Sellaset potkuhousut tai haalarit, joissa ei ollut neppareita olkapäällä, vaan pelkästään haaroissa. Mä inhosin niitä! Mies taas käytti aina haaraneppejä jos sellaiset oli, koska sen mielestä oli helpompi avata ja kiinnittää miljoona neppiä haaroissa kuin kahdet olkapäillä, joten suosittiin niitä joissa oli kumpikin mahdollisuus
Puolipotkarit ja housut joissa kuminauha vyötäröllä. Tuntui, että se joko ei pysynyt kunnolla päällä tai puristi pulleaa vatsaa. Käytin mielummin ihan olkapäiltä kiinnitettäviä potkareita tai housuja, joissa leveä resori, niin mikään ei painanut yhtä kohtaa vyötäröllä.
Hupparit ja paidat ihan pienellä talvivauvalla, nousivat kun vauvaa nosteli ja huppu jäi mytyksi niskaan. Kesällä pidettiin kyllä paitojakin vauvalla, kun lämpimällä ei haitannut vaikka selkä vilkkui.
Takki pikkuvauvalla (talvi).
Kaikki kovat, jäykät, joustamattomat, puristavat vaatteet joissa vauvaa mahdollisesti painavia juttuja (koristenappeja housun taskuissa, paksuja vetoketjuja tmv.)
Sellaset bodyt, joissa ei ollut nappeja pääntien vieressä. Jos oli pelkkä pyöreä pääntie, pää ei meinannut mahtua läpi, ja sellanen "kirjekuorikaulus" (onkohan oikea nimitys?) alkoi lörpöttää ja paljasti liikaa rintakehää ja olkapäitä. Ehkä meille sattui vain huonolaatuisia versioita tällä kaulusmallilla? En tykännyt ainakaan yhtään.
Huomaa kyllä, että monet näistä on ihan makuasiaoita, mä olen tykännyt just niistä monen inhoamista perinteisistä potkareista ja esim. kietaisubodyt nauhoilla eivät olleet musta nepparillisia huonompia