Entinen (mies)ystävä tympii

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tympääntynyt
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tympääntynyt

Vieras
Pakko purkaa sydäntäni... ei sattui olemaan ketään kohtalotoveria?

Entinen miesystävä, jota kohtaan mulla ei ole ollut todellisia romanttisia tunteita koskaan, haluaa pysyä ystävänäni eli on yhteyksissä ja ehdottelee kaikenlaisia yhteisiä rientoja lähes koko ajan. Joskus en vastaa viesteihin, jos niitä tulee mielestäni liian tiuhaan tahtiin. Joskus taas vastaan, mutta sitten taas (ystävinä) tavatessamme huomaan, miten älyttömästi mua tympii sellainen takertuvainen luonne.

Olen yrittänyt tästä puhua, mutta en meinaa saada viestiä perille. Ko. ihminen on kaikin puolin herttainen ja mukava, mutta ei se oikea mulle ja lisäksi heittopussimaisuus saa mut tuntemaan enemmän ja enemmän negatiivisia tunteita häntä kohtaan. Musta tuntuu jo vaikealta keskustella hänen kanssaan mistään, niin paljon harmittaa.

Tiedän, että hän tykkää musta edelleen. Oma vikani on ihan täysin se, että oon yhteydessä häneen. Ja tätä on jatkunut useamman vuoden. Ehkä se sitten helpottaa omaa oloani, että on joku vähän niin kuin varalla, vaikka haluaisin aatella, että en aattele niin. Toivoisin, että hänellä olisi seurustelusuhde tai jotain ja voitas olla oikeasti tarvittaessa ystäviä ilman mitään toiveita muusta hänenkään puolelta.

Laimea tarina. Tää on todellakin niin laimeaa, että potuttaa ja pahasti. Tunnen itseni jatkuvasti vain huonoksi ja epämukavaksi ihmiseksi hänen seurassaan. Käy vaan niin ärsyttämään. Näin. Sanottu.

En tajua miksi kukaan on kenenkään tyttö- tai poikaystävä, jos ei ole oikeita tunteita (intohimoa) toista kohtaan:O Ei siitä seuraa kuin surua ja murhetta, kun helposti menee syyllisyyden ja säälin puolelle ja sitten ei osata panna kunnolla poikki tms.

Oon samaa mieltä. Ja oon ap... Seurusteltu ei ole aikoihin. Se että yritettiin aikanaan "olla" oli mun moka ja taustalla toive siitä että vois jotain tullakin, kun toisessa ei mitään vikaa varsinaisesti. Häilyvä raja on ystävyyden ja parisuhteen välissä, ja vaikeaa on olla näkemättä kokonaan, kun toinen on ihan jees mutta ei siinä mielessä, ja sitten kuitenkin tämä asia tuntuu olevan tossa välillä koko ajan. Epätasapainoinen tilanne mut en tiedä mitä tehdä.

Mietit tuon sen kautta neutraalisti, että kyseessä olisi naispuolinen ystävä, jonka kanssa ei synkkaa. Tuskin silloinkaan ylitsepääsemätöntä syyllisyyttä kokisit, vaan lopettaisit suhteenne. Nyt olet jämähtänyt tuohon kuvioon, että miehen miehuus menee tai sinun naiseus, kun et halua olla kamala akka ja lopputuloksensa on pelkkää hirveyttä. Ole reilu itselle ja miehelle ja sano itsesi irti suhteesta. Elämä on lyhyt, molemmilla.

Mitä ajattelet miehestä, johon paras naispuolinen ystäväsi on ollut rakastunut jo vuosia ja joka pompottaa kaveriasi 6-0? Aivan. Eli teet palveluksen miehelle kun laitat välit poikki.

Kiitos, ootte oikeassa. En halua häntä pompottaa enkä mielestäni niin teekään vaan mies enemmänkin pommittaa viesteillään ja tuppautuu seuraan, ja välillä yksinäisyydessäni olenkin valmis tapaamaan. Epäsuhta vaivaa mua vaan koko ajan enemmän. Paras kai nyt oikeasti olla näkemättä ja kertoa suoraan miksi. Tää vaan osaa vetää oikeista naruista: miten hänellä on mun lapsia ikävä, miten hänen lapsilla on mua ikävä jne. :(

Yhteistyössä