Entinen kofeiiniriippuvainen ilmoittautuu ja kyselee

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja TERVEYTTÄ
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

TERVEYTTÄ

Vieras
Elikkä minä en ole koskaan osannut juoda kahvia. Mutta olen vuosia sitten tykästynyt Coca Colaan. Join sitä teininä usein, ihan maun takia. Tykkäsin siitä. Päivittäin join jos oli rahaa sitä ostaa. Aina ei kyllä ollut. Sittemmin se kai vähän unohtui mutta tuli sitten joskus takaisin. Ja huomasin että jonkunlaista riippuvuutta se kofeiini kai aiheutti koska kahvia en ole koskaan oppinut juomaan.
Join kuitenkin Zeroa jossain välissä mutta huomasin että sen lisäaineet aiheutti migreeniä ja palasin takaisin perus cocikseen. Ja join sitä siis päivittäin jonkun puoli litraa, joskus meni ylikin.

Nyt viikko sitten jätin sen kokonaan pois :) Sen myötä jollain tavalla hävisi myös suklaan himo. Eli hyvää tekee varmaan muutamalle ylimääräiselle kilollekin ;)

Mutta... nyt juon kivennäisvettä PALJON päivän aikana. Helposti parikin litraa näin kuumalla saattaa mennä. joskus ehkä ylikin. Voikohan sitä juoda liikaa? Ei tuossa ole siis kuin magnesiumia ja kaliumia mutta mietin että voiko niistä saada jotain jos liikaa juo? :D

Entä sitten tuo kofeiiniriippuvuus... 3 päivää oli migreeniä mutta en tiedä johtuiko tuosta kofeiinin pois jättämisestä koska kärsin siitä muutaman kerran kuukaudessa muutenkin. Ja kestää aina sen 2-3 päivää.

Mutta jos joskus juon nyt sitten colaa ( jota ei siis nyt edes tee ikinä mieli mutta jos joskus vaikka jossain pizzan kanssa tms. tulisi juotua ) niin jääkö siihen heti koukkuun niinku huumeisiin? :D Eli alkaako kroppa heti vaatia kofeiinia myös jatkossa?

Ei vedessä muuta ole ku et poistaa suoloja elimistöstä. Siitä en tiedä korvaako nuo vissyn suolat miten ison osan pois huuhtoutuneista. Mut käsittääkseni neki määrät on jo useampia litroja päivässä ku mitään alkaa tapahtua. Kesällä enivei suositellaan paria kolmea litraa nestettä :o)

Juu et jää kerrasta koukkuun kokikseen, ainakaan sen kofeiinin takia, joten voit ihan hyvin juoda silloin tällöin. Mulla oli kunnon kofeiiniriippuvuus ennen raskaaksi tuloa, kahvia piti saada vähintään se 3 kertaa päivässä, ja jos ei saanut niin armoton hedari. Raskaaksi tullessani heitin kahvin juonnin kokonaan pois, ja nyt olen taas "oppinut" huonoille tavoille. Tosin olen pidättäytynyt vain aamukahvissa, ja se määrä ei näköjään ole aiheuttanut riippuvuutta. Ei tule pääkipua vaikkei aamukahvia saisikaan.

Muistaakseni luin joskus, et kahtena päivänä peräkkäin kofeiinia saattaa aiheuttaa seuraavana päivänä päänsäryn jos ei juo.. eli tavallaan se jo aloittaa riippuvuuden. Riippuu tietenkin henkilöstä, mut tuo jo on mahdollista.

Suosittelen pysyy kokonaan erossa.

Yhteistyössä