ENTÄS JOS LAPSENNE SAISIVAT SISARUSPUOLIA?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Siis jos kuvittelisitte nyt ankean tilanteen, että sinä ja miehesi eroaisitte (olettaen nyt että teillä on lapsia) ja sitten jossain vaiheessa exäsi löytäisi uuden naisystävän, jonka kanssa saavat lapsen. Miten suhtautuisitte asiaan?

Mielenkiinnosta kyselen.

Monimutkaisia asioita. Riippuu vähän siitäkin, että millaiset välit mullaja miehellä olisi ja kuinka paljon olisi katkeruutta.
Luulen, että aika inhimillinen tunne olisi pieni mustasukkaisuus oman lapsen puolesta. Ehkä pelkäisin, että riittäisikö miehellä enää tarpeeksi aikaa meidän lapsellemme.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Siis jos kuvittelisitte nyt ankean tilanteen, että sinä ja miehesi eroaisitte (olettaen nyt että teillä on lapsia) ja sitten jossain vaiheessa exäsi löytäisi uuden naisystävän, jonka kanssa saavat lapsen. Miten suhtautuisitte asiaan?

Mielenkiinnosta kyselen.

En hyväksy tilannetta. Yhdessä olemme perheen perustaneet ja haluan, että se jää molempien ainoaksi.

Alkuperäinen kirjoittaja kysymys:
Miksi minä en voi tehdä lisää lapsia/ löytää uutta kumppania? Vaikka otsikossa oli kyse sisarpuolista..

Totta kai, mutta kyse ei ollut nyt sinusta vaan (kuvitteellisesta) (?) exästäsi ja hänen ja uuden kumppaninsa lapsista. Sillä niihin YLEENSÄ entiset vaimot suhtautuvat vihamielisemmin kuin ex-vaimon omiin uusiin mukuloihin, ymmärsitkös... :)

Okei, sen verran tuli mieleen että ehkä miettisin tuleeko äitipuolen suhtautuminen tyttäreemme muuttumaan. Toivon että ei. Ettei hän alkaisi hyljeksiä tätä tai kohdella eri arvoisena. Tällä hetkellä kuitenkin vielä uskon että lapsen isä tulee pitämään huolen siitä että tyttöä rakastetaan heidänkin perheessään.

Alkuperäinen kirjoittaja aapee:
Miksi minä en voi tehdä lisää lapsia/ löytää uutta kumppania? Vaikka otsikossa oli kyse sisarpuolista..

Totta kai, mutta kyse ei ollut nyt sinusta vaan (kuvitteellisesta) (?) exästäsi ja hänen ja uuden kumppaninsa lapsista. Sillä niihin YLEENSÄ entiset vaimot suhtautuvat vihamielisemmin kuin ex-vaimon omiin uusiin mukuloihin, ymmärsitkös... :)

Tuntuu ihan hullulta, että aikuiset ihmiset kohdistavat vihaansa LAPSIIN :o

Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:

En puhunutkaan lapsista, vaan vihamielisestä suhtautumisesta yleensäkin uuteen tilanteeseen ja tosin -valitettavaa tietysti- niitäkin tapauksia riittää oikeasti LIIKAA, joissa exä kohdistaa vihansa juurikin lapsiin.

En hyväksy tilannetta. Yhdessä olemme perheen perustaneet ja haluan, että se jää molempien ainoaksi.[/quote]

et voi olla tosissas???????? Mun puolesta ex olis vapaa tekee vaikka 10 lata, tuskin se mun pään vaiva olis!

En hyväksy tilannetta. Yhdessä olemme perheen perustaneet ja haluan, että se jää molempien ainoaksi.[/quote]

et voi olla tosissas???????? Mun puolesta ex olis vapaa tekee vaikka 10 lata, tuskin se mun pään vaiva olis!

En puhunutkaan lapsista, vaan vihamielisestä suhtautumisesta yleensäkin uuteen tilanteeseen ja tosin -valitettavaa tietysti- niitäkin tapauksia riittää oikeasti LIIKAA, joissa exä kohdistaa vihansa juurikin lapsiin.

Eiku ups, niinpä olinkin kirjoittanut! No sekä lapsiin että uuteen tilanteeseen jne.! Sillä tiedän monta tapausta, jossa uudet lapset joutuvat silmittömän vihan kohteeksi. :(

Mä ymmärsin näin lauseesta "niihin yleensä entiset vaimot suhtautuvat vihamielisemmin" ... mut juu. Valitettavaa on. Ja valitettavaa että monet äitipuolet mustistelevat lapsista. Toivottavasti exän eukko ei rupea kilahtelemaan siitä asiasta koskaan.

no mitäs siitä, on kai se ihan oletettavaa. pahalta se aluks tuntui (sain siis kulla vajaa kk erilleen muuttamisesta et ex:stä on tulossa isä ) ja pelkäsin et ex:n suhtautuminen meidän lapsiin kärsii (kuten kävikin), muttei siinä auta kuin oppia elämään niiden tosiasioiden kanssa mitkä on edessä.

riippuu varmaan pitkälti siitä millaisissa väleissä on erottu, kuinka kauan erosta on jne. taitaa olla ihan normaalia tuntea kuitenkin surua ainakin tuossa tilanteessa, pettymystä ja katkeruuttakin (riippuen omasta tilanteesta)

Mä ymmärsin näin lauseesta "niihin yleensä entiset vaimot suhtautuvat vihamielisemmin" ... mut juu. Valitettavaa on. Ja valitettavaa että monet äitipuolet mustistelevat lapsista. Toivottavasti exän eukko ei rupea kilahtelemaan siitä asiasta koskaan.

Lisäisin kyllä, että ei ole ainoastaan äitipuolten "ongelma" tuo mustistelu. Myös isäpuolet sitä harrastavat, samoin kaikki vanhemmat koko kuviossa puolin jos toisin.

Eronneita ollaan ja niin on käynytkin tosin lapsen äiti sanoikin ettei ukko voi olla sen kans missään tekemisissä.
Mut sillon kun kaikki oli viel hyvin niin olin kyllä onnellinen ex:n puolesta, että elämä jatkuu!Molemmilla.
Ei kai nyt kukaan voi ajatella et nyt ku sil on niitä lapsia ettei se ikinä niit lisää sais.. saa tehdä niin paljon kun haluaa ei mua liikuta.

No ei oikein tunnu luonnolliselta edes ajatella tuollaista, kun en voisi mitenkään kuvitella että ukon kanssa erottais. =)
Mutta jos niin kävisi, niin toki tilanne vaatisi totuttelua, mutta toivottavasti olisin vilpittömän onnellinen ukon puolesta.

Mukulani saa keväällä sisaruksen isältään, ja olen asiasta iloinen. Tyttö on onnensa kukkuloilla ja puhuu "Roosasta" joka pv (tuleva vauva on hänen mielestää Roosa). Ihanaa että saa sisaruksen, minä kun tuskin enää toista lasta tulen tekemään.
Erosta on jo senverran, ettei tosiaan kirpaise tai tunnu miltään, olen vain tyytyväinen lapseni puolesta.
Oon antanut heitille syöttötuolinkin ja tulevalle äitille kaikki vanhat vauvalehdet. ym. krääsää.

Yhteistyössä