Epäspesifi emätintulehdus

  • Viestiketjun aloittaja Anja
  • Ensimmäinen viesti
no mitä sitten?
Anteeks on pakko kysyä, nyt kun ekaa kertaa käytän flagyl compia niin miten sen saa sitten pois emättimestä?

Miksi sinä sen pois haluaisit??? Asetat sen emätinpuikon paikoilleen ohjeen mukaisesti, mukana tulevalla asettimella (sitä emätinpuikkoa siis jätät sinne, asettimen vedät tietty heti takaisin ulos). Sehän se emätinpuikko sulaa sinne emättimeen, imeytyy verenkiertoon ja hoitaa silleen sitä sun vaivaasi. Miksi ihmeessä sinä sen pois haluaisit?? En tajua?

Emätinpuikon pois ottaminen on vähän samaa kun oksentaisi suun kautta ottamansa lääkkeen samantien pihalle?!
 
Viimeksi muokattu:
PH-ihme
Lopullinen apu emättimen bakteeritulehdukseen ja hiivasieneen.

Joka vuosi on kesällä tai syksyllä tullut emättimen bakteeritulehdus. Ne on hoidettu Flagyl comp -puikoilla ja dalacin-voiteella lääkärin määrääminä.

Viimeisin emättimen bakteeritulehdus on kestänyt reilut puoli vuotta. Olen käyttänyt 4 erilaista antibioottikuuria sinä aikana ja viikon verran on ollut hyvä olo, mutta aina bakteeritulehdus on palannut takaisin. Selibaattia on kevään aikana ollut paljon, kun on yrittänyt löytää keinoa selvitä jatkuvasta tulehduskierteestä ja päästä eroon antibiooteista.

Kuulin otsonihuuhtelusta, joka tappaa bakteerit ja hiivasienen. Siinä veteen sekoitetaan koneellisesti happea. Menin otsonihuuhteluun, ja 2 viikon kuluttua oireet olivat poissa. 4 viikon kuluttua huuhtelusta oireita alkoi jälleen olla ja menin uudelleen 1.6.2012, eli 5 viikkoa ensimmäisen huuhtelun jälkeen. Nyt on huuhtelusta siis 1½ viikkoa aikaa ja taas alkaa olla normaali olo.
Huuhtelun jälkeen emättimeen laitetaan uudet maitohappobakteerit ja niiden annetaan kiinnittyä muutama minuutti ja sitten hoito on valmis. Hoito ei aiheuta minkäänlaisia kipuja. Pieni letku laitetaan emättimeen ja sitä kautta hoidetaan sekä huuhtelu että maitohappobakteerien sisälle laitto.

Hiivasienessä apu on nopeampi. Mutta molemmissa pitkäaikainen tulehdus vaatii yleensä kaksi hoitoa n. 3-4 viikon kuluttua ensimmäisestä.

Haluan kertoa jokaiselle tästä, joka kärsii em. tulehduksista. Itse kävin Polar Health-nimisessä yrityksessä Nummelassa/Lohjalla. Heillä on yli 20 vuoden kokemus otsonivedestä erilaisten ongelmien hoidossa. Löysin netistä, että myös Turussa on otsonivettä käyttävä hoitolaitos. Älä turhaan kärsi, kun siihen on olemassa apu ja vieläpä edullinen apu!! Kyllä elämässä saa kärsiä ihan riittävästi muutenkin!!!

Samana päivänä, kun kävin ensimmäistä kertaa otsonihuuhtelussa, aloitin PH-ruokavalion. Kaikki ruuat, joiden palamistulos on emäksinen toimivat kehon hyvinvoinniksi. Emäksisessä kehossa eivät viihdy hiivat tai bakteerit. Raa´at tai puoliraa´at kasvikset tuottavat emäksisen palamistuloksen. Helppo tapa saada emäksisyyttä on tehdä terveellisiä smootheja (varsiselleriä, raakaa sipulia, tuoretta pinaattia, kurkkua, sitruunaa, vähän mausteita, basilikanlehtiä). Osta esim. Akateemisesta kirjakaupasta PH-ihme -kirja. Sieltä löydät rakennuspalikoita terveelliseen ja terveeseen elämään. Kirjaa kannattaa lukea uteliaalla mielellä, ei kannata säikähtää heti alkuun sitä, että lähes kaikki tuntuu olevan kiellettyä. Katso myös hyviä smoothie- ja ruokaohjeita lifenet.fi -sivuilta. Ruokavalion muuttamiseen lähtee vasta viimeisenä toivona, koska se tuntuu niin työläältä ja vaikealta. Kannattaako sitä niin kauan odottaa, kysynpä vaan?? Elimistön muuttuminen emäksisemmäksi (=alkalisemmaksi) vie aikaa. Itse (42 v.) olen 1½ kk aikana päässyt eroon leukapielissä useita vuosia vaivanneista näppylöistä PH-ruokavalion ansiosta. Olen kuullut kosmetologilta jo kauan aikaa sitten, että leukapielissä olevat näpyt kertovat suoliston ongelmista. Nyt olen löytänyt miten suoliston ongelmat voi selättää PH-ruokavaliolla!!!
 
Mykoplasma genitalium
Onko ketään muuta jolla todettu mycoplasma genitalium sukupuolitauti? Olin useamman vuoden sinkkuna ja ilman seksielämää. Nyt sitten tapasin miehen jonka kanssa harrastin suojaamatonta seksiä sen jälkeen kun käytiin tautitesteissä ja ne oli negatiiviset (klamydia ja tippuri).

Muutaman viikon kuluttua ekasta kerrasta ilman kulua mulla alko järkyttävä alavatsakipu ja ravasin gynellä ja tavallisella lääkärillä. Ei mtn syytä löytynut. Käskettiin vaan syömään särkylääkkeitä. Sitten alkoi runsas kellertävä valkovuoto ja menin epätoivoisena uudestaan Helsingin sukupuolitautien poliklinikalle ja siellä otettiin taas klamydia ja tippuri testit. Negat edelleen! Nyt hoitaja pyysi tulemaan taas uudestaan että otetaan nyt trikomonas ja mykoplasma näytteet. 2 viikkoa odotin vastauksia ja MYKOPLASMA GENITALIUM oli POSITIIVINEN!! :( Mutta mikä helpotus kun kuukauden helvetillisten vatsakipujen jälkeen syy löytyi! sain Avelox ab kuurin 7 päivää ja nyt kolmas päivä menossa ja toivon todella että tällä kuurilla lähtee.
 
vierailija
Raivostuttaa, ottaa päähän, vituttaa.

Ollut ihme vaivoja jo puolisen vuotta. Alapää haiskahtaa ja erityisesti yhdynnän jälkeen. Kävin tohtorilla, odotin tuloksia 5 vkoa kun ei saanut terveyskeskuksesta ikinä ketään kiinni, lopulta pyysin puhelinajan tohtorilta. Itse tohtori ei vaivautunut soittamaan, vaan sairaanhoitaja joka kertoi et kaikki kunnossa, valkovuodossa oli clue-soluarvot vähän koholla.
Asia selvä.
Kysyin mitä voi tehdä, vastaus "nojaa, eipä kummempaa, kokeile JOTAIN apteekin itsehoitolääkettä"

Raivostuttavaa tässä se, että nyt yhtäkkiä muistin et mulla on ollut tämä sama vaiva ennenkin! Epäspesifi epätintulehdushan se. Muistin et lääkäri antoi jotain suun kautta otettavaa medisiiniä ja sitten starogyniä emättimeen.

Kävin nyt stamassa starogyniä, jes että sitä saa ilman reseptiäkin. Koitin soittaa terveyskeskukseen, no nehän on lomalla. Koitin soittaa sinne edelliseen opiskeluajan palveluun josta saisin omat tietoni lähetettäväksi nykyiseen paikkaan - kiinni sekin paikka tietenkin.

Nyt tässä odottelen sitten että alkaako pelkkä starogyn-kuuri toimimaan.
Ärsyttää tässä nyt vaan se että apua/hoitoa ei vaan saa!! Tämäkin vaiva välillä laantunut, välillä taas enempi, semmonen taustalla kummitteleva juttu niin ei tullut sitten mentyä uudestaaankaan lääkäriin (jakun tietää ettei oo mitään klamydiaa yms kun ne tsekattiin silloin kanssa)

Onko kellään siis kokemuksia tästä ilmeisesti uusiutuvastakin vaivasta, ja miten vois ehkäistä ja tai nyt parantaa itseään itse?
Hiiva tämä ei ole.
Mulla on myös ollut monta kertaa. Olen saanut Falyg combi emätin puikkoja , joskus kolme päivää riittää joskus viisi. Mulla ihan krooninen vaiva, nyt jotainvalkoista vuotoa taas ollut jo vuoden olen näiilä flagyleiillä vuoden hoitanut, nyt sain dalasin 2% emulsiovoide 7päivää. saa nähdä auttaako. t. kanssa kärsijä
 
vierailija
Mulla on myös ollut monta kertaa. Olen saanut Falyg combi emätin puikkoja , joskus kolme päivää riittää joskus viisi. Mulla ihan krooninen vaiva, nyt jotainvalkoista vuotoa taas ollut jo vuoden olen näiilä flagyleiillä vuoden hoitanut, nyt sain dalasin 2% emulsiovoide 7päivää. saa nähdä auttaako. t. kanssa kärsijä
Oletko ottanut huomioon mahdollisuutta että olet allerginen miehesi spermalle?
 
vierailija
Vie lääkkeet hävitettäväksi apteekkiin, älä missään nimessä vedä pillereitä pöntöstä alas, hormonit leviävät vesistöihin.

Jaahas... kerkeshän se olla jo kuukauden oireetonta aikaa, eli ei kutinaa, kuumottelua eikä hajuja, mutta nyt sitten taas. Kohta kolme kuukautta olen käyttänyt päivittäin maitohappobakteereita sekä sisäisesti että ulkoisesti ja jättänyt ruokavaliosta pois sokerit, vehnäjauhot ja hiivan. Pikkuhousut on puuvillaisia, hygieniasta olen tarkka ja kaikki pesuaineet hajusteettomia ja PH matala..
Ei auta niin ei auta. Soitin taas gynelle, että mitä nyt kun vuoden ajan on oireet kokoajan uusinu noin kk välein. Ihan sama syötkö Flagyl kuurin, kun oireet tulee kuitenkin takas.. rasittavaa! Gynen mukaan vaivan kanssa on vaan elettävä. Jos käyttää kokoajan Flagylkuureja kuolee alapäästä kaikki (hyvätkin bakteerit ja sen seurauksena voi tulla hiiva ja on taas alttiimpi uusille tulehduksille). Pitäisi kuulemma kokeilla hydrokortisinonia kutinaan ja käyttää käsikaupan tuotteita alapään PH:n tasapainottamiseksi, niistä ei kuulemma ole haittaa. Partneria ei kuulemma tarvitse hoitaa jos tällä ei ole oireita. Partnerin hoidolla ei ole kuulemma mitään vaikutusta vaivan ilmenemiseen.
Vaikeaa on myös erotella onko tämä minun kutinani hiivaa vai epäspesifistä. Hajua ei ole tällähetkellä ja kutina on lievää. Kokkareista vuotoa on välillä, mutta sekin voi johtua lactalgeelistä jota olen nyt melkein viikon laittanut joka ilta. Söin kuitenkin varmuuden vuoksi flukonazol tabletin, joka siis on hiiva-antibiootti. Mies tällä hetkellä reisussa, mutta kun tulee aion syöttää hänellekin. Epäilen vielä mahdollisuutta, että miehellä hiiva oireettomana ja hän tartuttaa sen minuun aina uudestaan. Tosin gyne kyllä vakuutti, että miestä ei tarvise hoitaa jos ei oireita. Silti aion kokeilla. Jos ei molempien hoidon jälkeen helpota niin otan käyttöön viimesen oljenkorren, eli vedän e-pillerit vessanpytystä alas. En ihmettelisi jos ne ovat kaiken pahan alku ja juuri. Ennen pillereiden aloitusta ei nimittäin ollut tällaisia toistuvia alapäävaivoja :(
 

Yhteistyössä