Epäspesifi emätintulehdus

  • Viestiketjun aloittaja Anja
  • Ensimmäinen viesti
sss
Minä täällä taas huutelen. Nyt tuli todistettua kuinka turhia Flagylit ja muut antibiootit on meille kroonisista tulehduksista kärsiville. Mieheni ja minä otettiin molemmat Flagyl kuuri noin 2 viikkoa sitten (vaikkakin miehelläni ei ollut oireita, mutta halusin varmuuden vuoksi.) 1 1/2 viikkoa pysyivät oireet poissa, mutta nyt oireet palasivat mulle, vaikka olen käyttänyt maitohappobakteereja päivittäin, huolehtinut hygieniasta, välttänyt sokeria ja valkoista vehnää, eli kaikki samat keinot mitä olen jo melkein vuoden verran yrittänyt. Eipä siis lääkekuuri tuonut tähän ratkaisua :( Nyt siis kokeilussa homeopaattiset lääkkeet, mutta saa nähdä. Kutinan lisäksi uutena oireena huomasin nyt vuotoa, joka on tosin aika niukkaa, mutta kokkareista ja väriltään vaaleen ruskeaa (vähän niin kun vanhaa verta, mutta kuitenkin vaaleampaa.) Hajua ei onneksi ole. Huomenna menen terveyskeskukseen lääkärille ja vaadin kokeita missä selvitetään onko tää hiiva vai bv... sitä kun on niin vaikee itse diagnosoida, mulla ainakin molemmissa niin samankaltaset oireet. Enään en kyllä Flagyl-kuuria syö, kun sain siitä viimeksi sivuvaikutuksena vatsatulehduksen :( Itkettää kun tää ei lopu ikinä! Mietityttää, että kauankohan mieskin tätä touhua jaksaa katella (vaikka ymmärtäväinen onkin). Hemmetin kutina! Hiivalääkkeitään ei vissiin turhaan saisi käyttää kun pitkään käytettynä voivat vaan ärsyttää lisää... :( Tää oikeesti heikentää elämänlaatua, no onneksi en ole ainut vaivani kanssa. Tsemppiä vaan taas kerraan kaikille saman vaivan kanssa taisteleville! Ja tosiaan jos on mitä vaan vinkkejä niin otan vastaan. E-pillereiden lopettamista kokeilen seuraavan laatan loputtua jos en ennen sitä mitään muuta ratkaisua keksi.
 
sss
Tk-lääkäri määräsi mulle flagyl comppia estokuurina, eli 3-5 puikkoa aina kuukautisten jälkeen! Onko kellään kokemuksia tällaisesta hoidosta? Vähän epäilyttää, kun lääkärikin sanoi, että periaatteessa ei ole hyvä käyttää antibioottia näin pitkään kun oma bakteerikanta vaurioituu, mutta että ei tässä tilanteessa muutakaan voi kun oireet haittaa elämää... mitähän nyt tekis? Oon taas ihan hukassa, enkä osaa tehdä päätöstä. Pitäisikö vaan ootella vielä vai riskillä käyttää taas flagyl kuuri?
 
maaikkuuliu
No onpas taas ikävä tilanne sinulla. Olen kuullut että flagyliä käytettään estolääkkeenä. Koita sitä ihmeessä ja jos ei auta niin sitten lopetat. Kuulemma kuukautisten jälkeen riski tulehdukselle on suurin, joten olisihan käytölle hyvät perusteet.

Mun oireet on hallinnassa, mutta mahasta (kohtu, munasarjat) nipistelee välillä ikävästi, mutta en lähde lääkärille ennen kuin on pakko. Muita oireita ei ole enää. Haju lähti hiivalääkekuurin jälkeen.

Laitettiin eilen vesi uima-altaaseen ja vähän arveluttaa mennäkkö veteen vai ei..

Tsemppiä nyt kuitenkin sulle!


Tk-lääkäri määräsi mulle flagyl comppia estokuurina, eli 3-5 puikkoa aina kuukautisten jälkeen! Onko kellään kokemuksia tällaisesta hoidosta? Vähän epäilyttää, kun lääkärikin sanoi, että periaatteessa ei ole hyvä käyttää antibioottia näin pitkään kun oma bakteerikanta vaurioituu, mutta että ei tässä tilanteessa muutakaan voi kun oireet haittaa elämää... mitähän nyt tekis? Oon taas ihan hukassa, enkä osaa tehdä päätöstä. Pitäisikö vaan ootella vielä vai riskillä käyttää taas flagyl kuuri?
 
Viimeksi muokattu:
sss
Noin kuukausi sitten lopetin e-pillerit, koska mikään hoito muoto ei ollut auttanut. Nyt olen kuukauden verran ollut oireeton (kop kop!) Ihan uskomatonta! Raivostuttava melkein vuoden jatkunut kutina loppui. Toivon todella että tää on pysyvää tai ainakin tulehdukset tulee harvemmin jos tulee.. Näyttäis että mulle tuo hormonaalisen ehkäisyn lopetus oli ratkaisu. Olisi pitänyt kokeilla aikaisemmin! Oikein hyvää kesää kaikille ketjun lukijoille!
 
Minäh...
Itselläni on noin viikon ajan ollut epämääräisiä tuntemuksia alapäässä... Tuntuu että alapäässä kirvelee, muttei kumminkaan emättimen ympärillä, vaan ennemminkin virstaputken lähettyvillä ja klitoriksen seudulla. Tuntuu että jollain tapaa pissattaisi enemmän, mutta en ole huomannut käynkö vessassa sen enempää kuin aikaisempaa. Virtsaaminen ei kirvele, mutta jonkun ajan kuluttua virtsaamisesta vähän kirvelee. Klitoriskin on vähän arka... Sopisiko oireet epäspefiin emätintulehdukseen..? Mihinkään sukupuolitautiin en usko, koska olen talvella käynyt testeissä ja nämä oireet kumminkin alkoivat kun harrastettiin seksiä monta kertaa poikaystäväni kanssa kahden päivän sisällä... Minulla on ylimääräinen paketti flagylia kotona, jonka sain aikoinani vaivaan kun alakertaani kirveli, kutitti ja poltteli mielettomasti yhdynnän jälkeen, varsinkin jos mies oli lauennut sisääni. Silloin sain ilman mitään testejä hoidoksi: Flagylit suun kautta, 2 pakettia flagyl comp puikkoja, diflucan kuukauden estokuuri ja gyno daktarin voidetta. Apteekissa hieman ihmeteltiin, että mikä mua vaivaa ja soitettiin lääkärille uudestaan, onko aivan tosissaan. No, tosissaan oli ja noista söin silloin vain suun kautta otettavat flagylit ja yhden hiivatabletin, vaiva meni sillä ohi...

Nyt viime talvella sain välilihan kohtaan epämääräisen kutinan, joka ei mennyt ohi hiivalääkkellä, eikä rasvauksella. Silloin käytin hoidoksi 7 päivän flagyl comp kuurin ja vaiva helpotti. Voisiko vaiva olla taas sama, mutta oireet erilaiset...? Olisiko järkevää koittaa flagyl kuuri ensin samalla kun odottelisin että pääsen vastaanotolle? Kun yritin katsoa gynekologien aikoja, niin monessa paikassa pääsisi vastaanotolle vasta n. kuukauden päästä... Terveyskeskukseen en mene, varsinkaan sillä paikkakunnalla missä minä asun. Asun pienellä paikkakunnalla jossa on vain yksi lääkäri, ulkomaalainen. Ja ei ole yhtään perehtynyt naistenvaivoihin... Viimeksi kun olin siellä, niin väitti että hiivatulehdus on vaarallinen ja aiheuttaa lapsettomuutta.
 
sss
Alkuperäinen kirjoittaja Minäh...;10914732:
Itselläni on noin viikon ajan ollut epämääräisiä tuntemuksia alapäässä... Tuntuu että alapäässä kirvelee, muttei kumminkaan emättimen ympärillä, vaan ennemminkin virstaputken lähettyvillä ja klitoriksen seudulla. Tuntuu että jollain tapaa pissattaisi enemmän, mutta en ole huomannut käynkö vessassa sen enempää kuin aikaisempaa. Virtsaaminen ei kirvele, mutta jonkun ajan kuluttua virtsaamisesta vähän kirvelee. Klitoriskin on vähän arka... Sopisiko oireet epäspefiin emätintulehdukseen..? Mihinkään sukupuolitautiin en usko, koska olen talvella käynyt testeissä ja nämä oireet kumminkin alkoivat kun harrastettiin seksiä monta kertaa poikaystäväni kanssa kahden päivän sisällä... Minulla on ylimääräinen paketti flagylia kotona, jonka sain aikoinani vaivaan kun alakertaani kirveli, kutitti ja poltteli mielettomasti yhdynnän jälkeen, varsinkin jos mies oli lauennut sisääni. Silloin sain ilman mitään testejä hoidoksi: Flagylit suun kautta, 2 pakettia flagyl comp puikkoja, diflucan kuukauden estokuuri ja gyno daktarin voidetta. Apteekissa hieman ihmeteltiin, että mikä mua vaivaa ja soitettiin lääkärille uudestaan, onko aivan tosissaan. No, tosissaan oli ja noista söin silloin vain suun kautta otettavat flagylit ja yhden hiivatabletin, vaiva meni sillä ohi...

Nyt viime talvella sain välilihan kohtaan epämääräisen kutinan, joka ei mennyt ohi hiivalääkkellä, eikä rasvauksella. Silloin käytin hoidoksi 7 päivän flagyl comp kuurin ja vaiva helpotti. Voisiko vaiva olla taas sama, mutta oireet erilaiset...? Olisiko järkevää koittaa flagyl kuuri ensin samalla kun odottelisin että pääsen vastaanotolle? Kun yritin katsoa gynekologien aikoja, niin monessa paikassa pääsisi vastaanotolle vasta n. kuukauden päästä... Terveyskeskukseen en mene, varsinkaan sillä paikkakunnalla missä minä asun. Asun pienellä paikkakunnalla jossa on vain yksi lääkäri, ulkomaalainen. Ja ei ole yhtään perehtynyt naistenvaivoihin... Viimeksi kun olin siellä, niin väitti että hiivatulehdus on vaarallinen ja aiheuttaa lapsettomuutta.

Voi olla virtsatietulehdus, jonka voi helposti saada yhdynnässä kun bakteereita joutuu virtsateihin... ja kesällä uiminen (märissä uikkareissa olo) altistaa myös tulehdukselle. Itse kärsin useammasta viertsatietulehduksesta viime kesänä juuri edellämainituista syistä. Jos epäilet virtsatie tulehdusta niin terveyskeskuksessa pääsee helposti testiin ja vastauskin tulee nopeesti jos sanot että oireet on pahat. Sit saat lääkkeet jotka auttaa aika nopeesti.Yleensä kuitenkin jos on virtsatietulehdus niin on kokoajan vessahätä ja kirvelee virtsatessa niin paljon että itkettää. Itse olen luullut vähäisiä virtsaoireitani tulehdukseksi, mutta kyseessä onkin ollut vaan ärsytystila, joka vieläkin oireilee sillpoin tällöin, erityisesti suihkun jälkeen kun paikat pääsee kuivumaan ja joskus yhdynnän jälkeen. Menee kuitenkin nopeesti ohi.

Tosin bakteeritulehduksista kärsineenä olen todennut että kyseinen vaiva voi aiheuttaa ties minkälaisia oireita. Saattaa olla että bv on osittain aiheuttanut tai ainakin voimistanut virtsarakon ärsytystilaa.. kumpa tietäisi. Anyway, mitä itse tekisin sinun tilassasi:

- Jos kirvelee pissatessa ja on kokoajan hätä vaikka rakossa ei ole mitään, soita tk:n ja pyydä päästä virtsatestiin (pyydä myös resepti virtsatietulehdukseen)

- Jos oireet ei ole älyttömän pahat, juo paljon vettä ja happamia mehuja (esim puolukka), rasvaa tai öljyä alapäätä hajusteettomilla apteekin tuotteilla (esim. ceridal, physiogel, intimate care) Vältä kylmää ja kosteaa (älä käy uimassa). Käytä maitohappobakteereja (vahvimpia ja parhaita löydät luontaistuotekaupasta tai apteekista kuten biolatte ja karpalact). Itse käytän maitohappobakteereita säännöllisesti sekä suunkautta että paikallisesti emätinpuikkoina.

Jos ei vieläkään ole helpottanut ja oireet on tosi pahat saatat tarvita flagyl comp-kuurin. Itse koitan aina vältää sitä viimeiseen asti, mutta joskus se on vaan pakko käyttää kun muut keinot ei tepsi. Ja jatkoa varten:jos oireet helpottaa täytyy noita "luontaishoitoja" jatkaa ettei ongelma uusi. Eli päivittäin alapään rasvusta (suihkun jälkeen), maitohappobakteereja ja turhan sokerin välttämistä ruuissa. Yhdynnän jälkeen aina alapesu vedellä, jonka jälkeen rasvaa ja oireittein meinatessa alkaa niin myös maitohappobakteeripuikko yöksi alapäähän. Kuulostaa ihan kamalalta säädöltä, mutta tällä tavoin olen itse onnistunut edes jotenkin pitämään jatkuvan oireilun hallinnassa. Tosin ratkaisevana seikkana mulla on ollut myös se että en käytä enään pillereitä eikä mies lauo sisään.. sperma sekoittaa ainakin mun alapään ph:n niin että saan aina jonkun tulehduksen.

Tulipas huikee määrä tekstiä :D Toivottavasti saat jostain apua ja oireet helpottaa. Pidän peukkuja! :)
 
uusi lukija, vierailija
Luin kaikki tämän viestiketjun jutut ja totesin että minulla on myös tämä epäspes.emätintulehdus runsaan ja tuksuvan vuodon syynä (kutinaa ei ole yhtään), koska PAPA ja muut näytteet ovat aina olleet puhtaat.

Syytä ei taida olla, koska olen muutaman vuoden elänyt yksin ilman seksiä, en syöe- pillereitä, en käytä kierukkaa, en ole pariin vuoteen ollut antibioottikuurilla, en ajele alapään karvoja, enkä käytä seksileluja. alusvaatteet ovat yleensä puuvillaa ja nukun alasti, joten alapää saa ilmakylpyjä. Silti minulla on tuota ikävänhajuista vuotoa.

Kirjoitin ylös tämän viestiketjun hoito-ohjeet ja kokeilin niistä halvinta ja helpointa: liotin 4 teelusikallista ruokasoodaa 5 desilitraan lämmintä vettä ja huuhtelin nesteellä emättimeni illalla. Neste auttoi heti ilman sivuoireita, vuoto loppui. En tiedä vielä pitääkö huuhtelua uusia tietyin välein?.
 
käyttäjä
Kannattaa kokeilla myös otsonoitua oliiviöljyä, sitä miedointa laatua. Itselläni ei ole senjälkeen ollut ainuttakaan tulehdusta, kun sain vinkin tästä tuotteesta. Öljyä laitetaan emättimeen ja ulkosynnyttimille mieluiten iltaisin ja housut pois. Tappaa tehokkaasti myös anaerobiset bakteerit.
 
Vaivainen...
Kaikki alkoiat siitä kun söin doximycin antibiootin poskiontelotulehdukseen. kesken antibioottikuurin minulle tuli haavaumia alapäähän jotka eivät parantuneet rasvauksella, joten vanhasta kokemuksesta tiesin sen olevan hiiva. Antibioottikuurin jälkeen otin hiivalääkkeen ja rasvasin haavautunutta ja ärtynyttä ihoa fucidinilla kerran päivässä. haavat lähtivät paranemaan päin ja ovatkin jo lähteneet. Sitten tuli tyhjennysvuoto (syön yasmin e-pillereitä) ja sen jälkeen alapäähäni tuli todella outoja oireita. Välillä kutisee inhottavasti emättimen sisäpuolelta ja ulkopuolelta, välilihasta jne. samoin kirvelee toisinaan ja tuntuu ärsyttävältä. Välillä alapää tuntuu kuivalta, mutta ei näytä kuivalta. Alapää on limakalvoalueelta hieman arka ja tuntuu "turvonneelta".katsoin peilillä niin ei miltään kovin pahalta näytä tuo alapää, ei pahemmin edes punoita. oireet ovat nimenomaan limakalvoalueella ja emättimessä. Häpyhuulia ei kutita eikä ole mitään muutakaan. Mikä ihme tämä on?? Joku epäspesifinen vai..? Minulla oli kotona paketti flagyl compia ja aloitin sen, jos menisi sillä ohi. nyt kaksi kertaa olen puikkoa pistänyt ja vielä ei ole ollut apua... Tietysti menen gynekologille jos vaiva ei ota helpottuakseen, mutta stressaa ihan hirveästi kun on lukenut kaikkia kauhutarinoita täältä... :( ei kai vulvodyniakaan ihan yhtäkkiä vaan ala..? Valkovuoto ei siis haise eikä ole kokkareista, vaan valkoista. mielummin ehkä vetistä kuin paksua. Ei ihan kauheasti normaalista poikkeavaa, tuntuu vain välillä että valkovuoto ei kosteuta tarpeeksi, ceridalin lipolotion ei ole auttanut tähän ärsytyksen tunteeseen...
 
sss
Kaikki alkoiat siitä kun söin doximycin antibiootin poskiontelotulehdukseen. kesken antibioottikuurin minulle tuli haavaumia alapäähän jotka eivät parantuneet rasvauksella, joten vanhasta kokemuksesta tiesin sen olevan hiiva. Antibioottikuurin jälkeen otin hiivalääkkeen ja rasvasin haavautunutta ja ärtynyttä ihoa fucidinilla kerran päivässä. haavat lähtivät paranemaan päin ja ovatkin jo lähteneet. Sitten tuli tyhjennysvuoto (syön yasmin e-pillereitä) ja sen jälkeen alapäähäni tuli todella outoja oireita. Välillä kutisee inhottavasti emättimen sisäpuolelta ja ulkopuolelta, välilihasta jne. samoin kirvelee toisinaan ja tuntuu ärsyttävältä. Välillä alapää tuntuu kuivalta, mutta ei näytä kuivalta. Alapää on limakalvoalueelta hieman arka ja tuntuu "turvonneelta".katsoin peilillä niin ei miltään kovin pahalta näytä tuo alapää, ei pahemmin edes punoita. oireet ovat nimenomaan limakalvoalueella ja emättimessä. Häpyhuulia ei kutita eikä ole mitään muutakaan. Mikä ihme tämä on?? Joku epäspesifinen vai..? Minulla oli kotona paketti flagyl compia ja aloitin sen, jos menisi sillä ohi. nyt kaksi kertaa olen puikkoa pistänyt ja vielä ei ole ollut apua... Tietysti menen gynekologille jos vaiva ei ota helpottuakseen, mutta stressaa ihan hirveästi kun on lukenut kaikkia kauhutarinoita täältä... :( ei kai vulvodyniakaan ihan yhtäkkiä vaan ala..? Valkovuoto ei siis haise eikä ole kokkareista, vaan valkoista. mielummin ehkä vetistä kuin paksua. Ei ihan kauheasti normaalista poikkeavaa, tuntuu vain välillä että valkovuoto ei kosteuta tarpeeksi, ceridalin lipolotion ei ole auttanut tähän ärsytyksen tunteeseen...

Voi hyvinkin olla epäspesifistä tai sitkeää hiivaa tai molempia. Jomman kumman saa melkein takuuvarmasti antibioottikuurin jälkeen :( Flagyl pitäis tehota molempiin vaivoihin, mutta on siitä kurja valmiste, että tappaa kaikki, myös hyvät alapäätä suojaavat maitohappobakteerit huonojen ohella. Suosittelisin, että ostaisit apteekista alapäähän laitettavia maitohappobakteereja esim. gynolact, lactal, ym ja käyttäisit niitä ainakin yhden pakkauksen heti flagyl kuurin perään. Itse joudun käyttämään niitä jatkuvasti "ylläpitäen" ja kuukautisten aikaan useammin. Muuten alkaa bakteerit jyllää. Tsemppiä! :)
 
Viimeksi muokattu:
maaikkuuliu
Kesä meni ilman vaivoja. Pillerit jätetty pois ja kumin kanssa leikitty.. Nyt sitten lokakuussa sama alavatsavaiva ja lääkäriin. Munasarjantulehdus kait ja ultrassa näkyi jotain nestettä munasarjan takana lammikollisen verran. Flagylia ja dalsinia päällekkäin. Saa toivoa että auttaa. Ensi viikolla matka Egyptiin siipan kanssa kuhertelemaan. Saa nähdä mitä matkasta tulee. TOivon vain että paranisin ennen sitä (ja pääsisin nauttimaan myös hintaan kuuluvista alkoholijuomista, jotka Flagyl estää). Onneksi hajuhaitta ei ole hiivakuurin jälkeen uusinut. Plääh, kun ketuttaa taas tämä.
 
virtsiskö
Hei
Eka kerta kun tuli bakteerivaginoosi, on kierukka ollut jo 2 vuotta- tuli yhdynnän jälkeen kun olin uuden miehen kanssa. Sain Trikozol -antibiootit, vieläkin heikottaa, kuumeilen ja nyt uutena lisänä on tullut jatkuva pissahätä (muutama päivä kuuria jäljellä).

Voikohan se virtateiden tulehdus tulla tässä samassa rytäkässä?
 
Amanda
Alkuperäinen kirjoittaja virtsiskö;11021166:
Hei
Eka kerta kun tuli bakteerivaginoosi, on kierukka ollut jo 2 vuotta- tuli yhdynnän jälkeen kun olin uuden miehen kanssa. Sain Trikozol -antibiootit, vieläkin heikottaa, kuumeilen ja nyt uutena lisänä on tullut jatkuva pissahätä (muutama päivä kuuria jäljellä).

Voikohan se virtateiden tulehdus tulla tässä samassa rytäkässä?

sanoa mutta klamydia aiheuttaa samoja oireita. Kai tämä testattiin samalla?
 
Amanda
Testattiin, tippuri ja klamydia kyllä, clue-solut positiiviset, alavatsakivut ja sahaava kuume oli oireet kun lääkäriin menin (+tietty se "kalan" haju)..

Toinen mikä mietityttää, niin voikohan tuo antibiootti tehdä tuon virtsaamisen tarpeen?

että antibiootti, mutta se tulehdus tietysti tekee turvotuksen mikä sitten voi painaa virtsarakkoa. Mutta sulla kuuri melkein loppu joten ei pitäisi olla enään turvotusta. Toivottavasti loppuu itsestään. Jatkoja : )
 
Viimeksi muokattu:
diipadaapa
Mulla samaa vaivaa, kaikki on kokeiltu, apteekin käsikauppatavarat yms ja mikään ei tunnu auttavan. Nyt syön 4 päivää flagylkuuria ja haju ainakin on hävinnyt, mutta pelkään aivan järjettömästi anafylaktista reaktiota, josta tuossa lääkeselosteessa mainittiin. huomenna otan viimeiset kaksi tabua eikä kyllä oireita allergisesta reaktiosta ole ollut, mutta....

Onko täälä kellään flagylistä tullut tuota reaktiota? Lääkäri sanoi, että se voi tulla myöhemminkin, eli pelkäänkö sitä nyt sitten kuukaudesta ja vuodesta toiseen vai????
 
Tipsu
Minä kävin viime kuussa gynellä ja eilen tuli tulokset johon oli merkitty että minulla olis tuo bakteerivaginoosi. Oli sitten resepti mukana Zidoval emätingeelille, ja kävin sen samantien hakemassa apteekista.

En ollut tietoinen mistään oireista kyseiseen liittyen, mutta nyt kun jälkeenpäin ajattelee (ja tämän palstan lukemisen jälk.) niin ainut oire mikä minulla on ollut on satunnainen paha haju tuolla alapäässä. Alavatsakipuja on ollut, mutta oon aina yhdistänyt ne tavallaan osaksi selkäkipujeni oireilua, kärsin nimittäin aika paljon selkäkivuista ja ne sitten säteilee muualle.

No anyways, aloin sitten eilen lukemaan tuoteselostetta, ja kauhistutti kyllä nuo mahdolliset sivuvaikutukset. Siinä sitten mietiskelin että aloitanko kuuria ollenkaan vaiko en.. Olen aina hieman skeptinen uusia lääkkeitä kohtaan. Päädyin laittamaan tujauksen emättimeen nukkumaanmenon yhteydessä, ja jo heti tänään olen kärsinyt huonosta olosta. Välillä oksettaa ja heikottaa ja välillä tuntuis ihan kuin sumenee silmissä.

Olisko apteekista saatava Vagi-C sitten varteenotettava vaihtoehto tälle..? En oikeen tiedä miten suhtautua tähän, kun luin myös että oireetonta tulehdusta ei tarvitse hoitaa.. kun ei mitään kutinoita tai muita ole ollut.
 
pu
mulla syylä peräreijän lähellä... arvelin vetää mattopuukolla sen ihan ite pois... sehän vastaa leikkausta ;)
bebantteenia päälle ja kuuri päälle!!

kyllä lähtee syylät!!
 
Mea_83
Itse asiassa se rippuu ihan siitä minkälaisia pillereitä käyttää. Useimmat merkit ESTÄVÄT HEDELMÖITTYNEEN MUNASOLUN KIINNITTYMISEN LIMAKALVOIHIN.

JOS ET OVULOI, NIIN EI SILLOIN SULLA OLE MENKKOJAKAAN!!!!

ihan näin pienenä vinkkinä.. ;D

Eipäs muuten pidä paikkaansa, menkat on, ovuloi tai ei. Menkkojen puuttuminen taas kertoo ihan omista ongelmista.

Kaikki e-pillerit käytännössä estävät ovulaation. Ainoastaan minipillerit eivät näin välttämättä tee.
 
Viimeksi muokattu:
riiko
Alkuperäinen kirjoittaja käyttäjä;10940803:
Kannattaa kokeilla myös otsonoitua oliiviöljyä, sitä miedointa laatua. Itselläni ei ole senjälkeen ollut ainuttakaan tulehdusta, kun sain vinkin tästä tuotteesta. Öljyä laitetaan emättimeen ja ulkosynnyttimille mieluiten iltaisin ja housut pois. Tappaa tehokkaasti myös anaerobiset bakteerit.

koikeilen heti.ps.mistä sitä otsonoitua oliiviöljyä saa?
 
no mä vaan
Moikka vaan kaikille..
halusin tulla helpottamaan teidän kaikkien oloa, jotka kärsivät näistä;
erittäin paha ja kamala kirvely virtsatessa, "kutinasta", hiiva ja bv epäilyistä, virtsatietulehdusepäilyistä, mutta mitään ei näytteissä löydy, tai itsehoito lääkkeet auttavat vain pari päivää! yms. ihmeellinen olo alapäässä mitä ei oikeen pysty järjellä selittämään, mistä johtuu! välillä pahempaa välillä hieman helpottaa oireet.

Itselläni alkoivat samanlaiset aivan yllättäen kolme viikkoa sitten, söin virtsatietulehduslääkkeet kun kotoa löytyivät (tuttu tauti).. hmm sitten alkoi kutina; aa mullahan onkin sitten hiiva joten söin fluconatsolia johon mulla oli myös resepti, kaksin kappalein viiden päivän välein, hain apteekista canesten rasvaa ja taas pari päivää ja tuntia helppasi.. Ja sitten ne oireet taas palasivat. Ehkä jopa kamalampina.

Otin niskasta kiinni itseäni ja painelin labraan testeihin, koska oireet muistuttavat epäilyttävästi klamydian oireita. Testien tulokset olivat puhtaat, (kestää nykyään ainoastaan vuorokauden tuloksien tulla,) ei mitään sukupuolitautia, ei hiivaa, vähän valkosoluja näytteessä. Sain lääkekuurin KOHDUNKAULAN tulehdukseen, asitromysiiniä jota käytetään myös klamydian hoitoon. Ei ohjeita seksistä miehen kanssa, ei testejä hänelle, ei kuulemma tarvitse.( Olen myös syönyt 2kk sitten metronidazolia papassa hieman aavistuksen näkyneeseen tulehdukseen, mistä ei sen tarkempaa tietoa tullut, vaan resepti apteekkiin.)

No takaisin lähipäiviin, tilasin kolme päivää lääkkeitten eli asitromysiinin ottamisen jälkeen itselleni yksityiseltä gyneltä ajan, josta juuri tulin tunti sitten. Tarkka sisätutkimus; ei mitään viitteitä kohdunkaulan tulehdukseen, limakalvot hyvät, ei erikoisempaa vuotoa. Mutta pientä viiltelyä painellessa alavatsalla. No kera uuden astromysiinipläjäyksen itselleni ja MYÖS MIEHELLE samassa reseptissä, vaikka ukko ei edes ollut paikalla lähden tästä kohta apteekkiin!

TAUDIN NIMI ON MYCOPLASMA GENITALIUM. Ei ole vielä virallista labratestiä tähän suomessa käytössä, ja muutenkin ilmeisesti vähän vielä tietoa siitä ja osaa kai ei kiinnosta luokitella vielä edes taudiksi. Kuitenkin suosittelen jokaista menemään sinne lääkäriin, menkää GYNEKOLOGILLE, itse kävin gyne erikoislääkärillä, joka oli nainen joten osasi ottaa tosissaan (Anna Alanen terveystalo Turku). Maksoi kelakorvauksen jälkeen 79 euroa. Pieni summa siitä että jatkuvat tulehdukset ja oireet katoavat!!!!!!

Toivottavasti tästä on apua kaikille näitten oireiden kanssa kärvisteleville =)))
ja suosittelen yksityistä, koska naistentautien klinikalta mulle sanottiin, mene terveyskeskuslääkärille ja papaan.. TAAS.
 
Vierailija
Alkuperäinen kirjoittaja no mä vaan;11115900:
Moikka vaan kaikille..
halusin tulla helpottamaan teidän kaikkien oloa, jotka kärsivät näistä;
erittäin paha ja kamala kirvely virtsatessa, "kutinasta", hiiva ja bv epäilyistä, virtsatietulehdusepäilyistä, mutta mitään ei näytteissä löydy, tai itsehoito lääkkeet auttavat vain pari päivää! yms. ihmeellinen olo alapäässä mitä ei oikeen pysty järjellä selittämään, mistä johtuu! välillä pahempaa välillä hieman helpottaa oireet.

Itselläni alkoivat samanlaiset aivan yllättäen kolme viikkoa sitten, söin virtsatietulehduslääkkeet kun kotoa löytyivät (tuttu tauti).. hmm sitten alkoi kutina; aa mullahan onkin sitten hiiva joten söin fluconatsolia johon mulla oli myös resepti, kaksin kappalein viiden päivän välein, hain apteekista canesten rasvaa ja taas pari päivää ja tuntia helppasi.. Ja sitten ne oireet taas palasivat. Ehkä jopa kamalampina.

Otin niskasta kiinni itseäni ja painelin labraan testeihin, koska oireet muistuttavat epäilyttävästi klamydian oireita. Testien tulokset olivat puhtaat, (kestää nykyään ainoastaan vuorokauden tuloksien tulla,) ei mitään sukupuolitautia, ei hiivaa, vähän valkosoluja näytteessä. Sain lääkekuurin KOHDUNKAULAN tulehdukseen, asitromysiiniä jota käytetään myös klamydian hoitoon. Ei ohjeita seksistä miehen kanssa, ei testejä hänelle, ei kuulemma tarvitse.( Olen myös syönyt 2kk sitten metronidazolia papassa hieman aavistuksen näkyneeseen tulehdukseen, mistä ei sen tarkempaa tietoa tullut, vaan resepti apteekkiin.)

No takaisin lähipäiviin, tilasin kolme päivää lääkkeitten eli asitromysiinin ottamisen jälkeen itselleni yksityiseltä gyneltä ajan, josta juuri tulin tunti sitten. Tarkka sisätutkimus; ei mitään viitteitä kohdunkaulan tulehdukseen, limakalvot hyvät, ei erikoisempaa vuotoa. Mutta pientä viiltelyä painellessa alavatsalla. No kera uuden astromysiinipläjäyksen itselleni ja MYÖS MIEHELLE samassa reseptissä, vaikka ukko ei edes ollut paikalla lähden tästä kohta apteekkiin!

TAUDIN NIMI ON MYCOPLASMA GENITALIUM. Ei ole vielä virallista labratestiä tähän suomessa käytössä, ja muutenkin ilmeisesti vähän vielä tietoa siitä ja osaa kai ei kiinnosta luokitella vielä edes taudiksi. Kuitenkin suosittelen jokaista menemään sinne lääkäriin, menkää GYNEKOLOGILLE, itse kävin gyne erikoislääkärillä, joka oli nainen joten osasi ottaa tosissaan (Anna Alanen terveystalo Turku). Maksoi kelakorvauksen jälkeen 79 euroa. Pieni summa siitä että jatkuvat tulehdukset ja oireet katoavat!!!!!!

Toivottavasti tästä on apua kaikille näitten oireiden kanssa kärvisteleville =)))
ja suosittelen yksityistä, koska naistentautien klinikalta mulle sanottiin, mene terveyskeskuslääkärille ja papaan.. TAAS.
Mycoplasma genitalium

Tuolla lukee että todetaan virtsanäytteestä. Päivitetty 24.06.2010.
 

Yhteistyössä