entäs jos ei uskalla enää ikinä harrastaa seksiä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja :(
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

:(

Vieras
mulla ei haluja, ja kun yritettii pari viikkoo sit ni ei onnistunut ollenkaan. synnytyksestä 6vk ja jälkitarkistus tämän kuun 26pv...
olen vaan miettiny että ehkä en ikinä enää uskalla, tai edes halua...
kait nää on normi fiiliksiä synnytyksen jälkeen.. mut miten niistä selviää?

Kyllä se varmasti alkaa helpottaa pikkuhiljaa. Sulla on synnytyksestä niin vähän aikaa ettei mikään ihme. Älä pidä turhaa kiirettä, toivottavasti mieskään ei painosta, lähdette pikkuhiljaa taas tutustumaan toisiinne siinä hommassa kun hyvältä tuntuu :)

Mulla on jo monta viikkoa ennen synnytystä tollainen olo, säälittää vaan mies kun sit se joutuu vielä synnytyksen jälkeenkin odottamaan et mua taas kiinnostaa. :( Tavallaan haluttais, mutta sit viimeistään seksin jälkeen tulee sellanen olo et en tykkää, enkä enää haluu ees yrittää jos se muuttuis kivemmaks. Tää on hämmentävää mulle, koska aikasempaan mä olin meistä se joka halusi paljon useammin ja mies "pihtasi"..

kai pelkään että sattuu ja repeää paikat, ku viimeeks siltä juurikin tuntui. ei ees sisälle asti päässy mies ku sanoin että nyt loppu.
jotenki muutenki etääntynyt miehestä.. tänää sain jonku asteisen paniikkikohtauksen ku istuin sängyllä ja mies halasi takaapäin, vauva itkeskeli vieressä ja koira sähels ja kohels ja nuoli kättä siinä sängyn vieres.. purskahdin itkuun ja lähdin vaudilla karkuun haukkomaan henkeä... :(

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Älä yritä väksin. Mulla meni 4kk ennen kun pystyin siihen ja sitten se olikin ihan kivaa.

niinku tos laitoinki että kai mä jotenki kans pelkään että en enää halua miestäni myöhemmin... että etäännyn täysin.. en enää suullekkaan juuri pussaa. käännän posken kun mies yrittää mua suudella... :( nyt ku aloin asiaa tarkemmin ajattelemaan, ni tuntuu tosi pahalta.. :(

Alkuperäinen kirjoittaja :(:
Älä yritä väksin. Mulla meni 4kk ennen kun pystyin siihen ja sitten se olikin ihan kivaa.

niinku tos laitoinki että kai mä jotenki kans pelkään että en enää halua miestäni myöhemmin... että etäännyn täysin.. en enää suullekkaan juuri pussaa. käännän posken kun mies yrittää mua suudella... :( nyt ku aloin asiaa tarkemmin ajattelemaan, ni tuntuu tosi pahalta.. :(

Voih. Anna itselles aikaa ja jos suinkaan pystyt, puhu miehellesi edes vähän pintaa siitä miltä susta tuntuu. Älkää päästäkö tilannetta siihen että sä välttelet häntä ja hänkin alkaa vältellä sua, siitä on paljon vaikeampi lähteä purkamaan.

Raskaus ja synnytys on psyykkisesti ja fyysisesti niin isoja juttuja että ihan jo pelkästään hormonit laittaa pitkäksi aikaa aika sekaisin. Siltä ainakin itsestä tuntui. Koittakaa pitää edes puheyhteys niin läheisyyskin varmasti löytää pikkuhiljaa tiensä takaisin suhteeseen. Älkää pakottako vaan koittakaa ymmärtää toisianne ja antaa tilaa :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja Chala:
Alkuperäinen kirjoittaja :(:

Voih. Anna itselles aikaa ja jos suinkaan pystyt, puhu miehellesi edes vähän pintaa siitä miltä susta tuntuu. Älkää päästäkö tilannetta siihen että sä välttelet häntä ja hänkin alkaa vältellä sua, siitä on paljon vaikeampi lähteä purkamaan.

Raskaus ja synnytys on psyykkisesti ja fyysisesti niin isoja juttuja että ihan jo pelkästään hormonit laittaa pitkäksi aikaa aika sekaisin. Siltä ainakin itsestä tuntui. Koittakaa pitää edes puheyhteys niin läheisyyskin varmasti löytää pikkuhiljaa tiensä takaisin suhteeseen. Älkää pakottako vaan koittakaa ymmärtää toisianne ja antaa tilaa :hug:

kiitos kauniista sanoista. miehen kanssa paljon puhutaankin asioista, mutta hän ei oikein aina sisäistä kaikkea. ymmärtää, mutta se asia ei kuitenkaan mene loppuun saakka.. se on kaikessa niin.. ja jotenkin kun meillä on muitakin ongelmia suhteessa niin ne voimistavat sitä tunnetta että en näe miestäni enää kovin viehättävänä..
tässä on tajunnut ja kokenut niin kovin paljon. kai se on vain hyväksyttävä että minä olen kasvanut ja kehittynyt ihmisenä ja mieheni taitaa olla samalla tasolla kuin oli tavatessamme, yrittänyt on kasvaa, mutta ei ole kyennyt kovastikkaan..
ei kai ihmiset voi 4 vuodessa "kasvaa erilleen"??

tässä tulee niin tippa linssiin.. :(

Mulla on hieman samat aatokset. En halua enään koskaan tulla raskaaksi. Joten seksi mieheni kanssa ei kiinnosta. Ahdistaa pelkkä ajatuskin, entäs jos käy vahinko. toivottavsti tämä pelko menee ohi.

Alkuperäinen kirjoittaja muukalainen:
Mulla on hieman samat aatokset. En halua enään koskaan tulla raskaaksi. Joten seksi mieheni kanssa ei kiinnosta. Ahdistaa pelkkä ajatuskin, entäs jos käy vahinko. toivottavsti tämä pelko menee ohi.

Eikai se mee jos "vaara" on olemassa.

laita sitten piuhat poikki

Alkuperäinen kirjoittaja raikas omena:

Pelko on siitä kummallinen tunne että se voi mennä ohitse, vaikka varsinainen "vaara" olisikin olemassa.
Piuhoja en aio laittaa poikki, laittakoon mies omansa jos niin tahtoo. Itse pärjään kyllä ilman yhdyntää vaikka lopun ikäni, jos pelko sen vaatii.

Itse aloittelisin ihan varovasti alkuun ja vaikka vaan pettingiä tai suihinottoa tai muuta hyvää ja nautintoa, jos yhdyntä pelottaa ja tuntuu että paikat ei ole siltä osin vielä parantuneet. Halutkin on aluks vähän niin ja näin, kun imetys vaikuttaa hormonituotantoon, mutta itse ainakin haluan pitää miestä hyvänä ja hän minua. Ja kun alkaa tuntua siltä, että yhdyntäkin ehkä onnistuisi, niin liukasteet kehiin ja tunnelma muutenkin rennoksi, ei mitään väkipakkoa, edetkää nii pitkälle kuin hyvältä tuntuu. Useinhan se aluksi on vähän tommoista, mutta halut ja kosteus palautuu ja pakat kun paranee niin ei seksi enää satu.

Pelko on siitä kummallinen tunne että se voi mennä ohitse, vaikka varsinainen "vaara" olisikin olemassa.
Piuhoja en aio laittaa poikki, laittakoon mies omansa jos niin tahtoo. Itse pärjään kyllä ilman yhdyntää vaikka lopun ikäni, jos pelko sen vaatii.

Mutta pärjääkö mies? Jos kyse on siitä, että sinä et halua koska pelkäät raskautta mutta et halua huolehtia ehkäisystä, niin eikö tuo sinusta ole hieman epäreilu tilanne miestäsi kohtaan?

Parisuhteesta jos puuttuu kokonaan seksi, niin kyllä se altistaa sille, että toinen hakee sitä sitten suhteen ulkopuolelta. Itse en ainakaan halua jättää miestä ilman kokonaan, joten ehkäisy asiat on sillä tavoin hoidettu, että ei tarvitse pelätä raskautumista.

Mutta pärjääkö mies? Jos kyse on siitä, että sinä et halua koska pelkäät raskautta mutta et halua huolehtia ehkäisystä, niin eikö tuo sinusta ole hieman epäreilu tilanne miestäsi kohtaan?

Parisuhteesta jos puuttuu kokonaan seksi, niin kyllä se altistaa sille, että toinen hakee sitä sitten suhteen ulkopuolelta. Itse en ainakaan halua jättää miestä ilman kokonaan, joten ehkäisy asiat on sillä tavoin hoidettu, että ei tarvitse pelätä raskautumista.

Vasektomia on operaationa huomattavasti pienempi mitä naisen sterilisaatio. tiedän ettei mieheni halua enempää lapsia, enkä minä halua muutaman vuoden hedelmällisyyden takia mennä steriilisaatioon. Mulla ei ole pitkä aika enään menopaussiin. Kyse ei ole siitä etten haluaisi huolehtia ehkäisystä. Ehkäisy ei ole ainoastaan naisen vastuulla. Tällä hetkellä pelkään raskaaksi tulemista ja seksi ei millään tapaa kiinnosta. Toki parisuhteemme voi kaatua tähän ( tai muihin ongelmiin). Ehkä kykenen myöhemmin muunlaiseen seksiin paitsi yhdyntään. Tai ehkä pelko katoaa ajan myötä. Niin kauan kun mulla on syystä tai toisesta johtuvaa haluttomuutta, niin silloin en myöskään ole valmis seksiin. Jos mies sen takia hakee seksiä suhteemme ulkopuolelta, niin kyllä se kertoo siitä kuinka toimiva suhteemme on.

Kuulostaa ihan normaalilta synnytyksen jälkeiseltä tilalta. Mielesi on muutenkin herkkä hormonimyrskyn takia, toivottavasti säästyt pahemmalta masennukselta miehesi tuen avulla. Seksin ei tarvitse vielä sujua ja varmasti se halu sieltä vielä nousee ja saat lääkärintarkastuksesta myös vahvistuksen asiaan. Itsellä halut ovat palanneet vasta 1v synnytyksen jälkeen, kun imetys on loppunut. Ja se eka kerta aina pelottanut, varsinkin ensimmäisen lapsen jälkeen. Mies on ollut kärsivällinen ja ymmärtäväinen mun kylmään sekstailuun..

Tuo on varmasti ihan tavallista- ainakin mulla ja kaikilla läheisillä naisystävillä on synnytyksen jälkeen ollut samoja aatoksia. Suurimmalla osalla mielenkiinto mieheen ja seksiin on palautunut vasta imetyksen lopetuksen jälkeen, näin myös minulla. Eli noin vuoden päästä synnytyksestä.

Vasektomia on operaationa huomattavasti pienempi mitä naisen sterilisaatio. tiedän ettei mieheni halua enempää lapsia, enkä minä halua muutaman vuoden hedelmällisyyden takia mennä steriilisaatioon. Mulla ei ole pitkä aika enään menopaussiin. Kyse ei ole siitä etten haluaisi huolehtia ehkäisystä. Ehkäisy ei ole ainoastaan naisen vastuulla. Tällä hetkellä pelkään raskaaksi tulemista ja seksi ei millään tapaa kiinnosta. Toki parisuhteemme voi kaatua tähän ( tai muihin ongelmiin). Ehkä kykenen myöhemmin muunlaiseen seksiin paitsi yhdyntään. Tai ehkä pelko katoaa ajan myötä. Niin kauan kun mulla on syystä tai toisesta johtuvaa haluttomuutta, niin silloin en myöskään ole valmis seksiin. Jos mies sen takia hakee seksiä suhteemme ulkopuolelta, niin kyllä se kertoo siitä kuinka toimiva suhteemme on.

Miten ois kierukka?

Minä taas tahdoin seksiä koko raskausajan, -mies ei,- ja koin olevani epämiellyttävä ja vastenmielinen.

Hyvin pian synnytyksen jälkeen halusin seksiä, kiihotuin hirveästi, tunsin oelvani tosi herkkä, ja mieskin oli pitkästä aikaa todella halukas. Yhdyntä vain ei tuntunut paljon miltään, -miten olisi voinutkaan, vain pari viikkoa synnytyksestä?
- Seksin jälkeen mainitsinkin miehelle, että taidan olla aika väljä. Joo, ei tuntunut kuin reunat just ja just, vastasi mies.

Voi itku, kuinka pahoitin mieleni. En TODELLAKAAN enää halua seksiä, mies kyllä haluaisi halailla ja suukotella (kerrankin, yleensä ei tahdo) mutta minä en pysty. Koko ajan mielessä kummittelee tuo alapään löysyys.

Ongelmana on myös se, että seksi on pelkkää suutelua ja yhdyntää. Mies ei tyydytä minua suulla, eikä käsin. Ei edes yritä. Hyvin harvoin, jos oikein kauan olen asiasta jankanut, hän saattaa minua hieroa käsin, mutta enhän minä siitä enää orgasmia tahdo saada, koska tunnen, ettei mies HALUA tehdä sitä vaan tekee sen vain siksi että on "pakko". Ja minusta tuntuu, että mun on pakko saada, enkä voi yhtään nauttia miehen koskestuksesta, kun keskityn vain saamaan pian. -Ja mies valittelee, kun kädet väsyy. :( Enkai minä sille mitään voi, etten helposti saa.

Uskon, että saisin helpommin, jos mies osoittaisi edes vähän mielenkiintoa minunkin nautintooni. Rakastaisin ottaa mieheltä suihin ja nauttisin seksistä muutenkin paljon, muttei muakaan kiinnosta enää miehen nautinto, koska sekään ei tahdo mun nauttivan.

Yhteistyössä