Luulen että mun tilanne vähän lievempi.. tulehdus limakalvoilla ja emättimessä, ei kohdussa. Verenvuotoakaan ei ole ollut. Aloitin eilen flagyl kuurin ja tänään hain miehelle myös lääkkeet. Jos ei tällä auta niin en jaksa enää juosta lääkärillä. Sitten loppuu e-pillereitten syönti!!! Palaan tänne kertomaan kuurin loputtua auttoiko. Voimia sinne! :)
 
Viimeksi muokattu:
maaikkuuliu
Onko Flagyl-kuurista ollut apua, vai oletko keksinyt jotain muuta lääkettä?



Kurjalta kuulostaa sun tilanne! :( Onneks oot saanut nyt kuitenkin ammattiapua ja tilannetta seurataan ja hoitokeinot löytyy. Minä kävin vajaa kuukaus sitten gynellä ultrasssa kun oli vuotohäiriöitä e-pillereiten vaihdon takia. Silloin ei löytynyt mitään poikkeavaa. Luulen että mun tilanne vähän lievempi.. tulehdus limakalvoilla ja emättimessä, ei kohdussa. Verenvuotoakaan ei ole ollut. Aloitin eilen flagyl kuurin ja tänään hain miehelle myös lääkkeet. Jos ei tällä auta niin en jaksa enää juosta lääkärillä. Sitten loppuu e-pillereitten syönti!!! Palaan tänne kertomaan kuurin loputtua auttoiko. Voimia sinne! :)
 
Viimeksi muokattu:
sss
Onko Flagyl-kuurista ollut apua, vai oletko keksinyt jotain muuta lääkettä?

Flagyl kuuri vei kutinan!!! Myös mies söi kuurin, eli nyt pitäis olla bakteeri nitistetty. Samalla käytin 10 päivän ajan pimafucort voidetta ulkosynnyttimiin. Mitään muuta en toivo niin paljon kun, että tauti ei uusis! Seksiä ei olla harrastettu vielä kuurin jälkeen. Saa nähdä siis riehaantuuko mun bakteerit siitä heti... Nyt aion käyttää päivittäin maitohappobakteeri puikkoja paikallisesti, että pääsis taas oma hyvä bakteeritasapaino vahvistumaan. Flagylia nimittäin ei saa käyttää kokoajan ajan, että huonompi homma jos se on ainut mikä tehoo :( Nyt kuitenkin vielä toiveikkin mielin! :)
 
Viimeksi muokattu:
maaikkuuliu
Hyvä jos sulla auttoi Flagyl edes johonkin vaivoista. Mulla se ei oikein tepsinyt, eikä näytä tepsivän mikään muukaan enää.

Eilen piti lenkiltä kääntyä kesken kotiinpäin, kun alkoi maha painaa.. Äskön soittelin päivystykseen ja sain ruinattua antibiootit ilman tutkimusta, koska en ehdi mitenkään lääkäriin ennen ensi viikkoa. Kohdunlimakalvontulehduksen oireet taas päällä. Maha on outo ja nipistelee sekä on erityisesti tärinäarka. Nyt pitäis lähteä heittämään keväänpäätökseksi soittokeikka harrastebändin kanssa paikalliseen baariin, enkä ehdi pitkän työpäivän takia poiketa hakemassa reseptiä tässä välissä. Menee hermot tähän tautiin.. Kiva viikonloppu taas edessä stna. Parempaa viikonloppua teille!




Flagyl kuuri vei kutinan!!! Myös mies söi kuurin, eli nyt pitäis olla bakteeri nitistetty. Samalla käytin 10 päivän ajan pimafucort voidetta ulkosynnyttimiin. Mitään muuta en toivo niin paljon kun, että tauti ei uusis! Seksiä ei olla harrastettu vielä kuurin jälkeen. Saa nähdä siis riehaantuuko mun bakteerit siitä heti... Nyt aion käyttää päivittäin maitohappobakteeri puikkoja paikallisesti, että pääsis taas oma hyvä bakteeritasapaino vahvistumaan. Flagylia nimittäin ei saa käyttää kokoajan ajan, että huonompi homma jos se on ainut mikä tehoo :( Nyt kuitenkin vielä toiveikkin mielin! :)
 
Viimeksi muokattu:
sss
Hyvä jos sulla auttoi Flagyl edes johonkin vaivoista. Mulla se ei oikein tepsinyt, eikä näytä tepsivän mikään muukaan enää.

Eilen piti lenkiltä kääntyä kesken kotiinpäin, kun alkoi maha painaa.. Äskön soittelin päivystykseen ja sain ruinattua antibiootit ilman tutkimusta, koska en ehdi mitenkään lääkäriin ennen ensi viikkoa. Kohdunlimakalvontulehduksen oireet taas päällä. Maha on outo ja nipistelee sekä on erityisesti tärinäarka. Nyt pitäis lähteä heittämään keväänpäätökseksi soittokeikka harrastebändin kanssa paikalliseen baariin, enkä ehdi pitkän työpäivän takia poiketa hakemassa reseptiä tässä välissä. Menee hermot tähän tautiin.. Kiva viikonloppu taas edessä stna. Parempaa viikonloppua teille!

Oletko kuullut ikinä homeopatiasta? Itse olin tänään ensimmäistä kertaa homeopaatin vastaanotolla, koska tämä emätintulehdusten ja muidenkin vaivojen (erilaiset ihon bakteeritulehdukset, hermokivut, ym) kierre on jatkunut jo pari vuotta ja ikää ei ole mulla kun reilu 20 :(

Homeopatiassa hoidetaan kehoa luonnonmukaisilla lääkkeillä, jotka ei aiheuta samanlaisia haittoja kun antibiootit. Mulle homeopaatti sanoi, että oireiluni johtuu suurelta osin käyttämistäni suurista antibioottimääristä. Elimistö on nyt ihan sekasin ja aiheuttaa erilaisia vaivoja. Muutenkin homeopaatti hoitaa asiakasta kokonaisvaltaisesti fyysisenä-psyykkisenä ja sosiaalisena kokonaisuutena. Saan ensi viikolla postissa lääkkeet, jotka homeopaattini miettii minulle tämän päiväisen haastattelun perusteella.

Jonkun mielestä tämä voi olla hömppää, enkä itsekään vielä allekirjoita ennen kun olen kokeillut homeopaattisia lääkkeitä. Mutta koska kaikki muut keinot olen jo testannut, tämä on viimeinen oljenkorsi. Mitään en voi ainakaan menettää, paitsi rahaa :D ja sitä menis kuitenkin apteekin lääkkeisiin. Tapaaminen tänään vaikutti tosi lupaavalta ja homeopaatti ammatilaiselta, joten toivo elää. Mielenkiinnolla jään odottelemaan mitä pillereitä saan ja onko niistä apua.
 
Viimeksi muokattu:
maaikkuuliu
Toivottavasti homeopatiasta on apua. Olen muodostanut käsitykseni homeopatian toimintaideasta, enkä itse voi siihen uskoa. Toivottavasti sinulle on apua. Minä käyn vyöhyketerapiassa, jonka tarkoitus on myös hoitaa kokonaisvaltaisesti. Vaikea siihenkään on uskoa, mutta koska hieronta on auttanut päänsärkyyn, olen jatkanut sitä vielä toistaiseksi. Syön nyt antibioottia, mutta kovin hitaasti näyttää tepsivän. Täytyy toivoa ettei mene pahemmaksi ja tule sairaalakeikkaa. Voin lohduttautua sillä, ettei tämä vaiva ole yhtä tuskallinen kuin viime keväinen hammashermosärky..



Oletko kuullut ikinä homeopatiasta? Itse olin tänään ensimmäistä kertaa homeopaatin vastaanotolla, koska tämä emätintulehdusten ja muidenkin vaivojen (erilaiset ihon bakteeritulehdukset, hermokivut, ym) kierre on jatkunut jo pari vuotta ja ikää ei ole mulla kun reilu 20 :(

Homeopatiassa hoidetaan kehoa luonnonmukaisilla lääkkeillä, jotka ei aiheuta samanlaisia haittoja kun antibiootit. Mulle homeopaatti sanoi, että oireiluni johtuu suurelta osin käyttämistäni suurista antibioottimääristä. Elimistö on nyt ihan sekasin ja aiheuttaa erilaisia vaivoja. Muutenkin homeopaatti hoitaa asiakasta kokonaisvaltaisesti fyysisenä-psyykkisenä ja sosiaalisena kokonaisuutena. Saan ensi viikolla postissa lääkkeet, jotka homeopaattini miettii minulle tämän päiväisen haastattelun perusteella.

Jonkun mielestä tämä voi olla hömppää, enkä itsekään vielä allekirjoita ennen kun olen kokeillut homeopaattisia lääkkeitä. Mutta koska kaikki muut keinot olen jo testannut, tämä on viimeinen oljenkorsi. Mitään en voi ainakaan menettää, paitsi rahaa :D ja sitä menis kuitenkin apteekin lääkkeisiin. Tapaaminen tänään vaikutti tosi lupaavalta ja homeopaatti ammatilaiselta, joten toivo elää. Mielenkiinnolla jään odottelemaan mitä pillereitä saan ja onko niistä apua.
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä