Epäspesifi emätintulehdus ja alavatsakivut

  • Viestiketjun aloittaja neuvoton
  • Ensimmäinen viesti
neuvoton
Elikkäs epäspesifi emätintulehdus todennäköisimmin (oireina limainen valkovuoto joka kovettuu ja jää häpykarvoihin kiinni, kalamainen haju) ja siihen saatu emätinpuikkoja FLAGYL COMP. nimisiä. Sen päälle alavatsakipu-kohtauksia jonka jälkeen tulee tarve päästä vessaan -> ripuli. Tänään lievää alavatsakipuilua, aristusta kokoajan. Voisiko nämä kaksi asiaa liittyä toisiinsa?
 
N49
Eivät välttämättä liity toisiinsa..alavatsakipu/ripuli voi olla ovulaationkin aiheuttamaa.
Luullakseni epäspesifi em.tulehdus ei aiheuta kuin hajua, ei siis kipuja.
Nuo kivut voi johtua muustakin, esim. myoma, polyypit.
 
neuvoton
menkat loppu 6.1, joten ovulaation keskivaiheestakaan ei ole kyse. Illalla Flagyl puikon laittamisen jälkeen tuntui taas lievästi alavatsassa, samantyyppistä kipua mitä minulla on aina menkkojen ekana ja tai tokana päivänä, ei kuitenkaan ollenkaan niin voimakasta.
Syön siis e-pillereitä. Menkkakivut ei ole niin kovat ettei särkylääkkeellä(400mg burana) loittonisi ja kestävät vain sen yhden tai kaksi päivää. Vuodon mukana välillä (yleensä ensimmäisinä menkkapäivinä) hyytynyttä ja tai ruskeaa vuotoaa, mutta muuttuu sitten normaalin veren väriseksi. Sen nyt ei luulisi olen epänormaalia. Yhdyntäkipuja mielestäni vain silloin jos en ole tarpeeksi märkä. Tosin gynekologin tarkastus yleensä ""sattuu"".
 
Niinpä.
Tuli mieleen että voit olla yliherkkä tuolle lääkkeelle, siitä vatsakivut. En tiedä mitä tuon hoidon mahdollisiin haittavaikutuksiin voi kuulua.

Mutta hiivatulehdus voi myös aiheuttaa vatsaongelmia, samoin kuin emätintulehduksia.
 
neiti
Miulla on samansuuntaisia kokemuksia kun siulla.
Pidemmän aikaa ollut ongelmia alapäässä, omituista valkovuotoa ja erittäin pahanhajuista. Vähän aikaa sitten kävin papassa, ja todettiin tuo epäs.tulehdus. Sain sellaisen viiden päivän kuurin, en nyt tietenkään muista nimeä. Alussa tuntui, että oireet olisivat hetkeksi helpottaneet, mutta nyt tilanne tuntuu ihan samalta kuin ennenkin.
Minulla alavatsakipuilua on esiintynyt myös, esim. viikko ennen menkkoja alkaa jo koskea. Nytkin tuntuu omituiselta (kipuilu), vaikka menkkoihin on vielä muutama viikko aikaa. Tämän lisäksi olen huomannut, että pissa haisee omituiselle. En usko, että kyseessä olisi pissatulehdus, koska kirvelyä eikä jatkuvaa hätää ole. Alan jo olla todella kyllästynyt tähän, ja pelkään että sitten kun haluaisin alkaa hankkimaan lapsia, sanotaan että ""täällä on ollut jokin tulehdus mikä on aiheuttanu sen ettei lapsia pysty saamaan"" tai muuta vastaavaa.. :(
 
johtuu lääkkeestä
Minulla on ollut 2 kertaa kyseinen tulehdus, ja molemmilla kerralla tuli Flagyl lääkkeestä mahakipuja ja ripulia. Ne ovat siis lääkkeen sivuvaikutuksia ja menevät ohi kuurin jälkeen. Itse hain apteekista maitohappobaktreereja ja ne auttoivat ja rauhoittivat vatsaa.
 
samoja
oireita on ollut minullakin suolisto-oireita, tuoksua ja kipua myöten. Ikinä minulta ei ole Papassa löytynyt mitään. Epäilen kaiken johtuvan hiivasta. Bongasin täältä Elleistä kerran ohjeen: lasin pohjalle etikkaa ja lasiin vettä. Kastele liuokseen pumpuli ja pyyhi alapäätä. Minulla on auttanut oireisiin. Vaikutus alkaa muutaman päivän jälkeen kun on käyttänyt huuhtelua säännöllisesti. Sitten sen voi lopettaa, kun oireita ei ole ja aloittaa taas kun oireet ilmenee. Enää en ole käyttänyt Flagylia yms. ollenkaan. Tämä etikka-vesi ilmeisesti auttaa hiivan häätämisessä.
 
milla
Tuli vain mieleen että tuo Flagyl puikko on antibiootti, eikä sillä pitäisi hoitaa pelkkää hiiva tulehdusta: Siihen taas löytyy omat ""mömmöt: Nykyään kun käytetään liian helppoisin perustein antipiootteja. Kohta ei tehoo mikään jos lääke jos sama peli jatkuu... Noin niinkuin yleensä! ;))
 

Yhteistyössä