Enterorokko ja päiväkoti

PatalaiskaVätys

Aktiivinen jäsen
27.04.2005
1 044
0
36
Missä vaiheessa ootte vieneet rokkoa sairastavaa lasta hoitoon? Päiväkodissa sanottiin aamulla, että sitten voi tuoda kun lapsi jaksaa osallistua päiväkodin normaaliin arkeen.

Pojalla nousi Lauantaina kova kuume, joka kesti Lauantai iltaan. Eilen ilmestyi ekat rakkulat huuliin, tämän päivän aikana niitä tullut enemmän.
Mietin, että viitsinkö huomenna, jos pojan vointi sen sallii, viedä hänet hoitoon.
Tämän päivän on ollut kotona. Kurkku on kipeä ja niitä rakkuloita on mutta muuten poika on ollut ihan reipas ja touhukas.

Joo me ainakin saimme luvan viedä lapsi heti kun jaksaa olla mukana toiminnassa, ihmettelen
tätä hiukan koska rokko on erittäin helposti tarttuva ja itse sain sen lapseltani ja olin 4 päivää poissa töistä. Ilmeisesti ei tuota tartuttamisvaaraa ajatella kun annetaan lasten mennä päiväkotiin suoraan sairasvuoteelta. Jaksamisen mukaan mutta kai on päiväkodeissakin eroja...

Alkuperäinen kirjoittaja sairastettu on:
Joo me ainakin saimme luvan viedä lapsi heti kun jaksaa olla mukana toiminnassa, ihmettelen
tätä hiukan koska rokko on erittäin helposti tarttuva ja itse sain sen lapseltani ja olin 4 päivää poissa töistä. Ilmeisesti ei tuota tartuttamisvaaraa ajatella kun annetaan lasten mennä päiväkotiin suoraan sairasvuoteelta. Jaksamisen mukaan mutta kai on päiväkodeissakin eroja...

Sairaslapsi.com sanoo, että eristämisestä ei ole hyötyä, koska tartuttaa jo viikon ennen taudin puhkeamista ja muutama vko vielä sen jälkeenkin...

Eli oman voinnin mukaan vaan, lääkärit antavat siihen 3 pvää sairaslomaa.

Ai. Ja mä oon täällä aatellut, että niin kauan pitää eristää muista lapsista kunnes näpyt on hävinnyt.
Keskiviikkona pojalla alko kuume ja oksentelu, ekat näpyt ilmesty torstaina. Nyt on näppyjen vallassa.
Ei olla mihinkään leikkipuistoihinkaan menty, ettei tartu, kaupassakaan käyty, kotona vaan istuttu, mitä nyt tossa kerrostalon pihas hiukan käyty palloo potkiis.
Poika oottaa kovasti että pääsis taas kerhoon, käy 2 kertaa viikossa pari tuntia kestäväs kerhos, ja mietein just ettei tällä viikol voi vielä viedä.
Mut tiedä sitten viittiikö tosiaan viedä ennen ku on näpyt hävinnyt, voi muut äidit katsoo pahalla jos vie näppysen lapsen?
Luulisin ja uskoisin näin.

Niin siis poika on jo ihan normaalivointinen, ei oo kuumetta ollut perjantain jäljeen eikä torstain jälkeen oksentanut.

jeps, ihan turha eristää, kun ei sitä voi tehdä viikkoa ennen oireita...oireet kun tulee, on vahinko jo tapahtunut. Meille lääkäri sanoi että jos ei ole kuumetta, hoitoon vaan. Yleensä tuo rokko kiertää koko ryhmän.

Kun lapsi on kuumetoon ja vointi ok. niin hoitoon voi mennä vaikka näppylöitä olisikin. Enterovirus on tartuttava jo paljon ennen oireiden alkamista ja vielä pitkään niiden hävittyäkin.

...toivottavasti teitä ei sitten haittaa kun joku muu tuo oksentelevan/ripuloivan lapsen päiväkotiin!

Hyvinhän sekin on SAATTANUT tartuttaa ennen puhkeamista.

Aktiivivaiheessa taudit tarttuu lähes VARMASTI.

Yhteistyössä