Epämääräiset alavatsa -ja selkäkivut. Mikä syy sinulla oli?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Itselläni on jo parisen vuotta jatkunut tämä.
Kivut varsinkin alaselän puolella ovat sänkyyn vieviä ja kestävät parista -kolmeen päivää.
Mitä enempi aikaa menee eteenpäin sen useammin noita kipuja tulee.
Myös toisella puolella munasarjaa esiintyy repiviä kipuja, ikäänkuin joku kaivelisi puukolla siellä. Se kipu vie liikuntakyvyttömäksi/pysäyttää siksi aikaa.

Onko teillä kokemuksia?
Miksikä teillä on paljastuneet kyseiset kivut? Vai onko syytä selvinnyt laisinkaan?

Itse menin munasarjakipujen vuoksi kerran lääkäriin ja ne lähetti minut sairaalaan saman tien. Virtsarakontulehdus oli mennyt munuaisiin. Muita oireita ei ollut, paitsi kuume nousi tutkimuspäivänä. Kyse ei todennäköisesti ole samasta, mutta varaa aika lääkäriltä nyt heti tänään!

Itseasiassa tänään olen juuri lääkärissä käynyt ja sain lähetteen alavatsan ultraan.
Itselläni pyörinyt kaikenlaisia kauhukuvia mielessä, varsinkin kun nämä vaivat sukurasitteena.
Omalta äidiltäni poistettu suurinpiirtein minun ikäisenä kohtu ja munasarjat. :/

Epämääräisiä vatsavaivoja on ollut läpi kesän ja olen ollut gluteenittomalla ja maidottomalla dieetillä, yrittänyt syödä vitamiineja ja terveellistä ruokaa, mutta eilen kun tein piiiiitkästä aikaa joogasarjan niin yhtäkkiä mun vatsavavat katos...ja aamulla sama sessio. Sitten googlasin eilen netissä selkävaivojen yhteyttä vatsavaivoihin ja totesin, että se on ihan mahdollista. Mulla on luultavasti ollut joku nikama pikkasen vinossa ja sieltä on hermokipu säteillyt vatsaan. Aiheuttaa kuulemma ärtyvän paksusuolen oireita semmonen. Ei siinä mitään, mutta eilen olin 3h terkkarilla kun luulin et mulla on joku sappivaiva....

Mulla sama,näitä kipuja tosin alkoi tulla vasta 1. synnytyksen jälkeen. Alavatsan (ja muunkin vatsan alueen) ultrassa käytty,mitään ei löytynyt. Mulla kivut paikantuvat alavatsalle,alaselkään ja ehkäpä mylös nivusiin. Olisi kiva tietää mikä on,lääkärit vain pyörittelevät päätään. Mulla näitä kipuja ympäri kiertoa,ei vain ovulaatin aikoihin.

[QUOTE="tiiu";26801721]Mulla sama,näitä kipuja tosin alkoi tulla vasta 1. synnytyksen jälkeen. Alavatsan (ja muunkin vatsan alueen) ultrassa käytty,mitään ei löytynyt. Mulla kivut paikantuvat alavatsalle,alaselkään ja ehkäpä mylös nivusiin. Olisi kiva tietää mikä on,lääkärit vain pyörittelevät päätään. Mulla näitä kipuja ympäri kiertoa,ei vain ovulaatin aikoihin.[/QUOTE]

Mulla oli syksyllä lonkkakipuja, sellasia viiltäviä ja pistäviä, kiertäviä ja niitä sitten röntgenillä katottiin, sitten ultralla eikä niissä mittään...itse sitten kysyin, että voisiko kipu vaan säteillä alaselkärangasta johon lääkäri toesi, että voihan se olla mahdollista. Lekuri oli laittanut mulle 2 kertaa lähetteen reumatutkimuksiin ja molemmat tulivat takaisin...mutta että hassua, ettei tollasia vaivoja selvitetä, etenkin synnyttäneillä, siten että myös ranka kuvattaisiin.

[QUOTE="tiiu";26801721]Mulla sama,näitä kipuja tosin alkoi tulla vasta 1. synnytyksen jälkeen. Alavatsan (ja muunkin vatsan alueen) ultrassa käytty,mitään ei löytynyt. Mulla kivut paikantuvat alavatsalle,alaselkään ja ehkäpä mylös nivusiin. Olisi kiva tietää mikä on,lääkärit vain pyörittelevät päätään. Mulla näitä kipuja ympäri kiertoa,ei vain ovulaatin aikoihin.[/QUOTE]

Ihan samat oireet mulla. Epäilty ärtynyttä paksusuolta, muita siihen viittaavia oireita ei kuitenkaan ole. Nyt menossa hormonikierukan poistoon, toiveena, että kipujen syy oliskin Mirenassa. Venyttely tuntuu auttavan vähän aikaa, mutta ihan päivittäistä ja joka hetkistä kipua akselilla alavatsa, lantio, alaselkä ja joskus myös nivusiin säteillen. Hermo menee!!! Mirenaa lukuunottamatta muut gynekologiset syyt on poissuljettu ultralla ja tutkimuksin......

Yhteistyössä