enterokosta jotain tietävät

• Viestiketjun aloittaja auttakaa heti
  • Ensimmäinen viesti
auttakaa heti
mä olen tuntenut koko päivän että on arka suu, ajattelin ensin että olen aamulla hammasharjalla harjannut liian voimallisesti, vaiva on jatkunut ja nyt katoin taskulampilla suuhuni niin kitalaki oli täynnä punaisia pilkkuja. Ei mulla muuta oiretta ole, pää on särkenyt vähän pari päivää, ei flunssaa ei mitään...
onko sitä vai jotain muuta. mull on huomenna hammaslääkäri.pitäiskö se peruuttaa?

noh
Voi olla sitäkin, toki myös jotain muuta.
Mutta ainakin yks tuntemani aikuinen poti enteron juuri noin, että vain suu oli kipeä, jotain pientä flunssan oiretta oli ehkä myös, mutta tuo oli pääoire. Ei voinu oikein syödä mitään.

Jos hammaslääkäri ei ole heti aamulla, niin älä peru vielä, vaan katso aamuun, ja tee sitten päätös.

Emppu
Kurja tauti. Mulla alkoi ihan normi flunssan oireilla. Päätä särki, kurkku oli kipeä ja vilutti. Lämpö nousi parina päivänä 37,7 asteeseen. Pikku hiljaa oli koko kurkku, nielu, posket ja lopulta huulten sisäpinnat täynnä pieniä rakkuloita. Käsiin ja jalkoihinkin tuli lopulta niitä rakkuloita.
Itselläkin olisi ollut taudin aikaan hammaslääkäri, mutta soitin hammashoitolaan ja kysyin voinko tulla. Aika siirrettiin, sillä enterorokko on aika tarttuva tauti. Eikä siinä hammaslääkärin käsittelyssä pysty oleen jos suu on kipeänä.

Yhteistyössä