Epäseksuaalinen?

• Viestiketjun aloittaja Anais
  • Ensimmäinen viesti
Anais
Olen parikymppinen nainen. Ongelmani on se, että tunnen olevani epäseksuaalinen olento. Kavahdan kosketusta ja seksi ei rakkaan ihmisenkään kanssa tunnu miltään. Tällä hetkellä en seurustele. Kaikki suhteet ovat kaatuneet osittain myös tämän ongelman vuoksi. Pojat eivät halua olla kanssani siinä vaiheessa, kun kuulevat tästä. Läheisyydestä pidän kyllä ja sitä kaipaan, mutta itse seksi on joko tunnotonta, tai sitten se sattuu. Voiko ihminen olla fyysisesti elimiltään sellainen, ettei se tunnu? Vai olenko vain aseksuaali,joka on tuomittu olemaan yksin tässä seksintäyteisessä maailmassa? Onko joku saanut seksuaaliterapiasta apua? Kiitos.

.............
Sama vika. En saa seksistä mitään irti enkä liioin haluakaan sitä. En liioin kaipaa kosketusta niin tutuilta kuin tuntemattomiltakaan. Läheisyyttä kaipaan harvoin. En tiedä, olen kai sopeutunut jo tähän asiaan (olen jo lähempänä kolmeakymmentä). En seurustele, enkä ole pitkiin aikoihin edes ihastunut kehenkään, viimeisestä seksiaktista on jo melkein vuosi, eikä ole kyllä ollut ikävä ;)

Kuulosti niin ankealta tuo ""tunnustus"", että pakko lisätä tähän, että olen kuitenkin ihan ""perusonnellinen"" ihminen. Elämässä on niin paljon muita ihania asioita joista nauttia :)

nikki
alkuperäiselle.
voi olla ettet vielä ole oppinut nauttimaan seksistä, tai että kumppanisi toimii jotenkin ""väärin"". kokeilemalla voi oppia nauttimaan myöhemmässäkin iässä, seksiterapeutit ovat varmasti hyvä apu samoin alan kirjallisuus.
mutta muista myös ettei kaikkien edes tarvitse olla samanlaisia, toisilla vain on erilainen seksualisuus. mutta uskon että jos haluat oppia siitä nauttimaan niin voit sen oppia ja kokea seksualisuuden parhaat puolet! onnea matkaan!

armi
Olen yli 40v enkä ole vieläkään oppinu nauttimaan seksistä.
Tuntuu turhalta koko touhu, likaiselta ja hikiseltä.
Haluan vaan nukkua kun menen sänkyyn.
En ole miehelleni sanonu sanaakaan tästä asiasta, näin kai loppuelämä sit on.

Onneton
Itse olen myös parikymppinen nainen ja minulla on samat tunnot kuin sinulla. Asiaan en ole vielä tottunut tai turtunut ja usein epätoivo tämän asian vuoksi vyöryy päälle. Yritän totutella ajatukseen yksin olemisesta.

Olen käynyt myös seksuaaliterapeutilla, mutta ainoa mitä jäi käteen oli 200 euron lasku ja tieto siitä että olen liian julma itselleni. Apua ei ollut, mutta on lohduttavaa tietää, että jokaisessa meissä asuu seksuaalinen olento.

Yhteistyössä