Enterorokosta pari kysymystä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Meillä ilmeisesti on nyt se 3,5v tytöllä.

VIikko sitten 5,5v pojalla oli yskä ja yksi rakkula suussa. Sattumaa vai oliko pojalla se niin lievänä?

Entäs sitten jos se tulee meille aikuisille... Saanko kuitenkin käydä kaupassa? Pakko siellä kuitenkin on käydä ettei ihan nälkään kuolla.

Ja mies suunnittelee menevänsä huomenna uimaan. Kysyin, että onkohan se hyvä idea jos hän tartuttaa tautia...

Luultavasti se sillä 5v :llä oli kans, meillä oli miehellä 2 rakkoa kurkussa eikä muuta, mulla kämmenet täynnä rakkoja, isommalla lapsella kurkku täynnä rakkoja ja 1 huulessa 1 pv kuume 39C, pienemmällä kämmenet, jalkapohjat ja pylly täynnä rakkoja ja kuume 2 pv 39,5C.
Mun oli pakko käydä kaupassa silläkin riskillä että tartutan sit muita.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Luultavasti se sillä 5v :llä oli kans, meillä oli miehellä 2 rakkoa kurkussa eikä muuta, mulla kämmenet täynnä rakkoja, isommalla lapsella kurkku täynnä rakkoja ja 1 huulessa 1 pv kuume 39C, pienemmällä kämmenet, jalkapohjat ja pylly täynnä rakkoja ja kuume 2 pv 39,5C.
Mun oli pakko käydä kaupassa silläkin riskillä että tartutan sit muita.

Eli ei se kestäkään viikkoa?

rakkulat häviää pikkuhiljaa pois joko puhkee tai kuivuu, kyllä ne siinä viikossa jo melko hyvin häviää...sit jälkeenpäin missä on ollut rakko lähtee nahat pois! Mutta itämisaika on 3-7 vrk

rakkulat häviää pikkuhiljaa pois joko puhkee tai kuivuu, kyllä ne siinä viikossa jo melko hyvin häviää...sit jälkeenpäin missä on ollut rakko lähtee nahat pois! Mutta itämisaika on 3-7 vrk

Eniten harmittaa nyt se, että 5,5v pojalla ois tiistaina kerhon joulujuhla mitä poika on odottanut tosi kovasti. Jos poika ei sairastu eikä meistä vanhemmista kumpikaan tai toinen niin voikohan sinne juhlaan tiistaina mennä?

Mulle sanoi lääkäri että enterorokko tartuttaa pahiten silloin kun oireita ei vielä ole. Me käytiin silloin lääkärissä keskiviikkona, oireet alkoi tiistai-iltana, ja kysyin mihin asti pitää olla "karanteenissa" ettei tartuteta veljen pientä vauvaa, niin vastaus oli viikonloppuun asti. Eli mitäs tuossa sitten on, 3-4 päivää oireitten alkamisesta.

En kuitenkaan jäisi pois "varmuuden vuoksi", jos oireita ei ole, niin menkää vaan juhlaan. Ei se välttämättä tule teihin lainkaan, muhun tuli mutta mieheen ei. Tuttavapiirissä muut aikuiset ei ole sitä sairastaneet vaikka lapset onkin.

Alkuperäinen kirjoittaja kotiäiti:
Mulle sanoi lääkäri että enterorokko tartuttaa pahiten silloin kun oireita ei vielä ole. Me käytiin silloin lääkärissä keskiviikkona, oireet alkoi tiistai-iltana, ja kysyin mihin asti pitää olla "karanteenissa" ettei tartuteta veljen pientä vauvaa, niin vastaus oli viikonloppuun asti. Eli mitäs tuossa sitten on, 3-4 päivää oireitten alkamisesta.

No pakko on kaupassa käydä... Käyn sitten silti vaikka tulis itelle oireita. Ei auta, kun ei ole ketään muutakaan joka siellä kävis.

Miks sinne lääkäriin pitää mennä? Onko se pakollista enterossa?

En kuitenkaan jäisi pois "varmuuden vuoksi", jos oireita ei ole, niin menkää vaan juhlaan. Ei se välttämättä tule teihin lainkaan, muhun tuli mutta mieheen ei. Tuttavapiirissä muut aikuiset ei ole sitä sairastaneet vaikka lapset onkin.

Selvä, näin tehdään sitten. :)

ei sitä kannata tosiaan suotta kotona olla jos ei mitään oireita ole...vaikkakin se on erittäin helposti tarttuva, mutta sen voi saada kyllä ihan mistä vaan...

Niin täällä on sitä kyllä ihan jokaisella, siltä tuntuu. En tunne ketään aikuista jolla se ois ollut. Lähinnä täällä ainakin ollut lapsilla.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

No pakko on kaupassa käydä... Käyn sitten silti vaikka tulis itelle oireita. Ei auta, kun ei ole ketään muutakaan joka siellä kävis.

Pakkohan se on käydä kaupassa... pidät hanskat kädessä ja yritä olla hengittelemättä ihmisiä päin.

Lääkäriin mentiin kun oli niin pahat oireet. Lääkäri määräsi kutinaan Ataraxia ja antoi särkylääkkeitä reseptillä, ja lisäksi toisella lapsista oli korvatulehdus.

Pakkohan se on käydä kaupassa... pidät hanskat kädessä ja yritä olla hengittelemättä ihmisiä päin.

Lääkäriin mentiin kun oli niin pahat oireet. Lääkäri määräsi kutinaan Ataraxia ja antoi särkylääkkeitä reseptillä, ja lisäksi toisella lapsista oli korvatulehdus.

No en mä kyllä hönki kaupassa ihmisiä päin muutenkaan. :DD

Okei mä aattelin että onko lääkärikäynti pakollinen.

Lääkärissä ei ole pakko käydä, ei siihen mitään varsinaista lääkettä ole, mutta Ataraxilla voi lieventää kutinaa. Nyt mä painelen nukkumaan, toivottavasti teillä parannutaan pian. :)

Ihmettelen nyt jo valmiiksi, että miten hoidan loput joululajaostokset (ei oo onneksi kuin muutama juttu) ja miten jouluksi leipomiset ja siivous jne jne jne jne.... Kinkkuakaan en ole vielä ostanut.

Siis jos itse sairastun. :(

Ihmettelen nyt jo valmiiksi, että miten hoidan loput joululajaostokset (ei oo onneksi kuin muutama juttu) ja miten jouluksi leipomiset ja siivous jne jne jne jne.... Kinkkuakaan en ole vielä ostanut.

Siis jos itse sairastun. :(

Voi älä nyt tollasia mieti. Meilläkin poika 3,5v sairastui tiistaina. Nyt tässä odotellaan kuka on seuraava, mutta niin kauan kun kukaan ei ole kipeä toimitaan normaalisti. Ei voi tietää miten käy. Tosin ajattelin kyllä lahjaostokset tehdä äkkiä loppuun :) Ja Onhan teitä kaksi aikuista. Jos sairastutte niin parempikuntoinen hoitaa asioita. Tulee se joulu silti.