Epäselvä raskaustilanne

  • Viestiketjun aloittaja Niiskuneiti55
  • Ensimmäinen viesti
Niiskuneiti55
Apua! Onko kellään kokemusta tai ajatusta mitä tästä pitäisi olla mieltä?

18.8 alkoi menkat, en tikuttanut ovista ja 10.9 alkoi kuvotus, 12.9 tuli testiin plussa. Kaverit ja mies näkivät myös viivat eikä ollut haamu. Sen jälkeen lähes päivittäin aamulla tehdyt 1-2kpl testejä positiivisia. Eli yhteensä 19kpl plussatestejä. Clearblue näytti kp28 negatiivista, ensimmäinen plussa siis kp26 herkällä liuskalla. Mieskin teki yhden liuskan joka selkeä negatiivinen.

Mutta! Kp32 otettuVerikoe negatiivinen; Hcg-arvo 0.3. Kaikki ymmällään mitä nyt, ja ke neuvolalääkäri mulle soittaa.

Mitä nyt?
 
Verikoe sen kertoo kaikkein tarkimmin; ei raskaana. Kemiallinen tuo kai oli todennäköisimmin, herkällä testillä saattaa viivoja saada ja on se hcg voinut olla välissä korkeammalla, mutta laskenut sitten takaisin. Koska tuo kp 32 sulla siis oli?
 
Niiskuneiti55
Näin mäkin sen ajattelen, mutta terkka neuvolassa kehotti luottamaan kotitesteihinkin... Kp32 oli perjantaina ja nyt siis kp35 ja liuska tänäkin aamuna positiivinen. Ja työkaverikin joka terkkari näki yhden näistä plussista, ja sanoi et se on ihan selkeä plussa...
 
Niiskuneiti55
Joo, huomenna lääkärin soittoa odotellen ja toivon, että verikokeita kontrolloidaan vielä. Katotaan mitä hän sanoo, et seurataanko ultralla ja/tai verikokeilla onko siellä mitään.

Mies on sitä mieltä että verikoe on väärässä, mutta itse en haluaisi toiveita nostattaa tietty liian ylöskään mutten luopua kokonaan toiveesta et nää positiiviset oliskin oikeassa...
 
vierailija
Onpas ihmeellinen tilanne. Oiskohan se näyte voinut mennä labrassa jotenkin pieleen tai vastaus kirjattu väärin? Onko sulla kuvaa tämän päiväisestä plussasta?
 
Niiskuneiti55
Hankala uskoa siihenkään että vika olis labran päässä, koneet kalibroidaan tasasesti ja henkilötunnuksella merkattuna putki...
Katotaan mitä lääkäri tuumaa huomenna, mulla ei oo toivo kovin korkeella tän suhteen kyllä.

Kuva on mut ainakaan nyt en näyttänyt saavan sitä suoraan tähän, pitäis vissiin käyttää jotain aijaa:ta tai vastaavaa?
 
Niiskuneiti55
Tämäpä! Nyt saa testailu jäädä toistaiseksi - mä en siitä viisastu enää yhtään eikä se muuta tilannetta, tai vaikuta enää mihinkään. Huomenna lääkärin soittoaika, ja toivon niin että sieltä saa vähän varmuutta mitä ajatella asiasta. Suunnitelmaa, tutkimuksia.
Mulla esikoinen jouduttiin tekemään hormonihoidolla, ja onnistuikin. Nyt ensin kulutin viikon luomalla uskon ihmeisiin ja luomuplussaan - ja plussa selkeästi nähtävissä. Nyt pitäiskin tolkuttaa verikokeen perusteella ettei mitään olisikaan. Turhauttavaa!!

Mies haluaa uskoa siihen, mutta mulla ei toivo kovin korkealla häily.
 
Apua! Onko kellään kokemusta tai ajatusta mitä tästä pitäisi olla mieltä?

18.8 alkoi menkat, en tikuttanut ovista ja 10.9 alkoi kuvotus, 12.9 tuli testiin plussa. Kaverit ja mies näkivät myös viivat eikä ollut haamu. Sen jälkeen lähes päivittäin aamulla tehdyt 1-2kpl testejä positiivisia. Eli yhteensä 19kpl plussatestejä. Clearblue näytti kp28 negatiivista, ensimmäinen plussa siis kp26 herkällä liuskalla. Mieskin teki yhden liuskan joka selkeä negatiivinen.

Mutta! Kp32 otettuVerikoe negatiivinen; Hcg-arvo 0.3. Kaikki ymmällään mitä nyt, ja ke neuvolalääkäri mulle soittaa.

Mitä nyt?
Verikoe on kyllä aika tarkka. Testaisin muulla testillä.
 
Niiskuneiti55
Vastaavat testit esikoisesta näytti ihan luotettavasti, enkä enää muita testejä tee koska ei se tilannetta selvennä liiemmin. Jatkossa jätän kyllä noi herkimmät liuskat pois kokonaan, ja testaan digin vasta kun menkat myöhässä.

Alko pari tuntia sitten melkonen jomottelu alavatsalla ja mun mielihän tulkitsi tämän koko keissin heti vaikkei mistään vuodosta vielä ole tietoakaan. Veikkaan että parin päivän sisällä alkaa vuoto.

Mun mieli väänsi tän ”järkeen” sopivaksi; munasolu hedelmöittyi (JEEE mä ovuloin sittenkin ja siittiöt löysi perille!) ja kiinnittyi edes hetkeksi (yritystä siis oli). Näkyy herkässä testissä eikä ne valehtelekaan, eikä valehtelisi verikoekaan, hcg jäämiä pississä vaikka veri kerennyt laskea nollille. Eli jos ja kun vuoto alkaa, tää on kemiallinen/varhainen km eikä mussa ole vikaa!
Loogisin selitys, ja yksinkertaisin joten se voinee pitää paikkansa.

Vielä toki ei vuoda, mut kivuista rupesin ennakoimaan että verikokeen tuloskin indikoisi tätä. Siihen kyllä luotan, ja tää ”selitys” myös antaisi syyn positiivisiin herkkiin testeihin.
 
Niiskuneiti55
Lääkäri tsekkas tilanteen ja nyt suunnitelma on sellainen, että perjantaina uusi verikoe. Epäily siitä että viikot oliskin varhaisemmat kuin mitä menkoista laskien ja siksi ei olis veressä näkynyt vielä. Jos tulos samaa kuin edelliset, ultraan.
Jos nousua, seurantaa arvoille ilmeisimmin ja mahdollisuus ultralle.

Perjantain tuloksista pitää ma soittaa neuvolaan, jonka jälkeen sit jatko.

Ei vuotoja, ei kipujakaan sen kummemmin.
 
Kun HCG on ollut alle 1, ei sen pitäisi näkyä herkässäkään testissä. Ilman raskauttakin HCG-tasot seilaavat alle viiden vaiheilla. Toivon, että aiempi verikoe olisi ollut jotenkin virheellinen, eikä kyseessä olisi viallinen ja huonolaatuinen raskaustesti.
 
Niiskuneiti55
No tän jälkeen en juurikaan, mutta perjantaina hcg-mittaus ja siitä eteenpäin. Kaikki testailu kotona turhaa.
Saa nyt nähdä, tulisko vuoto/ löytyiskö ultrassa syytä.
Vielä ei vuoda taikka kipuilekaan enää.
 
Niiskuneiti55
Lääkityksiä ei oo muuta ku tarvittaessa buranat ym. Ja astmalääkkeet, mut ei noista kyllä pitäis väärää plussaa tulla... Ja etenkin ku se plussa oli ensin haaleempi ja siitä vähän vahvistui, miehen tekemänä sama liuskatesti puhdas negatiivinen niin hankala uskoa sitäkään että testi olis väärässä...
Verikokeen vääryyteenkään en usko, ja jos hcg on perjantainakin alle 1, niin sen on oltava joku kemiallinen tai vastaava, ja virtsakoe vaan näyttänyt pidempään jäämiä hcg:stä vaikka veressä kerennyt laskea. Ainoa vaan kun ei nyt sitä vuotoakaan ole - ellei kemiallisessakin voisi olla menkat myöhässä...
 
vierailija
Kemiallisessa mulla alkoi vuoto 2vko myöhässä ja testit ei näyttänyt enää plussaa pari pvä menkkojen arvioidun alkamisajan jälkeen. Hcg oli kuitenkin silloin 25.
Sofit antaa niin vääriä plussia usein :( Ja joillakin ihmisillä testit antaa plussia/viivanpaikkoja, oli mikä testi tahansa ja vaikka ei olisi raskaana. Huomemna olet viisaampi, mut ei testin pitäis näyttää plussaa, jos verestä otettu hcg on jo melkein nollissa. Verestä näkyy plussa kauemmin, kuin virtsasta.
 
vierailija
Vastaavat testit esikoisesta näytti ihan luotettavasti, enkä enää muita testejä tee koska ei se tilannetta selvennä liiemmin. Jatkossa jätän kyllä noi herkimmät liuskat pois kokonaan, ja testaan digin vasta kun menkat myöhässä.

Alko pari tuntia sitten melkonen jomottelu alavatsalla ja mun mielihän tulkitsi tämän koko keissin heti vaikkei mistään vuodosta vielä ole tietoakaan. Veikkaan että parin päivän sisällä alkaa vuoto.

Mun mieli väänsi tän ”järkeen” sopivaksi; munasolu hedelmöittyi (JEEE mä ovuloin sittenkin ja siittiöt löysi perille!) ja kiinnittyi edes hetkeksi (yritystä siis oli). Näkyy herkässä testissä eikä ne valehtelekaan, eikä valehtelisi verikoekaan, hcg jäämiä pississä vaikka veri kerennyt laskea nollille. Eli jos ja kun vuoto alkaa, tää on kemiallinen/varhainen km eikä mussa ole vikaa!
Loogisin selitys, ja yksinkertaisin joten se voinee pitää paikkansa.

Vielä toki ei vuoda, mut kivuista rupesin ennakoimaan että verikokeen tuloskin indikoisi tätä. Siihen kyllä luotan, ja tää ”selitys” myös antaisi syyn positiivisiin herkkiin testeihin.
Tämä kuulostaa järkevältä selitykseltä. Toivottavasti tärppää pysyvästi ens kierrossa!
 
vierailija
Vuotoja ja kipujakaan ei ole näkynyt. Huomenna verikoe ja maanantaina tulokset.
Mä oon vähän turhankin tieteeseen uskova näissä asioissa, ja siks yritin testin kanssa poissulkea väärän positiivisen (ennen verikoetta) sillä, että 1) mies teki samasta erästä negatiivisen 2) alkuun toista viivaa hädin tuskin näki, ja viiva vahvistui. Pubmed laulanut kovin näinä päivinä kun yritän löytää ”aukotonta” selitystä tälle, sitä löytämättä.
Järkeenkäypää tästä ei juurikaan mitenkään aukottomasti saa puoleen taikka toiseen. Uskottavin selitys kemiallinen, vaikka veressä hcg:tä pitäis näkyä jos se näkyy virtsatestissä.
Eräässä pubmedin kautta löytämässäni artikkelissa juuri tämä one step testi todettiin että antaa erittäin harvoin vääriä positiivisia. Todettiin samaisessa tutkimuksessa, että korkealla BMI:llä voisi (ja vaan voisi) olla vaikutusta siihen miten hcg näkyy veressä/miten se syntetisoituu.
Ja nyt harmittaa etten tikuttanut ovulaatiota lainkaan - tiedä häntä milloin (jos) on saanut alkunsa se mikään mikä on plussan tuonut testiin.
Jääpi nähtäväksi mikä tämän lopputulema on :D
 
Niiskuneiti55
Sain joo digillä negan, se oli pari päivää siitä kun herkässä oli haalea plussa (ei haamu). Jos lääkärin ajatus varhasista viikoista pitää paikkansa (et ei menkoista laskien) niin sillon digin negakin olis tehty just vaan liian aikaisin.

Tutkimuksessa oli otos erinäisiä raskaustestejä käytössä ollut, ja niidenkin tuloksia oli katseltu kuinka varma minkäkin positiivinen oli. Ellei jopa ollut toinen tutkimus, kuin tuo ylipainoisten hcgn määrä seerumissa. Siinä otos oli yli 2600 raskautta, Norjassa toteutettu yliopistollisessa sairaalassa ja siihen oli valittu ne joilla oli apuja (IVF tms) jolloin tarkka hedelmöittymispäivä oli tiedossa. Lopulta kuitenkaan se syy itsessään miksi niin on ei selvinnyt tutkimuksessa mutta selvisi, että ylipaino/korkea BMI on antanut matalampia hcg-arvoja alkuraskaudessa.
”Maternity body mass index and serum concentrations of human chorionic gonadotropin in very early pregnancy”.
 

Yhteistyössä